Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-16, 09:26   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Det er sikkert blitt nevnt før, men har det tidligere vært noen i Norge, som man forventer skal sitte i fengsel resten av livet?

Han har jo tidlig i 30 årene den gangen. Så han kan jo få alt mellom 30-50 år (om ikke mer) i fengsel. Har det noen gang sittet noen så lenge i fengsel i Norge tidligere?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 10:56   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Det er sikkert blitt nevnt før, men har det tidligere vært noen i Norge, som man forventer skal sitte i fengsel resten av livet?

Kjell Alrich Schumann (Nokas Ranet), fikk en dom på 16 år med forvaring.
Han sonet minstetiden på 10 år og er i dag prøveløslatt. Alle som har en forvaringsdom har slik jeg har forstått det rett til å søke om prøveløslatelse etter en minstetid.

ABB har også en minstetid på 10 år før han kan søke om prøveløslatelse. Så i teorien kan han være ute på prøveløslatelse om 5 år, men jeg håper/tror ikke det vil skje.

Samme gjelder også Wiggo Kristensen (Baneheia drapene), han har en forvaringsdom på 21 år, med minstetid 10 år, han sitter inne enda. (men da fordi han vil ha seg selv frikjent før han søker om prøveløslatelse).

Gammel 16-03-16, 11:00   #3
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kjell Alrich Schumann (Nokas Ranet), fikk en dom på 16 år med forvaring.
Han sonet minstetiden på 10 år og er i dag prøveløslatt. Alle som har en forvaringsdom har slik jeg har forstått det rett til å søke om prøveløslatelse etter en minstetid.

ABB har også en minstetid på 10 år før han kan søke om prøveløslatelse. Så i teorien kan han være ute på prøveløslatelse om 5 år, men jeg håper/tror ikke det vil skje.

Samme gjelder også Wiggo Kristensen (Baneheia drapene), han har en forvaringsdom på 21 år, med minstetid 10 år, han sitter inne enda. (men da fordi han vil ha seg selv frikjent før han søker om prøveløslatelse).

Man KAN jo bare ikke slippe ut han om 5 år. Jeg nekter å tro at det blir aktuelt. Men vi får helt sikkert en ny runde med rettsak.

Ja, var Baneheia jeg også kom på. Han har vel sittet siden 2000.

Har vi noen gang hatt noen som har bikket 21 år? Noen har muligens blitt overført til tvunget psykisk helsevern?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.