Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Innesko til skole/SFO

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-16, 11:43   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innesko til skole/SFO

På skolen må de minste ha innesko som også kan brukes til gym. Jeg bruker å kjøpe sportssandaler med tå fra keen eller merell til sommeren og så blir de innesko til høsten. På SFO kan de bruke crocs eller noe annet lett.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 11:58   #22
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her brukes Birkenstock-kopier til innesko og joggesko til gym.

Gammel 04-08-16, 12:31   #23
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi vasker sommersandaler og de brukes til innesko. Jeg er heller ingen ihuga fan av sko inne, men orker ikke ta den kampen mot såpass etablerte rutiner. Da kjemper jeg heller for andre ting.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 12:44   #24
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg er lærer. Jeg er mor. I begge roller synes jeg det er noe tull at de skal gå på sko hele dagen på skolen, men jeg bøyer meg for flertallet og sender med ungene sandaler på skolen og skriver til elevene mine at de må ha innesko.

Jeg er ikke veldig iherdig på å insistere på at elevene mine faktisk har på seg inneskoene, og det er det også veldig få som har fra 5. til 7. klasse som jeg er lærer for. Ved brannalarm har det utrolig nok alltid gått bra, ingen dødsfall pga kalde barn ennå.

Grunnen til at jeg ikke liker innesko, er at jeg er hellig overbevist om at beina er laget for å gå barbeint/i sokkelesten mye mer enn vi gjør i dagens samfunn. Jeg synes også det er klamt å ha på sko hele dagen, og det gir elevene også uttrykk for at de synes.

Et lite innspill til det siste der: Vi er laget for å gå uten sko ja, men ikke på harde gulv. Derfor er det faktisk sunt å bruke sko inne av og til, selvsagt gitt at skoene har demping, og nok plass til føttene. Ellers er jeg enig.

Gammel 04-08-16, 13:38   #25
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Et lite innspill til det siste der: Vi er laget for å gå uten sko ja, men ikke på harde gulv. Derfor er det faktisk sunt å bruke sko inne av og til, selvsagt gitt at skoene har demping, og nok plass til føttene. Ellers er jeg enig.

På skolen går vi jo ikke så veldig mye akkurat, så det er jo mest det å sitte med føttene trykt inni noen sko som er saken. Skulle vi gått hele dagen, hadde det vært noe annet.

Gammel 04-08-16, 13:41   #26
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Vi har som regel brukt sko vi allerede har som innesko, enten sommerens sandaler, som det sies over, eller f.eks. et par joggesko. Det er viktig at skoene er lette å få raskt av og på, ellers stjeler det mye tid i overgangene for barnet. Crocs er ikke bra sko i boka vår, men ser endel bruker dem. vi liker gode såler

Mange skoler har betonggulv, det er ideelt sett for flatt og hardt å gå på for gode fotvilkår. Hos oss har vi primært brukt sko inne fordi de ellers får våte og møkkete sokker om høst/ vinter (fordi andre som ferdes inne går med støvler/ utesko og drar med vann, snø og skitt - foreldre og andre besøkende, eldre klassetrinn osv.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 15:03   #27
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips, alle sammen.

Strengt tatt hadde ungen helst gått barføtt hele tiden (vi finner sokker på de underligste steder hjemme, og jeg overdrev vel da jeg skrev at han brukte tøfler i bhg - "hadde tøfler stående" er nok riktigere ), men skolen han begynner på er en erklært "inneskoskole" (uten at jeg vet hvor strengt de håndhever det) og argumenterer som mange andre også med brann, så vi må vel bare finne et eller annet han går med på å bruke.

Vi skal ta ham med for å se litt på alternativene dere har nevnt; Keen-sandalene Zinatara nevnte så jo for eksempel både praktiske og behagelige ut. Og de funker i gymsal også, så vidt jeg forstår?

