Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hårvekst og sommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 17:54   #181
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hårvekst og sommer

Jeg driter i hva andre synes, men ønsker ikke at ungene skal bli ertet eller få kommentarer om meg. Derfor fjerner jeg legghår før avslutningssesongen på våren og lar det gro etterpå.

Sist redigert av oslo78 : 04-08-16 kl 18:31.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 18:29   #182
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har i hvert fall brukt mye mer tid på å diskutere hårfjerning enn faktisk å fjerne hår det siste året. Sånn apropos tidstyv.

Forum står i vegen for likestilling fordi det er stor overvekt av kvinner som bruker tid på forum i staden for å bygge karriere.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 01:32   #183
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Forum står i vegen for likestilling fordi det er stor overvekt av kvinner som bruker tid på forum i staden for å bygge karriere.

For ikke å snakke om at de bruker tid på forum i stedet for å barbere leggene sine.

Jeg er ganske enig med Pebbles i denne tråden ( bortsett fra det hun skriver om at hun stort sett er raus og velmenende ), og tenker at det er viktig å lære seg å ta ansvar for egne følelser i stedet for å ønske et forbud mot dumme tråder/at andre hele tiden må endre sin væremåte. Jeg er selvsagt også enig (med f.eks Pøbelsara) i at det ikke er nødvendig eller viktig å starte en tråd om hårvekst hver tredje måned, slik FP-normen vel er? Jeg har jo gjort meg skyldig i det selv, da jeg for en stund siden startet en tråd om en bekjent med tre lange, sorte hår i et ellers hårløst ansikt. :dukker: Konklusjonen min blir vel at jeg legger merke til slike ting - tre lange hår i ansiktet- hos mennesker jeg står ansikt til ansikt med, men at jeg ikke har peiling på hva ukjente mennesker har av behåring på stranden. Da er jeg opptatt med bading eller lesing, mest det siste, og ser svært lite på ukjente mennesker sine bein. Jeg kan også fint gå ubarbert på stranden selv, og tenker at om noen har problemer med leggene eller armhulene mine, får de holde det for seg selv, evt. starte en tråd på FP.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 01:35   #184
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hårvekst og sommer

Jeg skriver ikke at jeg stort sett er det - jeg sier at jeg er tilhenger av å være det.

Gammel 05-08-16, 01:36   #185
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hårvekst og sommer

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg skriver ikke at jeg stort sett er det - jeg sier at jeg er tilhenger av å være det. :P

Ah- ja, det er faktisk jeg også.

Gammel 05-08-16, 01:58   #186
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til hårvekst som er medisinsk sett utover det normale. Jeg legger ikke merke til hårete legger hverken på kvinner eller menn. Dessverre. Heller ikke på meg selv, selv om jeg barberer fordi jeg har lært at det er noe man gjør om man vil gå med skjørt. Jeg skulle ønske det der ikke var en del av normen egentlig, vi er jo født med de hårene. Hvorfor må de bort? Jeg er også født med mer hår på hodet enn de fleste, der er det av en eller annen grunn merkelig bra. Hvorfor det egentlig? Jeg legger merke til hår under armene hos begge kjønn. Jeg skulle ønske det var frivillig nok til at jeg ikke så, men det er det ikke. Jeg barberer hår under armer hele året pga treningssenter. For min egen del skulle jeg gjerne sluppet. Egentlig er det betenkelig at jeg fjerner mer og mer hår. Det er ingen god grunn til det.

Gammel 05-08-16, 02:42   #187
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger mer merke til ansiktshår. Lange hår som dingler. Men ville jo bare sagt det til kjente. Ukjente så grøsser jeg litt, og går videre.

Gammel 05-08-16, 09:00   #188
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg legger mer merke til ansiktshår. Lange hår som dingler. Men ville jo bare sagt det til kjente. Ukjente så grøsser jeg litt, og går videre.

Er det virkelig noe å grøsse over?
Og det med å kommentere hos folk man kjenner?
Folk tar det vel bort om de vil?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:28   #189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grøsser, intet mindre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:33   #190
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg legger merke til mamma sine ansiktshår.

Ansiktshår er noe jeg er veldig opptatt av på meg selv, og det er en ting jeg faktisk legger merke til hos andre. Hvis jeg hadde vært mørk i huden, så hadde jeg hatt mørke tydelig synlige hår på kinnene mine. Jeg har et "fint" dunlag med hår der. *hater det*

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 09:54   #191
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er underlig å grøsse over hår, hvorfor er det ikke nsturlig hvis det henger i ansiktet? At ungene skal bli ertet fordi mor stiller med hårete legger er også helt hinsides min fatteevne. Jeg eier ikke fantasi nok til å tenke på sånt.

