|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Aldri gjort. Burde gjort én gang, for mange år siden, men lot det være fordi jeg fikk beskjed om at barnevernet allerede var koblet på. I ettertid har jeg skjønt at jeg burde tatt en telefon likevel, i tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
snur
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Ja, privat to ganger. Ene var en nabogutt på 4 år som sa han likte best når bare storesøsteren var hjemme for hun slo ikke like hardt som mamma og pappa. Dette bekrefter egentlig en sterk misstanke om at noe ikke var som det skulle. De flyttet like etterpå.
![]() |
#45 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei, har luftet bekymring til helsesøster en gang om en mor, men ble så bryskt avfeid fordi "broren hennes har en "høy og viktig stilling", så det er nå rart om hun skal være sånn som du sier".
![]() |
#46 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei.
![]() |
#47 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei, det har jeg ikke hatt grunn til.
![]() |
#48 |
Audacious
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Nei, det har jeg aldri gjort, verken som privatperson eller som lærer. Jeg burde ha gjort det en gang, men det var allerede meldt inn av både skolen og av noen andre foreldre i lokalmiljøet. I ettertid ser jeg at det kan være en fordel at flere melder fra, ettersom alle kan sitte på forskjellig informasjon og forskjellige perspektiver.
![]() |
#50 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?På jobb: ja. Det er noen år siden jeg var i skolen, men da jeg jobbet der, skjedde det med ujevne mellomrom. Dog har jeg dårlig samvittighet for å ikke ha stått sterkere på at vi skulle melde i ganske mange saker fordi jeg i flere år jobbet for en rektor som var feig, trenerte meldinger og aldri fikk gjort det han skulle på den fronten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Jeg har aldri meldt inn og har aldri vurdert det konkret heller. Jeg hadde nok gjort det hvis jeg fikk mistanke om noe. Jeg tenker at statistikken tilsier at barn rundt oss trenger hjelp på en eller annen måte.
![]() |
#52 |
Tøff
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Jeg har meldt, og har lav terskel. Hvorfor ikke? Jeg overlater stort sett det meste til proffene i andre aspekter av livet mitt, dette er bare nok et tilfelle av at andre vet mer og kan få vite mer enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Jeg har en sak nå hvor jeg sikkert burde ha meldt, men hvor det dessverre er umulig fordi det bare vil lage helvete og fordi hun som har betrodd seg til meg om hva venninnen forteller aldri ville ha tilgitt meg. Ikke kan jeg gjøre det anonymt heller fordi det ville vært åpenbart hvor det kommer fra, basert på hva meldingen nødvensigvis måtte inneholde av informasjon.
![]() |
#54 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Flere ganger i jobbsammenheng, aldri som privatperson. Sist redigert av 007 : 16-11-15 kl 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?
Den der kjenner jeg også veldig på akkurat nå. Jeg vet ikke om det jeg har fått vite er sant, men om det er det er det ille. Om det er fantasi er det uansett snakk om et barn med store problemer.
![]() |
#56 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?
Apropos det der: Jeg opplever ganske ofte at folk tenker at "barnevernet er jo inne" og lar være å melde. Meld likevel.
![]() |
#57 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Flere ganger. Både i jobbsammenheng (pedagog) og som privatperson. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Har meldt to ganger privat. Kommer til å gjøre det igjen om jeg blir bekymret for et barn.
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Aldri gjort, men jeg burde ha gjort for noen år siden. Jeg hadde kun en magefølelse basert på et par ting jeg så. Barnet det gjaldt flyttet til fosterhjem under et halvt år etter.
05 og 08 Sist redigert av millact : 16-11-15 kl 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har du noen gang sendt en bekymringsmelding?Meldt en gang, anonymt. Barnevernet lurte på hvorfor jeg ikke kunne snakke med forelderen selv - noe jeg selv synes var helt uaktuelt, av flere grunner. Så jeg ble litt skuffet mht hvordan jeg ble møtt. Har etterpå fått høre at en nabo av de det gjelder også har meldt, basert på samme forhold som vi meldte for. Så jeg håper noe blir gjort...?
![]() |
|
|