|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Why can't girls code?Hm. Jeg liker ikke dette at rasjonalitet og utseende på sett og vis alltid skal settes opp mot hverandre hos jenter.
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Why can't girls code?Jeg likte den, hva var det dere ikke likte? Det finnes jo ingen rasjonelle grunner til at jenter ikke skal kunne kode om de vil det, og det var vel poenget? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff
|
Sv: Why can't girls code?Jeg forstår hensikten, men synes det er på tide å godta at jenter er mennesker. Den føles utdatert, og er med på å bygge oppunder alle forutinntatte holdninger om hva pupper og menstruasjon (liksom) gjør med deg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Why can't girls code?Den traff ikke meg i alle fall. Jeg får vise den til ei i potensiell målgruppe.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Why can't girls code?Hvis målgruppa er lærere, foreldre eller andre voksne, så funker den kanskje på et vis. (Jeg likte den ikke noe videre selv.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Why can't girls code?Jeg skulle skrevet noe selv da jeg postet den, men ble plutselig avsporet av en kjemilekse.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Why can't girls code?Synes det blir litt skivebom med tanke på norske forhold. Jeg opplever at det blir flere og flere jenter/kvinner innenfor IT (det er fremdeles en overvekt av menn, men trenden har snudd etter min oppfatning)
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Why can't girls code?Jeg lo godt av den. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Sv: Why can't girls code?
Dette stemmer med mitt inntrykk også.
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Det er vel fortsatt et ekstremt misforhold i hvordan jenter og gutter sosialiseres akkurat på det feltet der. Jeg skulle veldig gjerne sett at like mange jenter som gutter fikk et hverdagslig-praktisk forhold til koding fra barnsbein av – det er jo ingen heksekunst. (Dessuten er det jo gøy!)
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Why can't girls code?Jeg anbefaler denne kronikken i Aftenposten: Koding må ikke bli et kjønnsdelt fag |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tidsklemma
|
Dette er mitt inntrykk også.
|
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Why can't girls code?Jeg syntes kampanjen var råfestlig!
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Why can't girls code?Jeg likte den i et amerikansk perspektiv. (Etter å ha lest kommentarfelt på en del amerikanske sider har jeg nå skjønt fullstendig hvorfor Trump kan få stemmer. Det utdannelsessystemet trenger jaggu en avkristning og generell oppgradering, ass.) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blinkende juletrebelysning. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Why can't girls code?Jeg humret av kampanjen, og føler meg litt truffet, selv om jeg aldri har brukt de unnskyldningene for ikke å kode da. Eldste (gutt) har vært på kodekurs, mellomste vil sikkert når han blir gammel nok. Så skal jeg sørge for å følge med på kurset til mellomste og kanskje dytte lillesøster av gårde dersom hun ikke kommer på det av deg selv.
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Why can't girls code?Jeg humret litt, men samtidig så tror jeg jo ikke at den treffer de den må treffe, for å si det sånn. Sett bort fra the land of the crazy people.
|
![]() |
|
|