|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du byttet etternavn i voksen alder? | |||
Nei, og jeg vil aldri gjøre det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
110 | 36,54% |
Nei, men det kan bli aktuelt i fremtiden |
27 | 8,97% |
Vet ikke |
3 | 1,00% |
Ja, men angrer |
13 | 4,32% |
Ja, og jeg angrer ikke |
148 | 49,17% |
Deltakere: 301. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?
![]() |
#222 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Men det er i alle fall greit å se at jeg ikke bare er blitt plutselig vrang men beviselig har hatt alle intensjoner om å la eksen være den som tar bryet med å skife navn ved en skilsmisse.
![]() |
#223 |
Fola Blakken
|
Ja, nå er jeg jo skilt, da mangler det bare en kongelig beiler.
![]() |
![]() |
#224 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Da min far og mor skilte seg, byttet søsteren og jeg etternavn til mors pikenavn. Min mor byttet noen år etter oss, litt treg.
![]() |
#225 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenkte på deg da jeg leste denne tråden om igjen nå.
![]() |
![]() |
#226 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet ikke. Mannen ville ikke legge til mitt som mellomnavn, så da la jeg ikke til hans som etternavn. Barna har begges navn.
![]() |
![]() |
#227 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2015
![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet navn da jeg giftet meg men beholdt mitt game etternavn som mellomnavn og vår datter fikk begge etternavnene. Dette var vanlig praktisk i familien våres så jeg fulgte tradisjonen. Noen år senere ble det slutt og jeg fikk en ny datter i et annet forhold. Denne datteren har bare farens etternavn dessverre så jeg skiftet etternavn, uten å gifte meg, til hennes men beholdt mitt første som mellomnavn. Hvis jeg hadde registrert min andre datter med mitt fødenavn så hadde jeg idag brukt kun mitt fødenavn. Hvis jeg i fremtiden gifter meg att så kjem æ te kun å behold mitt fødenavn. Angående navnebruk på fb: hvorfor ikke bruke fødselsnavn som mellomnavn eller i klamme for å gjøre det lettere for andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Hvorfor i alle dager gjøre det lettere for andre?
![]() |
![]() |
#229 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Ja. Byttet da jeg var 33 tror jeg det var. Men beholdt pikenavnet mitt som mellomnavn.
![]() |
![]() |
#230 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Sorry, jeg trykket feil.
![]() |
#232 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Ja, av de vanlige grunnene. Jeg giftet meg. Men jeg beholdt mitt tidligere etternavn som mellomnavn, så det er lett for folk å vite hvem jeg er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Har ikke byttet i voksen alder, og NEI, det gjør det ikke enklere for meg at andre bytter navn, og jeg ser heller ikke på dem som mer eller mindre av en familie om de har felles etternavn eller ei. Tvert i mot definerer jeg foreldrene ut fra barnets navn, og vet knapt hva foreldrene heter og hvilken sivilstand de har uansett |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
![]() |
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg byttet navn og er superfornøyd med det! Hadde gledet meg! Ikke fordi navnet var stygt, men så slapp jeg hete det samme som opphavet. Flere årsaker til at folk bytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Jeg har bestemt meg for å ta (snart) mannen sitt etternavn som mellomnavn når vi gifter oss i juni. Datteren vår har det som etternavn.
![]() |
#236 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() Sv: Har du byttet etternavn i voksen alder?Eg og samboar har snakka om å ta same navn som ungane, det vil seia hans -sen navn som mellomnavn og mitt sjeldne som etternavn. Det spørst om me kjem oss så langt før ungane flyttar ut, og så er vel poenget vekke.
![]() |
|
|