Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sin

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-16, 22:41   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løse hunder i skogen som ikke hører på eieren sin

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hensikten med loven er at hunden ikke skal kunne jage/plage/drepe andre dyr. Det er ivaretatt. Og bufehunder er unntatt loven.

Bufehunder som er på jobb er unntatt ja, ikke når den er på vanlig tur. Og selv om hensikten er å hindre unødig skade på dyr er lovens bokstav at bikkja skal holdes i bånd i båndtvangtiden. Resten av året holder det å ha kontroll på den.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:00   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Bufehunder som er på jobb er unntatt ja, ikke når den er på vanlig tur. Og selv om hensikten er å hindre unødig skade på dyr er lovens bokstav at bikkja skal holdes i bånd i båndtvangtiden. Resten av året holder det å ha kontroll på den.

Vel. Jeg bryter den loven.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:06   #3
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vel. Jeg bryter den loven.

Ikke rart viltnemdene rundt om kring river seg i håret av enkelte hundeeiere. Det er ikke noe jeg finner på, bare i min bittelille kommune må det hvert år avlives rådyr pga hundeeiere med din holdning.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-16, 11:12   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Ikke rart viltnemdene rundt om kring river seg i håret av enkelte hundeeiere. Det er ikke noe jeg finner på, bare i min bittelille kommune må det hvert år avlives rådyr pga hundeeiere med din holdning.

Neppe.
Hunden min veier 8 kg og er livredd alt som ikke er vei.
Så han utgjør ikke noen trussel for noen.
At en hund som har en aksjonsradius på 5 meter skal være i bånd er ikke lovens intensjon. Beklager altså. Men slik er det

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.