|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenHer går frustrasjonen i at alt sendes via mobilskole.
![]() |
#22 |
Glad
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenJeg henger meg på Teofelia. Den digitale meldeboka fungerer utrolig bra (etter at de har fikset bugs og brukerproblemer hos både ansatte og foreldre). Vi har fått mye informasjon både fra SFO og ledelse. Kanskje er det faktisk de erfarne lærerne som har vanskeligst for å slippe tak i e-posten, legger jeg merke til. De unge, nyansatte kommuniserer kun i meldeboka.
![]() |
#23 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolen
Seriøst? Mener du at lærere skal være pålagt å bare jobbe innenfor 8–16 og at det ikke er greit å sende ut meldinger når det passer i forhold til egen arbeidsdag, men kun innenfor bestemte klokkeslett på dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenNei, men det er en tidsplanlegger på utsending av de meldingene. Da kan de fint komme innenfor den tiden, mener jeg. (det går an å skrive den på kvelden og så la den bli sendt ut kl 9 dagen etter, for eksempel).
![]() |
#25 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenJeg må selv skru av lyden på telefonen hvis jeg ikke vil forstyrres. Meldinger fra skolen tar jeg gjerne døgnet rundt om så skulle være. Tid til å pakke sekken tar jeg gjerne, så beskjed kl 22 om kvelden angående tur neste morgen er i utgangspunktet litt sent. Men ting kan skje, så vi hadde klart det stort sett.
![]() |
#26 |
flisespikker
|
Det ville jo ikke hjelpe så veldig å få beskjed kl. 09 på mandag om hva de skal ha med seg på mandag, da.
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenNei, men da ville jeg gjerne hatt beskjed en uke før.
![]() |
#28 |
heimføing
|
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenJeg syns at mobilmeldinger/sms fra skolen skal kun brukes ved brann og lignende nødstilfeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Vi tenker sikkert på ulike system, men den digitale meldeboka som Trondheim kommune har innført finnes også som app, så der får man alle meldinger som push-varsler når de kommer (hvis man ønsker det). Jeg syns det fungerer fantastisk fint. Jeg vil gjerne vite det når skolen sender meg melding, og jeg syns absolutt ikke at meldinger fra skolen skal være forbeholdt nødmeldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 30-05-16 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Leser
|
Husk at sms er en asynkron tjeneste slik at du godt kan sende en melding klokke 09.00 og så kommer den ikke frem før klokken 12.00. Nå fungerer jo sms i de alle fleste tilfeller som en synkron tjenestste (slik at meldinger som sendes mottas rett etter). Typisk ser man det asynkone aspektet når det sendes ut mange meldinger (slik som feks en skole kan gjøre) og når mange sender meldinger uavhengig av hverandre (eksempelvis nyttårsaften tidligere år)
![]() |
#32 |
heimføing
|
Ja, det er jo noe annet enn ren sms/tekstmelding som jeg syns skal være forbeholdt "nødmeldinger" f.eks. hvis skolen blir stengt (plutselig strømbrudd/vannlekkasje eller annet) og elevene må hentes eller blir sendt hjem. "Husk møtet om dittogdatt i kveld" (som vi ikke engang hadde fått innkalling til) syns jeg er unødvendig å få på sms. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenJeg synes skolen til Tjorven har en helt ok strategi, og den er gjennomtenkt. Her får også barna vite ting før de voksne, sjelden det er et praktisk problem.
![]() |
#35 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenOslo-skolen kan bruke sms for å sende ut informrasjon til foreldre. Jeg synes det er en ypperlig kanal. Jeg får personlige meldinger om mitt barn, beskjeder, påminnelse om møter mm.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenElevene først og foreldrene etterpå virker da fornuftig det? Bytte av klasseforstander har vi ikke hatt, men faglærere har de i noen fag og tidvis assistent og det får vi vite AV ungen lenge før det er et foreldremøte hvor det opplyses. Og et stykke uti andre klasse innså jeg at det var ikke det at X hadde uteskoledagene, sånn det var i første, X hadde ONSDAGENE (som tildeldigvis var uteskoledag i første, i dag er den på torsdag) for onsdag jobber ikke klasseforstander.
![]() |
#37 |
|
Vi har ikke epostadressen til alle foresatte. Men, vi bruker mobilskole om det er viktige beskjeder i ranselposten. Det samme gjør skolene til gutta (kjekt å sitte i London å få beskjed om parteringsdrapet i april...).
![]() |
#38 |
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Informasjonsrekkefølge i barneskolenSkolen må selvsagt informere barna først, og selv, da sørger de for at alle får riktig og samme informasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det er min tanke også.
![]() |
|