|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Playdate
Jeg bare svarer så godt jeg kan på de kommentarene som kommer her. Veldig fornøyd med gode råd og tilbakemeldinger |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: PlaydateNår hele deg stritter slik imot, så ville jeg sagt nei, tror jeg.
![]() |
#83 |
Aktiv
![]() |
Vel, det er som jeg har sagt flere ganger ikke verdens undergang å ta en tur slik at barna kan leke en ettermiddag. Nå er jo sannsynligheten stor for at det ikke blir noe av uansett, så samme kan det være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: PlaydateMen hva er du redd for at skal skje?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Aktiv
![]() |
At hun skal Være stygg mot jenta mi. Sette henne i en farlig situasjon på trampolinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Men er det så nøye da? Hun har en dårlig magefølelse og vil helst bli med. Det holder vel?
![]() |
#87 |
Mother of Dragons
|
Hun har ikke Asperger eller noe da? De kan, trist nok, ofte bli misforstått fordi de sier ting nokså kjølig.
![]() |
#88 |
Semiaktiv
Nok en gang, jeg ser ikke vitsen med å gjette på om hun kanskje har Asperger eller hva som kan være grunnen til at hun oppfører seg slik, eller tolke ting som blir sagt i hytt og vær. Man har en dårlig magefølelse, på grunnlag av pussig oppførsel (som det sikkert nok er en eller annen grunn for, men som jeg ikke skjønner poenget med å prøve å gjette seg fram til, siden sjansen for å gjette riktig er så mikroskopisk), og det er greit nok. Dermed blir man med første gangen, så ungen skal føle seg trygg, og for å se hvordan tonen er hjemme der. Så får man vurdere etterpå om det var suksess eller ikke, og om det er noe poeng i å gjenta besøket.
![]() |
#89 |
Mother of Dragons
|
Vi har jo ikke noen som helst grunnlag for å vite noe om det, men når noen nevner pussig oppførsel på et forum i en diskusjonstråd, så er det aldeles betimelig å nevne ikkefarlige grunner som kan gi pussig oppførsel, slik at den som forteller om det kan tenke over det. Om de vil.
![]() |
#90 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: PlaydateJeg tenker at når noen starter en tråd hvor de forteller om pussig oppførsel på dette forumet, så kan man fritt spekulere i hvorfor denne oppførselen oppstår og hvorvidt den observerende av denne oppførselen har observert riktig, om dette er noe å ta på vei for eller ikke, hva er normalt og hva er unormalt og hvordan ville man selv ha reagert. Man må finne seg i at alle mener noe om problemstillingen og gjerne også at de gjentar seg selv til det kjedsommelige. Dessuten kan alle som svarer i tråden gjerne også bidra meg egne historier og gi gode råd og fortelle hva man selv mener er rett og feil eller om man mener at HI overdramatiserer/har rett/tar feil/må skjerpe seg/må slutte å tvære på samme problemstilling/komme med mer info om situasjonen. Dessuten må man også være forberedt på at medforumistene diskuterer seg imellom hvorvidt dette er en problemstilling man skal diskutere videre eller ei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Semiaktiv
![]() Sv: PlaydateMan står selvsagt fritt til å spekulere i alle mulige retninger, på samme måte som at jeg står fritt til å ytre at jeg ikke skjønner vitsen med det.
![]() |
#92 |
Aktiv
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Aktiv
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Aktiv
![]() |
Ja, nettopp det. Jeg har ikke spekulert så mye I hvorfor hun er sånn som hun er mot meg, mer opptatt av hvorfor hun nå inviterer datteren min. Lagde vel egentlig denne tråden både for noen råd men også litt for å høre om andre prioriterer magefølelsen eller velger å "la tvilen komme en til gode". Vi lærer datteren vår å følge magefølelsen. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
By the Sea
|
Pøbelsara, det er fint å prøve å nyansere, men det er lov å reagere negativt på uvennlig adferd, er det ikke? Jeg ville definitivt reagert veldig negativt på adferd som beskrevet, og det tenker jeg er en helt riktig og sunn reaksjon. Hvem liker å bli oversett for så å bli kommandert for så å bli himlet med øynene over? Om vi har som premiss at beskrivelsen av morens adferd er korrekt, så er det altså en sunn reaksjon å ikke bare la det fare uten å vurdere hele situasjonen. For min del ville jeg ikke tenkt at hun var farlig, men at hun var uhøflig og at det ikke ble aktuelt å diktere en treårings fritid på den måten.
Veldig enig i dette. Jeg adresserer ganske ofte usagte greier, og i dette tilfellet hadde jeg definitivt satt ord på morens adferd og invitert til en mer direkte dialog.
![]() |
#96 |
Aktiv
![]() |
Jada man kan godt spekulere i det uendelige om man vil det. ... Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
By the Sea
|
![]() Sv: PlaydateOk, nå måtte jeg le litt - klart hun er sur fordi du er ung, pen og har en kjent mann! Der har vi det!
![]() |
#98 |
Aktiv
![]() |
Hehe;D Men igjen..90% av alle mødrene er pene og mye yngre.. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Semiaktiv
![]() Sv: PlaydateÅh, jeg vet!
![]() |
#100 |
Aktiv
![]() |
Haha! DER har vi det! Fremtidige stemoren .. Sist redigert av Enmamma : 29-04-16 kl 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|