Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 16:38   #41
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kva spiser du, når du har dårlig matlyst?

Ritz-kjeks er løsningen min når alt annet vokser i munnen. Ritz-kjeks med ulik krydder. Men det er ikke mye til middag.

Gammel 03-08-16, 16:55   #42
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Banan er grei proviant. Metter godt og lett å "lage".har du prøvd den sukkerfrie sjokolademelka? Har hørt at den skal være god. Rugsprø med leverpostei.

Gammel 03-08-16, 17:35   #43
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Varmmat - potetstappe. Hadde jeg vært eneboer hadde jeg levd på potetstappe og vannmelon.

Gammel 03-08-16, 17:41   #44
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

ostesmørbrød i toastjern. Funker alltid. Helst med norvegia og grovt brød.

Gammel 03-08-16, 17:54   #45
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Knekkebrød med enten leverpostei eller servelat.

Gammel 03-08-16, 17:56   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

ostesmørbrød i toastjern. Funker alltid. Helst med norvegia og grovt brød.

Og grillkrydder!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 18:45   #47
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

En eller annen grynblanding med bær, toppet med biola. Enkel og lage til.
Hakke opp frukt og nøtter og blande i et beger med melonyoughurt.
Polarbrød med skinkeost.
Proteinbarer har jeg alltid liggende og tyr til når jeg ikke orker lage noe......

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 18:51   #48
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knekkebrød med enkelt pålegg, f.eks tubeost
Eple
Omelett med litt grønt til.

Gammel 03-08-16, 20:07   #49
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eg kjøpt melon, byggrynslunsj og - grøt, dei chia-kjeksa som blei anbefalt her og diverse tørka og frisk frukt. Trur eg er greit dekka, men forsett gjerne å komme med tips.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 20:10   #50
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener det skal finnes ferdige grønnsaksupper på spann. Kam det være noe?

Gammel 03-08-16, 20:14   #51
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Go morgen zero med kokos og ananas har jeg tydd litt til i sommer.

Ellers blir det ofte yoplait 0% yoghurt med blåbær eller pasjonsfrukt med crusli/havregryn, nøtter og frø.

Gammel 03-08-16, 20:45   #52
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Cashewnøtter
Banan
Sætre speltkjeks m gräddost fra Tine. Må være akkurat den osten ellers går det ikke ned.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 20:52   #53
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Rett i koppen glemte jeg å skrive....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 21:05   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg mener det skal finnes ferdige grønnsaksupper på spann. Kam det være noe?

Kolonial.no har i hvertfall en veldig god ferdig kyllingsuppe på spann.

Gammel 03-08-16, 21:22   #55
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Dårlig matlyst? Matlei? Sårri, skjønner ikke konseptet.

Hvis jeg ikke orker fikse meg mat, fordi jeg er alene, så spiser jeg makaroni med ketchup og ost. Eventuelt en hel pose mandler, hvis jeg har det i hus.

Jeg blir aldri kvalm av tanken på mat, bortsett fra da jeg var gravid. Da levde jeg på fiskepinner og potetmos. Poenget er vel å finne noe med nok næring, som er enkelt å fikse, og som ikke byr deg i mot. Er ferdigmiddager fra Fjordland et alternativ? Ellers er de ferdige suppene man finner i kjøledisken også et greit alternativ.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 21:39   #56
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

"Konseptet" er at man brekker seg av tanken på mat, at maten vokser i munnen på deg så det er umulig å svelge, at bare det å smøre på en brødskive føles fullstendig nyttesløst, at mat fremstår som et ekstremt ork, med den fantastiske bieffekten at man blir matt og slapp pga dårlig matinntak, noe som igjen gjør det enda vanskeligere å faktisk få i seg mat.

Det er ikke utpreget kult.

Kan signere på at det er helt grusomt. Vi var på en flott restaurant i Danmark i forrige uke- avlutningsmiddag og ble servert en gedigen buffet med de lekreste retter. Jeg klarte å trykke i meg 2 løkringer og 4 oliven - det vokste i munnen - normalt hiver jeg meg over slike buffeer, men kombinasjon mye mat i lengre periode, få faste tidspunkt for mat og at jeg er sliten resulterer i mat problemer. Så begynner panikken og brenner seg om jeg er syk - men det er det samme hver sommer og jul.

Gammel 03-08-16, 21:49   #57
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 38
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Knekkebrød med Thousand Island.

Muligens ikke noe å anbefale.

Varmmat - potetstappe. Hadde jeg vært eneboer hadde jeg levd på potetstappe og vannmelon.

:forestiller meg at Mav kombinerer stappe og melon:

Gammel 03-08-16, 21:50   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Haha! Æsj!

Gammel 03-08-16, 23:22   #59
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker appelsinjuice, spiser banan (og uten barn tilstede: gjerne smågodt og potetgull i stedet for mat).0

Gammel 03-08-16, 23:27   #60
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noldus, her.

Det gjorde eg og. Det hjalp ikkje på matlysten.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.