Gammel 05-08-16, 10:34   #192
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oooh, denne diskusjonen er farlig, ass. Men konklusjonen fra sist var vel at hvis du har lange, sorte hår fra nesen så kan det nesten være greit å vite at mange ser dem og lurer på hvorfor du ikke fjerner det. Dunbart er noe helt annet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:38   #193
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nå skal tråden spore over på hva man mener om andres ansiktshår?

Gammel 05-08-16, 10:39   #194
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor er ganske grei som påpeker all dunet jeg har i ansiktet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:51   #195
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Oooh, denne diskusjonen er farlig, ass. Men konklusjonen fra sist var vel at hvis du har lange, sorte hår fra nesen så kan det nesten være greit å vite at mange ser dem og lurer på hvorfor du ikke fjerner det. Dunbart er noe helt annet.

Ja, akkurat. Hvis jeg står rett overfor og snakker med en dame som har litt dunbart, er det klart at jeg kan legge merke til det, men jeg grøsser ikke eller synes at det er ekkelt/unormalt. Jeg tenker heller ikke at damer som har mørke hår- det er vel gjerne de som får mest tydelig dunbart?- bør fjerne den. Det samme gjelder sorte hår på armene, som viser mer enn lyse, men som absolutt går inn under "normalt" hos meg. Jeg grøsser ikke over tre enslige lange, svarte hår i ansiktet heller, men da er jeg ikke bedre enn at jeg tar meg selv i å lure på hvorfor de ikke blir fjernet.

Gammel 05-08-16, 11:03   #196
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er rart er at i sånne diskusjoner som dette så blir det veldig lett konkludert med at å legge merke til er det samme som å ikke like eller ha noen formening om i det hele tatt. Jeg legger merke til mye rart, jeg. Jeg ser veldig mange detaljer og det fester seg. Det er ikke dermed sagt at jeg tenker at "de hårene burde vært fjernet" eller "du bør kjøpe ny bukse" eller noe annet. Jeg bare legger merke til hud, hår, kroppsfasonger, klær, lukt og lyd (hvis vi skal holde oss til ting som har med medmennesker å gjøre). Det er ikke noe jeg gjør bevisst. Jeg vet man kan trene opp å legge merke til detaljer, men kan man venne seg av med det?

Uansett, poenget mitt er at jeg legger merke til mye, men mener veldig lite om det jeg legger merke til. Så ja, jeg ser nok at det er hår på leggene, men hva gjør vel det? Jeg ser hår på hodet også.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:12   #197
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo konkludert motsatt også. Altså at vi som ikke ser hår på andres legger er edle.

Å legge merke til ting er ikke galt, ei heller å ikke legge merke til ting. Det som kan være kjipt er fortolkningsrammene.
Jeg hadde aldri før opplevd at folk omtalte legghår og hår under armer som ekkelt og udelikat før jeg leste det på FP (ikke denne tråden). Jeg synes også det å grøsse over andres hår er ganske spesielt, og ikke veldig hyggelig.

Å synes at noe er mer eller mindre pent er litt annerledes enn at noe er ekkelt og udelikat eller fremkaller grøsninger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:23   #198
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Det jeg synes er rart er at i sånne diskusjoner som dette så blir det veldig lett konkludert med at å legge merke til er det samme som å ikke like eller ha noen formening om i det hele tatt.

At folk legger merke til ting, er en ting, men slike tråder som denne trenger ikke mange innleggene før en eller annen må si at de legger merke til det fordi det er lite pent og at de er veldig glad for at de ikke har problemet selv. Derfor mener jeg at det er en dårlig idé at vi får disse trådene igjen og igjen på FP.

Gammel 05-08-16, 11:47   #199
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

At folk legger merke til ting, er en ting, men slike tråder som denne trenger ikke mange innleggene før en eller annen må si at de legger merke til det fordi det er lite pent og at de er veldig glad for at de ikke har problemet selv. Derfor mener jeg at det er en dårlig idé at vi får disse trådene igjen og igjen på FP.

Det er jeg helt enig i.

Jeg ville egentlig bare påpeke at vi som legger merke til kan være ålreite dyr vi også.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:49   #200
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg ville egentlig bare påpeke at vi som legger merke til kan være ålreite dyr vi også.

Ok da. Kanskje.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.