|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!
Italia også, mener jeg at jeg så et sted. Jeg gav på tirsdag, bare min andre gang, men er endelig i gang da. Har fra jeg var helt ung lagt ganske lavt i blodprosent, men nå er den jevnt høy nok. Ulempen er de kjipe jerntablettene, magen blir jo ikke glad. Tar dere alle dem i tre uker etter hver gang?
|
|
|
#102 |
|
Sånn passe sane
|
Hvilke har du? Jeg har noen nå som ikke påvirker magen i det hele tatt, de er røde, husker ikke i farten hva de heter. Har prøvd andre før som gjør meg rar i magen, men disse gjør det ikke. De pleier å ha forskjellige på Blodbussen i hvert fall. Jeg må ta i hele perioden i mellom siden jeg har vært lav på HB en stund.
|
|
|
#103 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gi blod!Her er karantenereglene som har kommet i sommer pga virusene - http://www.oslo-universitetssykehus....r/default.aspx
|
|
|
#106 |
|
nju nja njo
|
Jeg tar ikke tabletter i det hele tatt. Magen liker ikke, jeg glemmer og sånn. Har aldri fått beskjed om at noe er for lavt så da fikser vel kroppen selv?
|
|
|
#107 |
|
Champagne til alt
Litt det jeg tenker nå også. De jeg fikk nå heter Niferex. Har ikke orket å starte, har nok med å balansere alle fodmap'ene om jeg ikke skal få vondt av andre ting også.
|
|
|
#108 |
|
Klar
|
Jeg tar de som kommer på et hvitt brett. De røde liker ikke magen min. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Textrovert
|
Niferex skal være ekstremt skånsomt for magen, da. Det er derfor de pillene er ganske mye dyrere enn andre jerntabletter. Litt sånn jerntablettenes Rolls Royce (sa en farmasøyt til meg forleden).
|
|
|
#110 |
|
Klar
|
Det er jo de jeg får, jeg også. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Textrovert
|
Sv: Gi blod!Vel, jern er jern. Så Niferexen er ikke bedre, bare skånsommere. Slik jeg har forstått det. Jeg tåler jern bra, og gadd ikke betale dobbel pris, så jeg gikk tilbake til Duroferon.
|
|
|
#112 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gi blod!Jeg gir på A-Hus og mine heter Niferex 100 mg Fe++, jeg får 20 etter hver blodgiving. De er skånsommere synes jeg. Nå ligger jeg på +/- 15 Hb, så jeg spiser de jeg får utdelt i 20 dager og ikke noe mer etter det.
|
|
|
#113 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gi blod!Når heg fikk lov å gi så slurvet jeg med jerntablettene, men det gikk stort sett alltid bra, en gang lå jeg på grensen til for lavt. Jeg spredte ut når jeg tok tablettene og tok nok sjelden alle jeg skulle ta. Jeg ga over 40 ganger. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Gi blod!Jeg tar alle jerntablettene jeg får. Det er en del jeg ikke tåler, magen slår krøll på seg. Jeg husker aldri hvilke som er gode for magen. Jeg ber om noen snille, men de jeg får reagerer jeg på. Jeg må be om noen superdupersnille neste gang.
|
|
|
#115 |
|
Champagne til alt
Sv: Gi blod!Da skal jeg gi Niferex en sjanse. Tenker å ta annenhver dag ca, og så øke om det funker. Takk dere!
|
|
|
#116 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Gi blod!Jeg måtte billedgoogle. Niferex tåler jeg. Jeg må be om dem neste gang.
|
|
|
#117 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Gi blod!Jeg får dessverre ikke gi siden jeg har kreft, men oppfordrer alle til å kjøre på. Jeg ser ukentlig hva de gjør med blodet deres og det er superviktig!!
|
|
|
#118 |
|
Champagne til alt
Sv: Gi blod!Klem til deg D'Arcy!
|
|
|
#119 |
|
|
Sv: Gi blod!Klem D'Arcy. Jeg får ikke heller gi på grunn av kreft, men det er i hvert fall for at jeg HADDE kreft og ikke for at jeg har. (Og jeg visste jo ikke en gang om at jeg hadde den før den var ute). |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gi blod!Skal gi neste år, når altså babyen har vært ute av meg lenge nok. Nå gir jeg jo ikke melk lenger heller, det fikk jeg gi i et halvt år.
|
![]() |
|
|