Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Playdate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-16, 07:55   #161
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Playdate

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kommentaren om ung og pen og mann og treningwrom så hun er sikkert misunnelig tolket jeg som ironisk humor, altså at hun slett ikke MENTE at den andre var minsunnelig av den grunn.

Men hey, jeg har trodd folk tullet før jeg. (og kan finne på å skrive slike ting ironsik og få det tolket seriøst selv)

Ja, jeg også tolket det som fleiping.

Gammel 03-05-16, 13:56   #162
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jøss, så kritiske dere er. Tør påstå at dere legger litt mye i det selv. Det klart andre foreldre kan bli en snakkis hjemme uten at det betyr at man selv gir ut dårlige signaler eller lærer ungene dårlige holdninger. Jeg kunne fint blitt både støtt og irritert av en annen mamma med ufin oppførsel og diskutert dette med mannen og venninner, ja kanskje på foreldreportalen også. Antall innlegg her gjenspeiler vel responsen i tråden også, ikke spesifikt hennes engasjement.

Nei, uansett hva jeg synes om andre foreldre - og det hender det er litt av hvert - så diskuterer jeg IKKE foreldrene til mine barns klassekamerater hjemme.

Nei, det gjør jeg ikke. Og det er ikke fordi det ikke kan være fristende til tider, men jeg ønsker ikke å være en rollemodell for at man dømmer og diskuterer andre. Jeg synes det er et viktig bidrag til å lære barn å ikke dømme og diskutere andre, og jeg synes det er veldig vanskelig å lære barn å ikke mobbe og utestenge samtidig som man selv har en atferd som legger til rette for nettopp det. Så det prøver jeg å unngå. Noen ganger med en kraftanstrengelse, men lell.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 14:00   #163
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Nei, uansett hva jeg synes om andre foreldre - og det hender det er litt av hvert - så diskuterer jeg IKKE foreldrene til mine barns klassekamerater hjemme.

Nei, det gjør jeg ikke. Og det er ikke fordi det ikke kan være fristende til tider, men jeg ønsker ikke å være en rollemodell for at man dømmer og diskuterer andre. Jeg synes det er et viktig bidrag til å lære barn å ikke dømme og diskutere andre, og jeg synes det er veldig vanskelig å lære barn å ikke mobbe og utestenge samtidig som man selv har en atferd som legger til rette for nettopp det. Så det prøver jeg å unngå. Noen ganger med en kraftanstrengelse, men lell.

Det gjør (selvsagt) ikke jeg heller. Ikke foran ungene. Men kan godt finne på å komme med hjertesukk eller betroelser om hva jeg synes om folk til mannen min, når det er bare oss to. Og det er vel ikke sikkert at HI (hvis hun eksisterer) diskuterte dette med mannen sin mens treåringen hørte på.

Sist redigert av My : 03-05-16 kl 14:06.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 14:48   #164
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, går du ut ifra at jeg mener snakk foran ungene? Det var virkelig ikke det jeg mente, selvfølgelig. Men jeg og mannen prater sammen på tomannshånd. Det gjør jeg med venninner og kollegaer også.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 15:59   #165
Enmamma
Aktiv

Medlem siden: Apr 2016
Hvor: Østlandet
Enmamma er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Tiden går og fortsatt ingen invitasjon Ser ut til at jeg slipper foreta meg noe som helst. Ville jo helst at dette bare skulle renne ut i sanden. Ser sønnen hennes går forbi huset vårt noen ganger med de faste vennene til playdate - og datteren min leker med sine.
Hehe, for noen kommentarer! Og Pøbelsara, er du på ekte??
Hadde ikke blitt overrasket om du satt der som en kvisete, usikker tenåringsgutt (med alt for mye fritid) og kun forsøkte piske opp stemningen her inne

Enmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 16:27   #166
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ble du tatt på kornet, Pøblis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 16:28   #167
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Der ble du tatt på kornet, Pøblis.

I know. Busted!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-16, 00:43   #168
Enmamma
Aktiv

Standard

Ja da er vi veldig forskjellige. Jeg og mannen min snakker om alt som opptar oss. -Også om det er kollegaer, andre foreldre, naboer og venner.. Deilig å lufte og få et annet syn på saker. Å kalle det mobbing er vel misbruk/feilbruk av ordet.
Som jeg har skrevet her tidligere så diskuterer jeg ikke foran barn., men å lære barna og ikke overse magefølelsen sin (på grunn av høflighet) er jeg for. Datteren vår vet hun kan snakke med oss om alt - og alle.
Hun er veldig sosial men vi oppfordrer henne ikke til å hilse på alt og alle fremmede vi møter på.At hun ikke tar i mot godteri av gamlefar på toget liker og støtter jeg.
Føler ikke dette er mobbing, men som hennes rollemodell mener jeg hun skal ha en sunn skepsis til fremmede. Alle vil deg ikke det beste og har man en følelse av at noe skurrer så skal man ikke bare skru av den følelsen. (Det var derfor jeg tenkte jeg skulle bli med på playdaten.)

