|
|
#721 |
|
Klar
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg heller nok også mot at fredagens snutt ikke var særlig romantisk. |
|
|
|
|
#722 |
|
By the Sea
|
Re: Serieanbefaling: SkamDet handler ikke om å ikke forstå hvorfor noen utvikler uheldige personlighetstrekk. Kjernen i problemstillingen for min del, er ikke hvorvidt man forstår men hva man skal akseptere i et forhold.
|
|
#723 |
|
Fortynnet
|
Sv: Serieanbefaling: SkamMen altså, dette er en TV-serie. Vil dere at alt skal være mest mulig korrekt oppførsel? Som skal lære ungdommen hva som er moralsk riktig? Det er da bøttevis av eksempler på filmer, bøker og serier der langt eldre og modnere mennesker oppfører seg langt dårligere enn det disse videregåendeelevene gjør. Jeg føler ihvertfall ikke for å sette meg til doms over verken den ene eller den andre her. |
|
|
|
|
#724 |
|
By the Sea
|
Re: Serieanbefaling: SkamJeg kritiserer ikke innholdet i serien - jeg synser om oppførselen til William.
|
|
#725 |
|
Klar
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg kritiserer kun dem som syns at fredagens episode var superromantisk |
|
|
|
|
#726 |
|
By the Sea
|
Re: Serieanbefaling: SkamJeg er i stuss over at så mange later til å reagere negativt på at serien diskuteres blant voksne. Alt av film, seier og litteratur jeg tar på alvor er det interessant å diskutere. Jeg tar Skam på alvor som en kvalitetsserie.
|
|
#727 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Serieanbefaling: Skam
Jentene i klassen min som går i 10. klasse syntes jeg var helt på jordet som IKKE hadde sett på serien for et par uker siden. |
|
|
|
|
#728 |
|
can-jur
|
Sv: Serieanbefaling: SkamTja. At den diskuteres at bra. Men gærne førtisser som kjøper Noorhelm genser og maser om #harwilliamsvart på some i enig kanskje er litt.....rart?
|
|
|
#729 |
|
By the Sea
|
Re: Serieanbefaling: SkamJeg kjenner meg heller ikke igjen i at tenåringene synes det er fælt at voksne ser på serien. Tvert i mot, elever blir ofte veldig glade når jeg setter pris på noe de liker, enten det er serier, film eller en bok. Det ble begeistring i klasserommet når fjorårets 1.klasse fant ut at jeg både hadde lest (og likt) John Greens "Looking for Alaska" og er Dr. Who-fan.
|
|
#730 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Serieanbefaling: SkamWilliam er jo en fiktiv karakter, og om han EGENTLIG er snill eller eGENTLIG drittsekk er uansett litt teoretisk.
|
|
#731 |
|
By the Sea
|
Re: Serieanbefaling: SkamHelt enig, Polyanna. Det går an å både diskutere fiktive karakterer og samtidig mene noe om hvilke signaler de sender ut. Alt for barn og unge trenger ikke være moraliserende og politisk korrekt, men det har ringvirkninger i samfunnet og ungdomskulturen det som sendes og blir populært, og det er merkelig om det ikke skal kunne kommenteres?
|
|
#732 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serieanbefaling: Skam
De er kjempeflinke. Jeg er ofte ikke glad i norske filmer og serier, fordi jeg synes mye blir så påtatt. Disse unge flotte menneskene er ikke påtatt i det hele tatt. |
|
|
|
|
#733 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Nettopp!
|
|
#735 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Serieanbefaling: SkamHelt enig på generelt grunnlag, men ikke nødvendigvis spesifikt. Hele russebussen er jo en nokså usjarmerende gjeng, fra et voksent perspektiv, men det er jo helt frivillig å ligge med dem og bruke genseren etterpå, og det er ikke noen hemmelighet at de tar det de får. Jeg synes ikke nødvendigvis en sånn oppførsel i russetiden diskvalifiserer deg for langvarige forhold til evig tid, liksom. Vilde valgte jo å bruke W FORDI han ikke ville lage det komplisert, også ble hun opphengt i ham etterpå fordi han IKKE var drittsekk. Det han sa til V var horribelt, men det er ganske interessant at hun sa den klart verste tiden var etter han sa unnskyld og tok kontakt (for å få med N), for da ble hun forvirret.
|
|
#736 |
|
|
Sv: Serieanbefaling: SkamNytt klipp nettop. |
|
|
|
|
#737 |
|
Fortynnet
|
Sv: Serieanbefaling: Skam"Tar ikke ansvar for sin voldshandling"? Hvordan da? Han har jo ikke nektet for at han gjorde det, og nå er han jo innkalt til avhør og stilles til ansvar uansett. |
|
|
|
|
#738 |
|
villende
|
Sv: Serieanbefaling: SkamJeg syns ikke det er så rart hvis de blir samboere, jeg. To unge, med deres bakgrunn, er vel typisk de som finner på å flytte sammen på videregående. Dessuten så åpner det for at en av de andre jentene kan flytte inn i kollektivet der Noora bor nå, og vi får fortsette å se litt til Eskild. |
|
|
|
|
#739 |
|
|
Hvorfor ikke? Det finnes jo 16-åringer som er samboere og Noora bor jo allerede ikke med foreldrene sine.
|
![]() |
|
|