|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Eggerøre med magerost (tubetypen med skinke). Det er i hvert fall nok proteiner. Jeg har kjøpt en egen liten stekepanne på Ikea til akkurat det formålet.
![]() |
![]() |
#25 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?
Nei, jeg tuller faktisk ikke når jeg sier at jeg ikke skjønner konseptet.
![]() |
#26 |
|
"Konseptet" er at man brekker seg av tanken på mat, at maten vokser i munnen på deg så det er umulig å svelge, at bare det å smøre på en brødskive føles fullstendig nyttesløst, at mat fremstår som et ekstremt ork, med den fantastiske bieffekten at man blir matt og slapp pga dårlig matinntak, noe som igjen gjør det enda vanskeligere å faktisk få i seg mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Nei, jeg tror virkelig ikke at det er kult. Men jeg tror det du beskriver der, er alvorligere enn hva «folk flest» kaller matlei, altså. Det handler vel mer om å snoke i skapene ved spisetider og ikke finner noe som frister. Ikke at man blir fysisk uvel av tanken på å spise.
![]() |
#29 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Matlei? Da kunne jeg funnet på å ha majones, kaviar og agurk på polarbrød. #ikkepolarstrøkeneidiotiphone
![]() |
#30 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Tørket frukt.
![]() |
#31 |
Librocubicularist
|
Eg er det Mave beskriv. Eg orker ikkje mat, til slutt blir eg så slapp at eg ender opp med usunne løysinger. I dag blei det salte kjeks og melk med oboy. Men det handler om å ha mat som ikkje veks i munnen i hus.
![]() |
![]() |
#32 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Takk for tips. Knekkebrød med ketchup eller dressing skjer ikkje, men tubeost gjer same nytta.
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Karbovennlig er det ikke, men jeg tyr til Rugsprø med en eller annen tubeost innimellom. Lompe eller knekkebrød med en stripe majones og et par skiver tomat funker også av og til. Ellers pleier jeg å lage en ganske stor porsjon pastasalat, eventuelt få sambo til å gjøre det hvis jeg ikke orker selv. Jeg mikser da kokt pasta, tomater, avokado, mozzarella, pinjekjerner eller chashewnøtter, ruccolasalat og kanskje noe Chorizo, pepperonipølse eller noe sånt. Jeg tar på en dæsj pesto når jeg spiser det. Salaten holder seg 2-3 dager i kjøleskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Lompe og ost blei løysinga i helga. Det funker. Det treng ikkje vere lavkarbo, men eg klarer å komme på usunne alternativ som får blodsukkeret raskt opp igjen, sjølv. Nå treng eg mat som held meg mett, for ustabilt blodsukker gjer ingenting betre når ein er litt på felgen.
![]() |
![]() |
#35 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Jeg spiste en sånn ferdig-salat fra Bama i går, med kylling og makaroni. Jeg spiste riktignok en brødskive til, men den holdt meg mett i overraskende mange timer.
![]() |
#36 |
Librocubicularist
|
Ja, det var eit godt forslag.
![]() |
![]() |
#37 |
Personlig pessimist
|
Jeg blir ofte matlei, og det er sånn som Maverick beskriver. Det du beskriver er mer normalen for meg.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?Helt okei næringsrikt og konsistens og friskhet som også gjerne funker for meg: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|