Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når får barn barbere leggene sine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-16, 13:18   #81
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når får barn barbere leggene sine?

Jeg har forresten i alle år hatt et stivt, lite hårstrå som vokser bak venstre kne. Siden jeg er manisk på stive hårstrå og må ha dem BORT (pga følelsen, ikke utseendet. Jeg tror ikke noen legger merke til det der bak. ), så har jeg nappet det iherdig hver gang det er langt nok. Det er en jevnlig øvelse i mykhet, forresten, å få det til.

Men, siste året, etter 20-25 år med napping, så ser jeg at det faktisk er mykere og tynnere. Så det tar tid å endre disse hårsekkene, om de da endres, og dette ikke er enda et hårrelatert alderdomstegn.

Gammel 06-06-16, 13:20   #82
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en av de damene som trekker pusten dypt før jeg entrer fellesgarderobe og dusj.
Fordi jeg må manne meg opp til å vise hele meg. Jeg lar håret være både på legger og under armene. Ikke fordi jeg nødvendigvis er så komfortabel med det, men fordi jeg hjemme har fire gutter som SKAL lære seg at kvinner har hår. Særlig en av dem snakker stadig om at jeg må barbere armhulene og at det er stygt med hår på damer. Han er syv år og har ikke lært det hjemme. For å si're sånn!
Jeg skulle ønske det var en kamp litt flere damer orket å ta, vi kan ikke forvente at våre døtre om sønner skal akseptere og respektere kroppshår når vi selv "føler oss bedre uten".
Visst faen føler jeg meg bedre uten, men det er jo fordi kroppshår kanskje er den ene ting "alle" synes er kvalmt. For min egendel driter jeg i det.

Gutta kommer neppe til å barbere leggene men hår på rygg og skuldre på menn er også av de ting man har lov å le av og omtale som uspiselig. En problemstilling de kommer til å møte.

Ikke noe svar på HI, men hadde VI som er rollemodellene turt å stå for den vi mener hadde ikke 11 åringer ønsket å barbere leggene eller syvåringen omtalt armhulehår på damer som kvalmt.
Jeg kjenner skamrødmen i kinnene når jeg viser meg med hår, men enda mer skamfull blir jeg om gutta skal vokse opp å tro damer ikke har hår.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 13:24   #83
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt på siden: Syklister barberer jo ofte leggene. Det handler ørlite grann om prestasjon, men om du graver litt i det, så er det aller mest jåleri. Siden alle i miljøet gjør det, så "føles det bedre", "ser rart ut med hårete legger i sykkelbukse", osv. Det virker som om glatt hud er veldig lett å venne seg til, på en måte?

Gammel 06-06-16, 13:26   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn vokser opp med en mor med usedvanlig lite kroppshår, og med en far som har tilsvarende mye. Hvis de da gir rom for alt der i mellom, så er de åpne for det meste.

Gammel 06-06-16, 13:27   #85
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Litt på siden: Syklister barberer jo ofte leggene. Det handler ørlite grann om prestasjon, men om du graver litt i det, så er det aller mest jåleri. Siden alle i miljøet gjør det, så "føles det bedre", "ser rart ut med hårete legger i sykkelbukse", osv. Det virker som om glatt hud er veldig lett å venne seg til, på en måte?

Tror du det er det samme for svømmere? De barberer jo bort kroppshår, og sier det er fordi de da kommer seg (ørlite) fortere frem i vannet.

Gammel 06-06-16, 13:30   #86
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Tror du det er det samme for svømmere? De barberer jo bort kroppshår, og sier det er fordi de da kommer seg (ørlite) fortere frem i vannet.

Jeg så han unge svømmeren på Lindmo, og han sa at det handlet like mye om følelsen som farten. Man fikk en annen "vannfølelse" uten det tynne, isolerende laget med hår. Det virker jo egentlig veldig logisk.

Gammel 06-06-16, 13:54   #87
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glimrende sitat fra roeren Frank Hansen (tror jeg det var) på 70-tallet, på spørsmål om ikke han også skulle barbere seg på hodet for å minske luftmotstanden, slik en del andre roere hadde begynt å gjøre (han hadde tykt krøllete hår): "Jeg får vel heller bare ro litt fortere".

Gammel 06-06-16, 14:01   #88
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg så han unge svømmeren på Lindmo, og han sa at det handlet like mye om følelsen som farten. Man fikk en annen "vannfølelse" uten det tynne, isolerende laget med hår. Det virker jo egentlig veldig logisk.

Ah! Ja, det gjør jo det. Det kan jeg faktisk merke selv også hvis jeg er helt nybarbert på legger/lår og bader kontra ikke fullt så nybarbert liksom.

Gammel 06-06-16, 14:06   #89
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Glimrende sitat fra roeren Frank Hansen (tror jeg det var) på 70-tallet, på spørsmål om ikke han også skulle barbere seg på hodet for å minske luftmotstanden, slik en del andre roere hadde begynt å gjøre (han hadde tykt krøllete hår): "Jeg får vel heller bare ro litt fortere".

Gammel 06-06-16, 14:12   #90
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg må rett og slett ha endret smerteterskel.

Hvor vondt det gjør avhenger også av hvor du er i menstruasjonssyklusen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 14:36   #91
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 13-åring (blir 14 nå i sommer) begynte i fjor. Hun hadde lyse hår på leggene, og det så helt fint ut, selv om det var ganske mye hår. Synes JEG. Hun var ikke enig, og etter at ei jente i klassen kommenterte hårveksten, tenkte hun på det hver gang hun gikk i shorts. Hun begynte i fjor sommer, og nå barberer hun ganske ofte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.