Gammel 13-05-16, 22:32   #169
Enmamma
Aktiv

Standard

Ny vending... Rett før datteren min skal legge seg i dag forteller hun at faren til denne gutten tok mange bilder av bare henne i dag på 17.mai feiringen. Jeg spør om hun mener sammen med andre, men hun svarer bestemt at "nei, bare av meg". Veldig ulikt henne og kommentere noe sånt så tolker det som at dette er noe hun reagerer/stusser på Aldri snakket med faren selv, vet ikke engang hvem han er/ser ut. Vi ikke har møtt på moren siden den gangen i garderoben -og ikke sagt et ord om noen av dem (med datteren vår tilstede) som kunne forklare at hun reagerer på faren hans. Merker at varsellampene går av..
Bør jeg ta det opp I bhg eller med foreldrene? Er det greit å ta bilder av andres barn synes dere?

Gammel 14-05-16, 00:44   #170
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Ring politiet. De er nok ledere for en stor pedofil undergrunnsorganisasjon. Men hvorfor var ikke dere med på barnehagefeiringen?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 14-05-16 kl 00:55.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 06:36   #171
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roe seg nå, Pøblis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 07:03   #172
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller de planlegger å kidnappe henne og selge henne til noen stakkars barnløse.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-16, 07:20   #173
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nei. Ring politiet. De er nok ledere for en stor pedofil undergrunnsorganisasjon. Men hvorfor var ikke dere med på barnehagefeiringen?

Jeg skjønner du tror pedofili er en ekstremt sjeldent sykdom/tilstand men da er du naiv.
Jeg liker ikke om han tar bilder av bare vårt barn.Jeg sier ikke at han/de er pedofile, men det er ikke null-sjanse for at de er det heller. Vi kjenner ikke de, vi føler hun oppfører seg merkelig og nå forteller datteren vår at han tar bilder av bare henne. Hvis du er foreldre selv , pøbelsara, så vet du at disse feiringen i bhg stortsett alltid foregår i kontortid.

Sist redigert av Enmamma : 14-05-16 kl 07:45.
Gammel 14-05-16, 07:28   #174
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Eller de planlegger å kidnappe henne og selge henne til noen stakkars barnløse.

Så du ville avfeid datteren din.

Gammel 14-05-16, 07:51   #175
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke avfeid henne, men jeg ville ikke nødvendigvis antatt at hun hadde beskrevet situasjonen korrekt heller. Det er ikke alltid mulig å få et klart bilde av hva som har skjedd bare ut i fra det et barn i barnehagen sier. Hvis jeg hadde tenkt at det var alvorlig, så hadde jeg spurt i barnehagen, men jeg syns ikke det hun forteller høres problematisk ut. En far tar bilder av en venninne av sønnen? Det syns jeg er helt ok, faktisk.

Gammel 14-05-16, 07:55   #176
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Også er det ikke sikkert at nedlatenhet er den beste formen for kommunikasjon når man er ny på et forum. Det er selvsagt ikke noen regel mot det, men det er ikke nødvendigvis den enkleste måten å skaffe seg nye venner på.

Ikke at nedlatenhet er en spesielt sjarmerende form for kommunikasjon for garvede forumbrukere heller, kanskje spesielt i møte med nyankomne. Flere kunne med fordel tenke over og vurdere kommunikasjonsformen sin i denne tråden. Tenker jeg.

Gammel 14-05-16, 07:56   #177
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er tre? Jeg ville nok heller tenkt at denne pappaen var ivrig med å dokumentere vennene enn at han var pedofil. Hun har vel også sannsynligvis et litt smalere begrepsapparat enn voksne når hun er så liten. Hvis du lurer, hvorfor ikke spørre mannen det gjelder?

Jeg synes forøvrig det er et større problem at menn ofte blir mistenkeliggjort på grunn av kjønnet sitt enn at pedofile raljerer i barnehagemiljøer.

Gammel 14-05-16, 07:57   #178
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Amen, Blondie!

Gammel 14-05-16, 08:02   #179
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville ikke avfeid henne, men jeg ville ikke nødvendigvis antatt at hun hadde beskrevet situasjonen korrekt heller. Det er ikke alltid mulig å få et klart bilde av hva som har skjedd bare ut i fra det et barn i barnehaden sier. Hvis jeg hadde tenkt at det var alvorlig, så hadde jeg spurt i barnehagen, men jeg syns ikke det hun forteller høres problematisk ut. En far tar bilder av en venninne av sønnen? Det syns jeg er helt ok, faktisk.

Jeg har ikke sagt at det hun ser er helt korrekt, men sier jeg vil kontakte bhg eller foreldrene selv direkte.
De er jo ikke venner...!

Gammel 14-05-16, 08:06   #180
Enmamma
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hun er tre? Jeg ville nok heller tenkt at denne pappaen var ivrig med å dokumentere vennene enn at han var pedofil. Hun har vel også sannsynligvis et litt smalere begrepsapparat enn voksne når hun er så liten. Hvis du lurer, hvorfor ikke spørre mannen det gjelder?

Jeg synes forøvrig det er et større problem at menn ofte blir mistenkeliggjort på grunn av kjønnet sitt enn at pedofile raljerer i barnehagemiljøer.

De er ikke venner. .......
Begynner å se hvordan så mange barn blir offer for pedofile. Ingen tørr heve øyenbrynene når de gang på gang opplever merkelig adferd fra samme foreldre. Datteren vår, som blir fire i sommer, har pratet fra hun var 7mnd, har et stort vokabular og ingen problemer med å gjøre seg forstått. Heller uhøflig enn feil her jeg altså!

Sist redigert av Enmamma : 14-05-16 kl 08:13.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.