|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Hos oss er det fire treff i året. Høsttreff, juleavslutning, vårtreff og sommeravslutning. Så jeg kan liksom ikke bruke argumentet om at det går an å treffes andre tidspunkt i løpet av året også. Og ja, det er hektisk nå i mai/juni, men jeg synes alternativet (at det ikke skulle være noen sosiale sammenkomster) er verre. Og for oss med barn i 1. klasse er det veldig ok å treffe foreldrene til andre tidspunkt enn i den bomba garderoben på AKS/SFO.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg er på mange måter enig med deg, men i år har våre arrangement faktisk vært spredd godt ut så det har blitt hyggelig og null stress. Nå har jeg riktignok kun to barn, men jeg er alene med dem så det er jeg som må gå på alt og organisere.
![]() |
#23 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Og jeg synes det er veldig surmaget å kommentere negativt på en invitasjon til sommertreff på klassens FB-side. Det er litt sånn "går det egentlig an??" i mitt hode.
![]() |
#24 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg er heller ikke fan av sommeravslutninger. Jeg kan gjerne stille opp og se på barnas underholdning og seremonien for de eldste barnehagebarna (felles avslutning for skole og barnehage). Men hvorfor skal det være så mye spising? Det tar veldig lang tid når 70-80 familier skal grille på 2-3 felles griller. Og når det også skal være digert kakebord, kaffe og saft etterpå, samt loddtrekning med minst 25 små premier av typen linjal med bankens logo... Da blir det hele en langtekkelig affære. Gårsdagens avslutning tok 3,5 time. Og det er en ny avslutning i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Hos oss er det ikke veldig mye mer enn sommeravslutningen, egentlig. Kampsporten har avslutning uten foreldrene, basketen har med frivillig for foreldre (jeg var bortreist, Høvdingen ble med, ca halvparten av foreldrene stakk innom) også er det sommeravslutning for trinnet hvor de fleste dukker opp, men det er fremdeles hyggelig for de barna som ikke har foreldre med.
![]() |
#26 |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vi var tre 2. klasser samlet forrige uke, grilling. Synes ikke det tok lang tid i det hele tatt. Barna rakk til og med å bade. Vi var der under to timer, noen av de siste som gikk hjem. Det var så flott vær at vi nok uansett hadde dratt til den stranden så det utgjorde ikke noe stress.
![]() |
#27 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i at "man" ikke omgåes andre. Gudene vet hvor mange timer på en eller annen gudsforlatt kunstgressbane, eller hele helger på cup sammen med med andre foreldre vi har i løpet av noen få uker. 3-4 dager i uka er minimum for tiden, og da kommer fau og foreldremøter i tillegg. Det vi virkelig aldri har lenger er middag kl 16 og ettermiddager uten planer. DET er luksus det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Enig i det, men siden våre ting og avslutninger ble lagt tidlig har vi hatt noen rolige dager en god stund nå. Så i år har jeg ingen grunn til å klage.
![]() |
#29 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Her er det heldigvis nede i kun sommeravslutning og juleavslutning.
![]() |
#30 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Vei, når jeg satt i FAU på barneskolen, fikk vi satt opp faste avslutningsdager for hvert trinn. Forutsigbart og greit å slippe kamp om lokalene.
![]() |
#31 |
etterpåklokest
|
Jeg synes også at det er et poeng med arenaer for å møtes. Men jeg synes det hadde vært veldig fint om de ikke nødvendigvis må arrangeres mer eller mindre samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg liker skoleavslutningene, men grilling med fotballaget, ikke mindre enn TRE avslutninger med korpset, toppet med en programkveld i regi av elevrådet, en bursdag og korpsavslutning nr 2 på samme dag .. i dag.. gjør meg ikke spesielt positiv.
![]() |
#33 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Egentlig, så plager verker juleavslutninger eller sommeravslutninger meg noe nevneverdig. For de er som oftest på kvelden utenfor arbeidstid.
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Juni er crazybanana, men det er ikke ungenes avslutninger som tipper lasset. Skolen har åpenbart lagt seg på en ganske sober linje, og det er ikke noe foreldreinvolverende oppstuss på ungenes fritidsgreier. Flaks for meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Fotballgruppa her følger kalenderåret så det er avslutning før jul. Men kun for barna. Foreldrene er ikke involvert annet enn å bake en kake og å frakte barna.
![]() |
#36 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Skolen har en felles avslutning. Fotball og håndball har i treningstida og litt varierende om foreldre er invitert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
can-jur
|
Jeg synes det er hyggelig jeg. Og barna setter stor pris på det.
![]() |
![]() |
#38 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Isolert sett, så synes jeg at de fleste avslutningene er veldig hyggelige, men jeg kjenner jeg svetter oppover på dager som i dag når vi er invitert på 4 avslutninger (vi har tre barn).
![]() |
#39 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Ja, det er vel naturlig. Da jeg hadde 1 barn meldte jeg meg til alt mulig og syntes alt rundt møter, avslutninger, baking og bursdag var gøy. Med to er det litt travelt, men overkommelig. Har dog kjent på stresset innimellom. Med enda to barn hadde jeg garantert syntes det hadde bikket over.
![]() |
#40 |
koko
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?I klassen min lager vi en foreldrekveld på mørke vinteren når det likevel ikke skjer så mye, overskuddet har begynt å komme seg etter jul og stresset med å få alt i mål før sommeren ikke har begynt enda. (Og barna får øvd inn litt annet enn julesanger og Idas sommervise.)
![]() |
|
|