Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-07, 23:54   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Ah, gode gamle dager...

En gang duppe-ditt-freak, alltid duppe-ditt-freak. Min mann ligger våken om nettene og håper at jeg ikke skal bli bilfrelst!

Nei, spøk til side. I "gamle dager" var det jo en morsom gjeng der inne, som var velvilligheten selv når det gjaldt å dele informasjon om nyheter og lure ting på vogn- og utstyrsfronten. Feks Skip*Hop bølgen - den slo jo an fordi det var en genial stelleveske i forhold til hva som ble omsatt i Norge på den tiden, ikke fordi noen fnisete tøtter satt på NM og delte fargekoder og langer-adresser.

Fikk forresten artikkelen på PDF fra en hyggelig FP-er her nettopp, men må innrømme at jeg ikke gadd å lese den ordentlig. Been there, done that.

Journalisten hadde dog ikke benyttet vognmani-definisjonen min vel? Glemte å sjekke. Burde nesten ™e den!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 23:56   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Journalisten hadde dog ikke benyttet vognmani-definisjonen min vel? Glemte å sjekke. Burde nesten ™e den!

Jeg måtte sjekke rapporten fra vogntreffet vi var på, og vi kalte det vitterlig "Vognomanitreff" - var vi egentlig en mafia? *glemsk*

Gammel 25-06-07, 00:04   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg måtte sjekke rapporten fra vogntreffet vi var på, og vi kalte det vitterlig "Vognomanitreff" - var vi egentlig en mafia? *glemsk*

Nei. Overhodet ikke. Da det derre "mafia"styret oppstod trakk jeg meg rolig ut av "familien" gitt. Har ikke vært der inne på lenge - det er jo ingen humor der nå.

Her er definisjonen min jo! *mimre*

Vognomani (def.): Tilstand preget av avhengighet av stadig økende doser rullerende transportmiddel til prepubertale individer, ofte med vesentlig nedsatt impulskontroll og tendens til hyperaktivitet nær utsalgssteder for disse. Det er en viss assosiasjon til stoffmisbruk, særlig når transportmiddelet kan kompletteres med tekstiler i varierte kulører der noen er sjeldnere enn andre, såkalte special editions.

Sist redigert av Miss Norway : 25-06-07 kl 00:07. Årsak: Nå med ™
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 00:05   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå husker jeg jo at det var jo ikke vognmafian det ble kalt når det startet. Tenk at jeg kunne glemme vognomani. Det var vel først med OTH og Buggis trenden når det ble mange av dem, at vognmafian oppsto?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 00:08   #5
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Vognomani (def.): Tilstand preget av avhengighet av stadig økende doser rullerende transportmiddel til prepubertale individer, ofte med vesentlig nedsatt impulskontroll og tendens til hyperaktivitet nær utsalgssteder for disse. Det er en viss assosiasjon til stoffmisbruk, særlig når transportmiddelet kan kompletteres med tekstiler i varierte kulører der noen er sjeldnere enn andre, såkalte special editions.

Vakkert

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 00:22   #6
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg klarer ikke å bli veldig opprørt over DN-artikkelen, gitt, men jeg ser jo at det er enkelte ting som sikkert kan/vil provosere.

Ut fra journalistens ståsted vil jeg tippe at DN tar opp tråden fra en tidligere publisert (halvdårlig) artikkel med sitater fra NM-brukere - med nick. Det handler jo om den stadige veksten i babystæsj-markedet og hvor mye penger som brukes på de søte små. Det er ikke uinteressant.

"Problemet" er vel koblingen med den såkalte vognmafiaen, som egentlig bare er en sliten kopi av vognomanipionerene, Jeg var kjempefascinert av dem da jeg kom inn på NM, og har vel vært en slags wannabe - et års tid for sent ute til å virkelig være en av gjengen. Da snakker vi om de som turte å importere vogner nærmest usett og teste dem, fortelle om dem og hjelpe andre.

Nå er det jo ikke mye nytt å spore, men stadige repriser av "dei faste vognane" - evt med litt nytt utstyr på. Jeg synes vel ikke helt det kvalifiserer til "mafia". Jeg tror kanskje ikke artikkelen er blitt helt som hun DN har snakket med, forventet seg, men jeg aner egentlig ikke. Det jeg er helt enig med henne i er at det er mye slett kunnskap ute og går blant mange som jobber med barneutstyr.

(Ga dette innlegget egentlig noen mening? Eeeeh, nei. Jeg er trøtt etter å ha pakket kofferter for hele familien. I morgen pakkes buggisen med sitt nye offwhite trekk i den spesialdesignete reisebagen - uten hjul, dessverre - og så drar vi på ferie. Tudelu )

Gammel 24-06-07, 23:56   #7
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Niks, den var ikke benyttet, har du ikke ™et den enda!

Heller ikke jungelordtaket "En god vogn kan ikke kjøpes for ofte" var benyttet.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 07:34   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ah, gode gamle dager...

Riktig. Jeg var aldri en del av det. Kom etter, men hadde det mye moro der da.
Nå er det bare drittslenging.
Savner det gode humøret og de morsomme kommentarene der inne!

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.