|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg legger ikke merke til andres hårvekst, sånn for å svare på det opprinnelige spørsmålet. Jeg fjerner hår selv, men jobber med å gi litt mer bæng.
|
|
|
#162 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hårvekst og sommer
Det er vel kanskje noe av det som irriterer meg mest. Alle disse tingene som de sier at vi burde gjøre, for det tar jo bare 5-10 minutter. Men dersom man legger sammen alle disse skjønnhetsritualene, så blir det jo veldig veldig mye tid man skal bruke på det. Legg på intensive treningsprogram og supermat laget fra bunnen, så er det lite plass til noe annet i hverdagen. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg har i hvert fall brukt mye mer tid på å diskutere hårfjerning enn faktisk å fjerne hår det siste året. Sånn apropos tidstyv.
|
|
|
#164 |
|
By the Sea
|
Re: Sv: Re: Hårvekst og sommer
Det er jeg jo helt enig med deg i. Jeg tar selv et aktivt valg på å i liten grad starte slike tråder her nettopp fordi jeg synes utseendefokuset er helt latterlig. Det er sensurforslagene jeg fikk twilight zone-følelse av.
|
|
|
#165 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#166 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hårvekst og sommerFoe meg blir det litt sånn "dulling" om alle svarer at ingen legger merke til det og ingen reagerer, for det stemmer jo ikke. Så jeg får heller være den som stikker hodet frem i sånne diskusjoner, all den tid det finnes en motvekt. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg synes ikke at andres meninger skal styre mitt liv, samtidig som man ikke ønsker å støte/såre eller gjøre andre uvel. (dette er sagt generelt) Så om noen som jeg er glad i, virkelig ikke fikset at jeg tygget tyggegummi, så hadde jeg jo latt være å tygge tyggegummi sammen med den personen, satt på spissen. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hårvekst og sommerJeg tror gjerne det er sånn at de som legger merke til andres hårvekst tror at andre også gjør det?
|
|
|
|
#170 |
|
finner ut av mye
|
Hva andre måtte mene om ens eget utseendet skal man virkelig ikke bry seg om syns jeg. I praksis er det ikke alltid så enkelt selvsagt.
|
|
|
#171 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Der er jeg enig med deg. Det er utrolig fjernt for meg å gå ut i verden og undersøke hva andre mener før jeg gjør det jeg har lyst til, enten det er snakk om å spare hårstubbene for voksing, droppe å shave leggene i det hele tatt, ha på meg bestemte kombinasjoner av klær og sko, eller la være å sminke meg. Andre får legge merke til og mene nøyaktig hva de vil.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-08-16 kl 15:27. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
finner ut av mye
|
Man legger jo often merke til, og tror at andre gjør det og, ting man er spesielt opptatt av selv.
|
|
|
#173 |
|
By the Sea
|
Selve kjernen i hele tematikken, synes jeg. Det er fristende å gi seg i kast med å omøblere verden for at en selv skal være tilfreds og lykkelig, men det er et tapt slag før man har begynt. Selv om det er vanskelig å ikke vaie som et siv i vinden i takt med hva andre (og også helt fremmede mennesker) skulle mene til enhver tid, så er det ikke umulig. Det handler om fokus og øvelse og å endre tankespor. Det er viktig å ikke gi fra seg makta i eget liv gjennom å gi noenogenhver definisjonsmakt over en selv. Da står man så ustødig og livet blir innmari slitsomt.
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
This is normal!
|
Du synes det er rart at folk bryr seg om hva andre mener, men tar deg tid til å svare i en tråd der en fremmed (?) spør om hva andre mener om hår på bena på kvinner?
|
|
|
|
#176 |
|
© All rights reserved
|
Nei, men jeg legger merke til det, og flere med meg. Derfor blir det feil å si at ingen ser slikt. For vi finnes jo. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hårvekst og sommerHelt ærlig, for meg er det en forskjell på min vurdering om dette er noe alle alle ser, uansett mengde og lengde og farge, eller om man bare ser det om man ser etter, for hva jeg velger.
|
|
|
#178 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Å sånn ja. Jeg har visst oversett påstanden om at ingen ser slikt. Det er jeg jo enig med deg i, det er jo tydelig at det finnes mange som legger merke til sånt, siden HI opplever at det har blitt kommentert flere ganger.
|
|
|
#179 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men mange står jo så ustødig. Fordi de er unge, usikre, ikke vet hvordan de skal fortelle seg selv at de er bra nok, fordi de blir overøst med bilder av idealene hver eneste dag, fordi kvinner i særlig grad alltid blir dømt etter utseendet. Til og med kvinner som har gjort det særdeles bra på felt som overhodet ikke har utseendemessig betydning, blir kommentert og dømt. Slik som Erna Solberg og Angela Merkel og Hillary Clinton.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 04-08-16 kl 17:12. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
By the Sea
|
Re: Hårvekst og sommerPøbelsara, her er det ikke snakk om enten eller, men både og. Man kan ikke ha det å kontrollere omverdenen som eneste strategi for å ha det bra med seg selv, det er kun kontroll over egne tankemønstre som virkelig duger. Samtidig er jeg en stor tilhenger av å bidra til en bedre verden gjennom å være raus, snill, omtenksom, bevisst og velmenende. Jeg er kjempelei den kyniske tilnærmingen til ytringsfrihet som går i at man kan krenke i vei og be folk skjerpe seg om de føler seg krenket. Alle som vil bidra så det duger i et samfunn får ha et bevisst forhold til hvordan de behandler og snakker til andre. Men vi har ikke makt til å bestemme at alle andre skal være greie og tolerante, så vi må ta ansvar for egen sjelefred gjennom å øve oss på å sile ut hva som skal få lov til å nå helt inn til oss. Dette r det viktig å ruste egne barn med også, man blir så svak og krumrygget i offerrollen, det er ikke et hyggelig sted å være - ikke gi fra deg makta til andre, ikke la tilfeldige mennesker få definere deg.
|
![]() |
|
|