|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinJeg synes at folk som skaffer seg dyr, skal ha kontroll på dem. Å holde hunden sin i bånd der forlk ferdes, er en slevfølge. Hunden vår er bare løs i hagen. Hun er forøvrig en liten sak om ikke jager hverken det ene eller det andre, og hennes største skrekk er å miste folka sine.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sin
Nei, kan ikke se at hunder har noe å gjøre i en bhg i det hele tatt.
![]() |
#63 |
Enig! Har funnet masse hundebæsj i hagen min nå i vår, flere steder. Vet ikke hvilke hund det er, men har jo en mistanke. Ganske irriterende og ekkelt for min sønn leker masse i hagen og synes ikke det er gøy å plutselig tråkke i det.
![]() |
#64 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det er jo ikke innafor i båndtvangperioden, jf paragraf 6 i hundeloven. Eneste extraretten dere som grunneiere har er tiltak overfor andres hunder, jf paragrafene 13 og 14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinDet skal da ikke være nødvendig å sette opp skilt på port/gjerde til barnehagene om at lufting av hund er forbudt! Man lufter ikke hunden i barnehagene, samme søren hvor snille/ferdig tissa/løpetrengte de er.
![]() |
#66 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinJeg kan jo føye til noe i irritasjonen over løse hunder... Det er like irriterende når hundeeiere lar bikkja si (gjerne i bånd, spiller ingen trille) gå inn i hagen som ligger langs turveien, og lar den gjøre fra seg før de nonchalant går videre UTEN å plukke opp!
![]() |
#67 |
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinSamme problem her, Taien. På deler av min tomt er det busker og gress, og det er visst et veldig fint sted for hundene å gå på do. Ingen plukker opp, dvs jeg gjør det jo, nødt til det. Setter nok opp skilt med en eller annen stygg tekst.
![]() |
#68 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sikker på at det ikke er fra katter? Det har vi masse av her. På lekeplassen OG i hagen. Jeg kan stå å se de bæsje i hagen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinAvatar, jeg forstår at det må være frustrerende. Men selv om det er lenge siden du har latt hundene dine løpe løse på et barnehageområdet, så mener jeg helt klart at holdningen din til det, som hundeeier, er med på å tilrettelegge for de hundeeierene du selv irriterer deg over. De ser dine hunder løpe på barneahgeområdet, de lar sine løpe der dagen etter. Og lar dem tisse på lekeapparatene og bæsje bak buskene.
![]() |
![]() |
#70 |
can-jur
|
Hensikten med loven er at hunden ikke skal kunne jage/plage/drepe andre dyr. Det er ivaretatt. Og bufehunder er unntatt loven.
![]() |
![]() |
#71 |
Ja, alt for stort til at en katt kan ha gjort det.
![]() |
#72 |
Lesende
Bufehunder som er på jobb er unntatt ja, ikke når den er på vanlig tur. Og selv om hensikten er å hindre unødig skade på dyr er lovens bokstav at bikkja skal holdes i bånd i båndtvangtiden. Resten av året holder det å ha kontroll på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinJeg er fersk hundeeier, og har egentlig aldri tenkt på mye av dette før. Akkurat nå provoserer det meg sykt med all den hundebæsjen som folk IKKE plukker opp etter seg. Folk lar jo hundene sine bæsje midt i innkjøringen til folks hus. Jeg må hele tiden passe på at doggen min ikke tråkker i bæsj, eller tar seg et jafs. Det er altså så motbydelig. Og det er jo selvsagt vi som plukker opp bæsjen som får skylda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinI går fikk jeg følge en lang stund langs stien, av en hund som så ut til å tro at det var meg den var på tur med.
![]() |
#76 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinHar hund selv, og har du ikke kontroll på hunden din, skal den være i bånd. Min er i bånd fordi han stikker av hvis han får sjansen (sånn på ordentlig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sinJeg hører ingen ikke-hundeeiere og heller ikke mange hundeeiere si at det er ok å la hunden løpe i en barnehage, men jeg hører enkelte hundeeiere si det er ok selv om hele resten av verden er uenig. Det synes jeg er rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
can-jur
|
Vel. Jeg bryter den loven.
![]() |
![]() |
#79 |
Ser lyst på livet
|
dette gjelder i min kommune. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Lesende
Ikke rart viltnemdene rundt om kring river seg i håret av enkelte hundeeiere. Det er ikke noe jeg finner på, bare i min bittelille kommune må det hvert år avlives rådyr pga hundeeiere med din holdning. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|