Gammel 04-08-16, 15:06   #28
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke hatt problemer med å la mine unger bruke Keen-sandaler i gymmen i alle fall. Og de er både luftige, har god plass til føttene, sitter godt på og har demping. Eneste ulempen med disse er prisen, men synes man det er greit, eller har noen fra sommeren, som kan gå over til å brukes som innesko, så er det et utmerket valg.

Her hadde det ikke blitt kjøpt, særlig etter at ene ungen helt ærlig uttrykte "du kan godt kjøpe innesko til meg altså, som skal stå på plassen min, men jeg kommer ikke til å bruke dem". Jeg kan like godt printe ut bilde av sko, og sette på plassen hennes, da det vil ha nøyaktig samme funksjon og være mye billigere.

Sist redigert av My : 04-08-16 kl 15:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 22:10   #29
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Min har sandaler som innesko. Også har han inne-fotballsko som gymsko. Brukes altså også når fotballen har innetrening om vinteren i samme gymsal.

Gammel 04-08-16, 22:50   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har hatt crocs på skolen og hatt innegymsko til hallbruk, og det blir det samme for lillesøster.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 22:58   #31
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Minsten har crocs til innesko, og gammeldagse gymsokker til gymmen.

Gammel 04-08-16, 23:01   #32
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Våre bruker joggesko inne. Lettvint siden de på småtrinnet ikke skifter til gymtøy, derfor alltid beredt til gym og andre sportslige aktiviteter.

Gammel 05-08-16, 01:02   #33
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Innesko til skole/SFO

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å la mine unger bruke Keen-sandaler i gymmen i alle fall. Og de er både luftige, har god plass til føttene, sitter godt på og har demping. Eneste ulempen med disse er prisen, men synes man det er greit, eller har noen fra sommeren, som kan gå over til å brukes som innesko, så er det et utmerket valg.

Her hadde det ikke blitt kjøpt, særlig etter at ene ungen helt ærlig uttrykte "du kan godt kjøpe innesko til meg altså, som skal stå på plassen min, men jeg kommer ikke til å bruke dem". Jeg kan like godt printe ut bilde av sko, og sette på plassen hennes, da det vil ha nøyaktig samme funksjon og være mye billigere.

Det kunne nok min også sagt, derfor synes jeg det holder med ett par han kan nekte å bruke. Men de Keen-sandalene så jo luftige og behagelige ut, så kanskje det er et lite håp om at de blir brukt; joggesko til heldagsbruk er jeg temmelig sikker på er uaktuelt for den lille fottøyhateren.

Gammel 05-08-16, 08:39   #34
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Innesko til skole/SFO

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Det kunne nok min også sagt, derfor synes jeg det holder med ett par han kan nekte å bruke. Men de Keen-sandalene så jo luftige og behagelige ut, så kanskje det er et lite håp om at de blir brukt; joggesko til heldagsbruk er jeg temmelig sikker på er uaktuelt for den lille fottøyhateren.

Her går hun aller helst barføtt uten noe som helst på beina, både inne og ute. Men "gymskoene" (type hallsko med lyse såler) brukes i hvertfall de to gangene pr uke de er i gymsalen.

Crocs har jeg aldri skjønt, for de er jo voldsomt brede og klumpete?

Gammel 05-08-16, 10:12   #35
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Mine fire har crocks. Mest fordi de er så kjappe og ta av og på.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 10:54   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen av lærerene på ungenes skole er veldig strenge på dette, og de får ikke gå inn i klasserommet uten innesko på. Om vinteren er det veldig vått på gulvet i garderoben, så bare sokker gjør at de blir våte (og mange deretter syke), så jeg ser poenget.

Gammel 08-08-16, 23:47   #37
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Eldste har Adidas innesko som brukes både til gym og i sfo-tiden. Disse, tror jeg:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 00:06   #38
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har to skolestartere nå og jeg har kjøpt sandaler på salg for innebruk. Ville helst ha sluppet at de skulle gå med sko hele dagen, begge blir varme på beina, spesielt Klumpen. Men når de først må tenkte jeg gå for noe luftig. Gymmen får jeg bekymre meg for når jeg får mer informasjon om det, er vel noe upraktisk med sandaler der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.