|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenI hans tilfelle er det vel fare for planlegging av nye angrep? Det han i utgangspunktet har klaget på er jo mangelen på besøk, samt sensur av kommunikasjon og ingen tilgang på Internett. Også mener de vel at andre fanger må beskyttes mot han fordi hans væremåte sliter ut dem rundt ham.
![]() |
#62 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenSånn jeg har oppfattet det, så er det faren for at han skal bygge nettverk som er hovedårsaken til isolasjonen. Han viser jo absolutt vilje til å opprette kommunikasjon med meningsfeller og er jo tydelig ute etter å markere tilhørighet til nazismen nå. Han taler sånn sett sin egen sak ytterst dårlig.
![]() |
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Jeg er så enig. Synes det er rart å "klage" på at vi bruker penger på dette. Hadde vi ikke gjort det, hadde vi sakte og sikkert lagt ned vår egen rettsstat. For hvem skal bestemme hvem som ikke er verdt å bruke sånne penger på?
![]() |
![]() |
#64 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg mener ikke at vi ikke skal bruke penger på "sånne", om det var meg du siktet til. Men det har vel vært en kontinuerlig prosess rundt han hele tiden, han har flyttet og det er satt igang ulike tiltak. Jeg tenker nytteverdi av å sette igang mer "sirkus" rundt han offentlig, men det er kanskje like mye av hensyn til prinsippene rundt denne typen forbrytere? Fordi dette er litt ukjent grunn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenHer står det litt om brevsensuren: http://www.dagbladet.no/2016/03/15/n...ssak/43537433/
![]() |
#67 |
Tøff
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenHan synes det er sjempesjipt (!) at han ikke kan få plotte og planlegge i fred. Det er en menneskerett, mener han, å få legge planer om drap i fred og fordragelighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Personlig pessimist
|
Ja, det reagerte jeg også på. Han har jo takket nei til flere tilbud, fordi det ikke sammenfalt med hans interesser. Mannen er fremdeles langt i fra å ha bakkekontakt, så da er det jo dessverre "vår" oppgave å fortsette å fortelle ham om virkelighetens verden. For den har han veldig dårlig grep på.
![]() |
![]() |
#69 |
Søt og rar
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg ble helt sur da jeg på nyhetene i morges fikk servert at han så "noe blek og medtatt ut".
![]() |
#70 |
Fortynnet
|
Tenkte akkurat det samme. Han hadde en nokså blek hudfarge i utgangspunktet, og er vel lite ute i sola - absolutt ikke noen grunn til å stakkarsligggjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenEr det et mål at man skal ha eplerøde kinn og være happysnappy når man sitter fengslet på livstid for å ha drept 77 mennesker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenSpesielt når man alltid har sett ganske blek og sjukelig ut?
![]() |
#73 |
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg følger med, for jeg blir bare irritert. Slik som nå han snakker om den gripetaksmanøveren, og at det er ydmykende måte, og at han derfor ikke brukte cellene han disponerte.
![]() |
![]() |
#74 |
|
Nå så jeg for meg Breivik i nikkers og med treski over skuldra. *ler*
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenDet er sikkert blitt nevnt før, men har det tidligere vært noen i Norge, som man forventer skal sitte i fengsel resten av livet?
![]() |
![]() |
#76 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenForvaringsdom er et ganske nytt fenomen, og jeg tror det sitter folk på forvaringsdom som man ikke vet om kommer ut.
![]() |
#77 |
|
Tidligere var det jo sikring?
![]() |
![]() |
#78 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenMen sikring var ikke helt "open ended", hvis jeg husker det riktig.
![]() |
#79 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenOh Pahleaaase!
![]() |
#80 |
|
![]() |
![]() |
|
|