|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Sommeravslutning. So last year?I morgen skal jeg i tidsrommet 17:00-19:00 turnere to sommeravslutninger, arrangert ved hvert sitt vann i marka, en seriekamp (takk og lov hjemmekamp) og en barnebursdag. Nå har jeg muligens meg selv og takke, siden jeg har pådratt meg så mange barn, men jeg merker meg at jeg slettes ikke er den eneste forelderen som bare så vidt holder hodet over vann i vårens avslutningsmaraton. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Kanskje avleggs i ditt barns klasse, ikke i mitt. Ja, det er litt stress (men adskillig mindre for meg, siden jeg ikke har pådratt meg så mange barn.
![]() |
#3 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Jeg synes også det er hyggelig. Men jeg hadde syntes det var mye mer hyggelig på et tidspunkt hvor jeg faktisk hadde tid til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?På skolen vår, så er det slutt med avslutninger pr klasse. Så nå er det bare en felles skoleavslutning. Det hjelper på.
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Enig med Tallulah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg synes skoleavslutninger er grei nok, det er OK å markere slutten på et skoleår. Men jeg må innrømme at det er deilig at det er kun avslutning for 7. og 10. trinn på skolene jeg er involvert i. Ingen foreldre har dratt i gang felles klasseforeldreavslutning, og det er jeg veldig glad for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg vil ikke si det er avleggs, men vi har vel for få barn til at det merkes noe særlig.
![]() |
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
Du har fire tette barn og en travel jobb - det er kanskje der det ligger? AT du generelt har lite fritid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns ikke det er hyggelig og jeg dør litt ved tanken på at jeg skal sitte i partytelt i regnvær i dag. Og grille pølser på fellesgrill.
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
Ja, det blir såklart mer hektisk desto flere barn man har, men der har jeg jo meg selv å takke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Ja, det er jo noe i det. Det er veldig individuelt når man har tid. Mai hadde vært helt krise for meg, for eksempel. I vårt nærmiljø deler jeg ikke oppfatningen om at "alle" har dårlig tid i juni og vil avslutningen til livs.
![]() |
#12 |
Leser
|
Bursdager stiller jo mye i en klasse for seg - man kan jo ikke kritisere barna eller foreldrene for fødselsdatoen.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 15-06-16 kl 11:25. Årsak: trinnkontakt -> trinnkontakt/oppmann/dirigent/whatever |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Det er vel akkurat det. Jeg synes mai er enda travlere enn juni, og april er litt tidlig for utendørsarrangement. Så da blir det vel juni, da.
![]() |
![]() |
#14 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns ikke det er noe dumt at det er avslutning på skolen og i barnehagen. Det er stort sett én ekstra kveld per unge, det er greit og hyggelig.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg (som bare har ett barn) hadde synes det var skikkelig kjipt om vi sluttet med sommeravslutninger. I går var det avslutning i bhg. til poden, der alle skolestarterne ble gjort ekstra stas på, fikk utdelt en rose og en perm med bilder fra tiden i bhg. Det hadde ikke blitt det samme å ha dette i mai eller april, for poden var det rart nok at dette skjedde hele to uker før han faktisk slutter.
![]() |
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Og selv om jeg virkelig ikke kan fordra det selv, så tenker jeg jo at det samfunnsmessig er et "sykdomstegn" at det skal være så fælt å omgås andre. Sånn sett burde vi nok gjøre det enda mer.
![]() |
![]() |
#17 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Tja. Jeg har jo også færre og større barn. Mine har to avslutninger hver, en på fotballen og en på skolen. To av de har jeg organisert, så der styrer jeg jo tiden slik at det passer, selv om det i ett tilfelle kom opp en kollisjon i etterkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Mai og juni er travle, men for oss ville det ikke endret seg om det ble flyttet til høsten, eller om det ble enda mer som skjedde før jul osv. Jeg hadde jo gladelug hoppet over 17. Mai, mye av oppstyret før jul og så videre, men har heldigvis barn som koser seg med slike ting, merkelig nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Akkurat dette er jeg helt enig i. Jeg synes det er kjempevanskelig og tenker at jeg har godt av å utfordres litt på det.
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns det er ganske greit at de har vært flinke til å ikke legge alt til siste uka før sommerferien i år. Selv om det var litt styr når guttungen skulle i fjæra med sin klasse og storesøster skulle på fjellet med sin klasse samme ettermiddag og mannen jobbet. Men det gikk det også og vi har egentlig nokså god tid siden et par av fritidsaktivitetene hadde sesongavslutning i slutten av mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|