Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 22:08   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Jeg skjønner godt det kan være deilig.

Men jeg håper ikke dette er noe som smitter over til Norge

Jeg føler jeg har mer enn nok å gjøre i barnehagen, og skifter/vasker på mange - om ikke ALLE skal ha rene klær når de blir hentet. Dessuten er det jo veldig variabelt når dette her.

Men jeg forstår at det er kjekt!

Om vi skal noe etter bhg har jeg med ekstra skift til Hannah.

Synes hun er søtest når hun har skitt fra topp til tå jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 22:21   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad de ikke priorterer dette. Mange nevner personalsituasjonen, men de er jo færre ansatte enn i en norsk barnehage.

Men jeg skjønner godt at et annet klima gir andre krav og muligheter. Det er gjerne like lettvint å dusje en flokk med unger i lite klær, som å få dem gjennom hånd- og fjesvaskprosedyren.

De er nesten alltid ute når vi henter, så det sier seg selv at da er de skitne.

Det er slett ikke alltid de blir vasket fra topp-til-tå når de kommer hjem heller. :Bekjenner: Hender og litt midt i ansiktet holder frem til kveldsstellet hjemme hos familien sjuske.

Gammel 25-06-07, 23:41   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er slett ikke alltid de blir vasket fra topp-til-tå når de kommer hjem heller. :Bekjenner: Hender og litt midt i ansiktet holder frem til kveldsstellet hjemme hos familien sjuske.

Ikke alltid vi rekker å gjøre mer før neste morgen heller gitt...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 07:14   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:25   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete.

Ikke jeg heller... Her skiftes ikke skitne klær med mindre vi skal noe spesielt. Vasker hendene før middag - som oftest - og tar ansiktet hvis det er altfor ille.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:33   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I så fall er jeg også sjuske. På denne tiden av året er jo Vesla stort sett ute og blir enda mer møkkete på ettermiddagen.

Jeg tenker på huden også, jeg da. Vesla er lettere atopisk og dusjing hver dag er ikke bra for huden hennes. Nå som vi stort sett må dusje hver dag så ser jeg at hun blir veldig tørr. Hvis hun i tillegg skulle dusjet i barnehagen så tror jeg ikke det hadde vært særlig bra for henne. Saltvannsbading hjelper heldigvis sammen med sol. (jada - avsporing)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 23:56   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg skjønner godt det kan være deilig.

Men jeg håper ikke dette er noe som smitter over til Norge

Jeg ser jo helt klart at værforholdene i Norge gjør at dette vanskelig kan la seg gjøre, og det var en av grunnene til at jeg i utgangspunket spurte.

Jeg har heller ikke følelsen av at vask/dusj og skift går på bekostning av noe annet den tiden hun er der. Som sagt, de spiser lunsj mellom 1130-1200 og jeg henter henne 1230 senest, og da er hun, og alle de andre ferdig dusjet/vasket og skiftet på. De som skal være lenger blir da lagt for hvilestund, og de andre går hjem.

Gammel 26-06-07, 08:33   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Når jeg hentet gullet på fredag, satt han i våte bukser og spiste ettermiddagsmat... da jeg påpekte det ble personalet litt overrasket, og trodde han kanskje hadde sølt melk på seg. Men nei, det merket jeg at det ikke var. Da jeg sjekket vogna la jeg merke til at dyna var søkkvåt etter alt regnet...
Han hadde vel stått under takrenna igjen. Ja, det har skjedd tidligere også.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Blir du ikke gal når du merker slike ting? Syns du det er greit, og at de barnehageansatte gjør jobben sin? Jeg hadde klikka om vogna hadde blitt stående under takrenna, og om barnet mitt hadde gått i våte klær (over lengre tid). Det er da lov til å bruke litt sunn fornuft på jobben vel?

Jeg blir irritert og lei meg på gullets vegne, og avd. leder merket på kroppsspåråk at jeg syns det var under pari at han satt våt og spiste.. Forrige gang det skjedde ble jeg møtt av en svært ydmyk ped.leder, som beklaget og gjorde meg oppmerksom på at han hadde vært gjennomvåt da han stod opp tidligere på dagen. Men jeg er nok ikke flink nok til å si i fra på ting jeg reagerer på. Jeg er selv lærer og vet at det inne i mellom kan gå fort i svingene... Jeg er kanskje redd for å bli sett på som en "sur klager". Jeg vet at de gjør sitt beste, og i bunn og grunn er jeg kjempefornøyd med personalet, og måten de møter gutten min på. Men skjer det enda en gang, så tror jeg nok at jeg må ta meg sammen å si klarere i fra.

Er jeg håpløs?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.