Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 16:38   #61
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

I hans tilfelle er det vel fare for planlegging av nye angrep? Det han i utgangspunktet har klaget på er jo mangelen på besøk, samt sensur av kommunikasjon og ingen tilgang på Internett. Også mener de vel at andre fanger må beskyttes mot han fordi hans væremåte sliter ut dem rundt ham.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:43   #62
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn jeg har oppfattet det, så er det faren for at han skal bygge nettverk som er hovedårsaken til isolasjonen. Han viser jo absolutt vilje til å opprette kommunikasjon med meningsfeller og er jo tydelig ute etter å markere tilhørighet til nazismen nå. Han taler sånn sett sin egen sak ytterst dårlig.

Jeg håper i grunn han tjener til skrekk og advarsel for andre med hans tankesett. Jeg håper de ser "Kaptein Breivik" blek, puslete og sytete, kun i stand til å skape blest om seg selv ved å klage på soningsforhold som jo er et resultat av det siviliserte samfunnet han påstår å være en beskytter av.

Gammel 15-03-16, 16:52   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Vi er jo en rettsstat, en mye bedre stat enn ABB ønsker seg. Og i vår stat, så behandler vi alle med respekt, også innsatte som er barnemordere. Dette kan jo bli resten av livet hans, så jeg synes det er viktig at det er prøvet skikkelig, når han ønsker det. Også håper jeg han kjeder seg noe innmari - hver eneste dag i all fremtid, i all den grad han ikke angrer.

Jeg er så enig. Synes det er rart å "klage" på at vi bruker penger på dette. Hadde vi ikke gjort det, hadde vi sakte og sikkert lagt ned vår egen rettsstat. For hvem skal bestemme hvem som ikke er verdt å bruke sånne penger på?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 17:01   #64
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mener ikke at vi ikke skal bruke penger på "sånne", om det var meg du siktet til. Men det har vel vært en kontinuerlig prosess rundt han hele tiden, han har flyttet og det er satt igang ulike tiltak. Jeg tenker nytteverdi av å sette igang mer "sirkus" rundt han offentlig, men det er kanskje like mye av hensyn til prinsippene rundt denne typen forbrytere? Fordi dette er litt ukjent grunn?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 17:01   #65
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står det litt om brevsensuren: http://www.dagbladet.no/2016/03/15/n...ssak/43537433/

Han er virkelig av et kaliber man ikke har sett før i Norge.

Jeg dyns for øvrig det virker som han har drt bra nok, og han har fått en rekke tilbud til sosialisering som han har takket nei til. Da er jo ikke problemet at menneskerettighetene blir brutt, men st han ikke har full frihet til å bygge et terrornettverk. Og det får han jaggu finne seg i. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...am/a/23638830/

Gammel 15-03-16, 17:07   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er så en må gni seg i øynene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 17:11   #67
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Han synes det er sjempesjipt (!) at han ikke kan få plotte og planlegge i fred. Det er en menneskerett, mener han, å få legge planer om drap i fred og fordragelighet.

(Nå er jeg barnslig og usaklig, men han gir meg åndenød. Mangel på oksygen til hjernen gjør meg teit.)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:08   #68
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her står det litt om brevsensuren: http://www.dagbladet.no/2016/03/15/n...ssak/43537433/

Han er virkelig av et kaliber man ikke har sett før i Norge.

Jeg dyns for øvrig det virker som han har drt bra nok, og han har fått en rekke tilbud til sosialisering som han har takket nei til. Da er jo ikke problemet at menneskerettighetene blir brutt, men st han ikke har full frihet til å bygge et terrornettverk. Og det får han jaggu finne seg i. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/t...am/a/23638830/

Ja, det reagerte jeg også på. Han har jo takket nei til flere tilbud, fordi det ikke sammenfalt med hans interesser. Mannen er fremdeles langt i fra å ha bakkekontakt, så da er det jo dessverre "vår" oppgave å fortsette å fortelle ham om virkelighetens verden. For den har han veldig dårlig grep på.

Gammel 15-03-16, 18:11   #69
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ble helt sur da jeg på nyhetene i morges fikk servert at han så "noe blek og medtatt ut".
Nå har jeg sett bilder av ham og er helt uenig. Forstår ikke hvorfor journalisten beskrev ham slik?

Gammel 16-03-16, 07:19   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg ble helt sur da jeg på nyhetene i morges fikk servert at han så "noe blek og medtatt ut".
Nå har jeg sett bilder av ham og er helt uenig. Forstår ikke hvorfor journalisten beskrev ham slik?

Tenkte akkurat det samme. Han hadde en nokså blek hudfarge i utgangspunktet, og er vel lite ute i sola - absolutt ikke noen grunn til å stakkarsligggjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 09:20   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det et mål at man skal ha eplerøde kinn og være happysnappy når man sitter fengslet på livstid for å ha drept 77 mennesker?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 09:22   #72
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spesielt når man alltid har sett ganske blek og sjukelig ut?

Gammel 16-03-16, 09:23   #73
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg følger med, for jeg blir bare irritert. Slik som nå han snakker om den gripetaksmanøveren, og at det er ydmykende måte, og at han derfor ikke brukte cellene han disponerte.

Jeg tenker at - skal det ikke bære litt ydmykende å være i fengsel? Og det er jo en sikkerhetsgreie og det der, og som de sikkert gjør med flere innsatte, regner jeg med?

Men samtidig er det jo bra at vi har en rettstat. Så får jeg heller bare bli irritert.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 09:24   #74
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det et mål at man skal ha eplerøde kinn og være happysnappy når man sitter fengslet på livstid for å ha drept 77 mennesker?

Nå så jeg for meg Breivik i nikkers og med treski over skuldra. *ler*

Lillesøster 09
Gammel 16-03-16, 09:26   #75
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Det er sikkert blitt nevnt før, men har det tidligere vært noen i Norge, som man forventer skal sitte i fengsel resten av livet?

Han har jo tidlig i 30 årene den gangen. Så han kan jo få alt mellom 30-50 år (om ikke mer) i fengsel. Har det noen gang sittet noen så lenge i fengsel i Norge tidligere?

Lillesøster 09
Gammel 16-03-16, 09:32   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forvaringsdom er et ganske nytt fenomen, og jeg tror det sitter folk på forvaringsdom som man ikke vet om kommer ut.

Gammel 16-03-16, 09:43   #77
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forvaringsdom er et ganske nytt fenomen, og jeg tror det sitter folk på forvaringsdom som man ikke vet om kommer ut.

Tidligere var det jo sikring?

Og jeg tenker at skal de opprettholde dette regimet til han i 30-50 år, så er det jo heftig. Men jeg ser ikke noe alternativ heller, strengt tatt.

Lillesøster 09
Gammel 16-03-16, 09:45   #78
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Men sikring var ikke helt "open ended", hvis jeg husker det riktig.

Gammel 16-03-16, 10:33   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Oh Pahleaaase!

Sitat:

Breivik hevder at det å spise de billigste ferdigmiddagene fra Fjordland fire ganger om dagen, og kanskje den samme middagen to dager på rad, er problematisk.

– Det virker kanskje latterlig, men alle på Oslo vest vil skjønne at dette er verre enn «waterboarding», sier han.

Gammel 16-03-16, 10:34   #80
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Sitat:

Elsker Paradise Hotell
Breivik sier at han etter to år har begynt å elske realityserien Paradise Hotell og mener det er bevis på soningsskade.

- Et klart tegn på at jeg har blitt alvorlig skadet, sier Breivik.

Jeg måtte fnise litt.

Lillesøster 09
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.