Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 18:53   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er født i 65, og jeg syns overhodet ikke det virket som barn den gangen hadde det bedre enn barn idag. Jeg husker mye som ikke var ren idyll, både på egne vegne og i familier rundt meg. Det at ingen gikk i barnehage var liksom ikke nok til å gjøre tilværelsen fantastisk for alle.

Jeg gikk i barnehage, eller som de kalte det den gangen: Daghjem.
I -70 åra, da moren min ville jobbe.
Men jeg husker alikevel familiesamholdet, jeg hadde besteforeldre jeg kunne være hos akkurat når jeg ville, onkler og tanter var mamma og de sine omgangsvenner, oldeforeldrene mine bodde hos mine besteforeldre til de døde, alle hjalp til hjemme hos bestemor og bestefar, og vi laget middag, bakte, høstet bær, epler, pærer og klippet plenen på omgang eller i sammen f.eks.

Vi var en stor flokk som hadde det fint sammen, der alle var der for hverandre.
Og da noen bygde seg hus, var vi alle med og hjalp til med det meste.
Jeg kan ikke huske at jeg aldri hadde familie som ikke var der, og mener at jeg hadde et mye større nettverk enn veldig mange barn i dag har, eller som foreldrene ikke rekker å opprettholde pga den berømte tidsklemma og mangel på kontakt familier i mellom.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.