Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Why can't girls code?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 09:19   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Why can't girls code?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg jobber jo med akkurat dette (front-end utvikler), og føler meg da selvfølgelig overhodet ikke truffet. Men det er noe med å dra inn mensen og sånne ting, som en unnskyldning for hva det måtte være. Har liksom ikke hørt noen bruke det som en forklaring på at de "ikke kan" siden jeg var 14 år, tror jeg.

For min del var dette et gufs fra fortiden, mer enn noe annet. Utdatert.

Jeg oppfatta den ikke som et forsøk på å belyse unnskyldninger jenter bruker for ikke å prøve, mer som en ironisering over andres holdninger til hva jenter kan. For hvis jenter ikke kan, bare fordi de er jenter, hva i all verden skulle grunnen til det være? At det har noe med mens og eggstokker å gjøre faller på sin egen urimelighet, og hvis man oppfatter kjønnsorganet som den eneste betydningsfulle forskjellen mellom kjønn, så betyr det jo at det ikke finnes en slik grunn. Jeg oppfatter det som poenget i videoen, så jeg er litt enig med Pebbles. Jeg gliste - men jeg tror heller ikke nødvendigvis unge jenter synes den er så morsom. Det er litt varierende hvor gode de er på å ta ironi.

Jeg er enig i at mange jenter nok tør mer de siste åra, det ser jeg på elevene mine, men det gjelder ikke så mange at jeg synes "gufs fra fortida" passer. Mange er fortsatt som jeg var på den alderen - de vil ikke synes. Tør ikke si noe. Tør ikke prøve, i frykt for å feile. Tør ikke bevege seg inn på "guttas domene", for selvfølgelig kan gutta mer enn dem. Tror de. De skylder selvsagt ikke på mensen, men at det fabrikeres unnskyldninger for å slippe, det skjer jo det også.

Sist redigert av Matilda : 21-05-16 kl 10:11. Årsak: Presisering
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.