Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får du flytte over feriedager til neste år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Får du flytte over feridager til neste år?
Ja, hvor mange jeg vil 11 12,50%
Ja, men maks ca 10 41 46,59%
Ja, men maks ca 5 9 10,23%
Bare om det er helt umulig å ta ut feriedager 14 15,91%
Nei 12 13,64%
Jobber for meg selv 0 0%
Jobber ikke 1 1,14%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-16, 21:56   #41
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får du flytte over feriedager til neste år?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har hørt at bedrifter nå må føre over kostnaden internt om man flytter ferien til neste år. Nor som mange bedrifter ikke har så stor lyst til, er det boen som vet mer om dette?

Der jeg jobber fikk vi i fjor klar beskjed om å ta ut all ferie før nyttår. Jeg forstod det slik at ferie som de ansatte ikke hadde tatt ut, ble regnskapsført som en form for lån til bedriften.

Men jeg har jo ikke peiling. Var dette nytt i fjor?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-16, 21:13   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei uke blir det ikke spørsmål av, 2 uker går hvis det er i arbeidsgivers interresse eller etter søknad og hvor alt er avklart på forhånd med tanke på uttak. Er alt annet umulig får man jo hva som helst, også utbetalt ferie.

Gammel 20-08-16, 22:19   #43
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ei uke blir det ikke spørsmål av, 2 uker går hvis det er i arbeidsgivers interresse eller etter søknad og hvor alt er avklart på forhånd med tanke på uttak. Er alt annet umulig får man jo hva som helst, også utbetalt ferie.

Utbetalt ferie er vel ikke lov lengre?

Gammel 20-08-16, 22:20   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Utbetalt ferie er vel ikke lov lengre?

Jeg er usikker på hvordan lovverket egentlig er der nå, det ble strammet inn og så løst litt opp igjen, men alt går hvis det virkelig må til.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.