|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?
Beklager, jeg blingset på tretallet. Det heter Ent3er (uttales enter) og er et mattetilbud til elever i en rekke kommuner der det finnes et universitet eller høgskole. Drives i regi av Nasjonalt senter for realfagsrekruttering, holdes av realfagsstudenter og er åpent for elever fra 10. klasse og ut videregående. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?Neida, det er vanlig matteleksehjelp. :-) (Mest beregnet for elever som vil prøve på toreren eller treeren.) |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?Min skulle på sommerskolen denne uken, men droppet det avar ulike årsaker.
|
|
|
#44 |
|
Tøff
|
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?Neida, skjønner at noen kurs er mer populære enn andre altså. Vi er uansett veldig fornøyde med kursene, og hun har det gøy. Skole eller ei.
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?
Enig. Storebror har vært heldig, men mange av barna jeg kjenner som ikke vil mer, var på kurs med bråk og tull på lavt trinn. Det tenker jeg kan henge sammen med forventning og om barna er påmeldt av foreldre eller velger selv. Matte med svømming feks, det blir mye matte om du hadde mest lyst til å bade. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?En av venninnene til snuppa hadde blitt skikkelig overrasket over at de skulle ha matteundervisning HVER dag på kurset "Regndansen". Men det var etter førsteklasse.
|
|
|
|
#47 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?Nå er det ikke noe tilsvarende her lenger, men den gang det var var det loddtrekning - bare at noen plasser ble fordelt til barn som trengte det. Det ble ikke kommunisert, men jeg vet at noen plasser ble fordelt etter samarbeid med barnevern/ sosialtjeneste. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gratis sommerskole øker allikevel forskjellene?"styrt loddtrekning" er vel den beste måten å drive dette på, sånn Charlie beskriver.
|
![]() |
|
|