Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-16, 11:25   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim

Det er vel ikke så mange som ønsker en direkte forlengelse av skoledagen på SFO. Men jeg synes det skal være en viss grad av å kunne velge hva en vil leke med der. Mine har aldri vært av typen som sitter for mye på rumpa, hadde de vært motorisk svake eller stillesittende hadde jeg kanskje syntes det var gull at de måtte ut rett etter maten. I 1. klasse var de mye ute, spesielt på slutten av dagen, og her er det kaldt om vinteren. Jeg synes det er synd at de fine lekekrokene inne til tider kan bli noe ungene går og kikker på, men sjelden får prøve.

Nå har våre kost seg med litt alenetid hjemme, og har sluttet relativt tidlig på SFO, så det var jo ikke noe voldsomt problem. Men hadde det vært varierte aktiviteter i løpet av uka, og gode opplegg i feriene hadde vi sikkert beholdt plassene lenger.

(En liten spinnoff, men jeg synes faktisk det å gå hjem, finne seg litt mat selv, ev begynne med lekser, eller bare slappe av har en verdi også. Jeg elsket alenetid som barn, og det gjør også mine. Av og til blir det fremstilt som nitrist og nesten skjødesløst å gi barna den tilliten, og det er jeg helt uenig i. Om noe synes jeg det er mange særdeles lite selvgående barn langt opp i barneskolen.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.