|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
guru advisor
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetÅ ja en velduftende prins hadde helt klart vært noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Akkurat det der er et poeng. Vi var tre uker på den Dominikanske republikk i høst, og der dusjer alle unger midt på dagen. Vi gjorde det med Snuppa også, fordi hun ble svett og klam, og masse støv klistret seg til kroppen. Der var det riktignok ikke barnehageansatte som gjorde det, men ivrige tanter og kusiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Trøtt
|
Tror kanskje dette er hovedgrunnen bak forskjellene, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Trøtt
|
Blir du ikke gal når du merker slike ting? Syns du det er greit, og at de barnehageansatte gjør jobben sin? Jeg hadde klikka om vogna hadde blitt stående under takrenna, og om barnet mitt hadde gått i våte klær (over lengre tid). Det er da lov til å bruke litt sunn fornuft på jobben vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
By the Sea
|
![]() Sv: Rååsa
Huff - leste først hele tråden etterpå, og ser at du ble spurt flere ganger om du tuller...
![]() |
#46 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg er så enkel at jeg ikke synes det hadde gjort noe å fått en ren unge hjem hver dag jeg - det høres deilig ut Elin. Nyt det!
![]() |
![]() |
#47 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Rååsa
Noe av grunnen til at dette ikke lar seg gjøre i Norge, er at barna blir hentet til svært ulike tider. Jeg henter ungene mine fra alt mellom 14 og 15.30, noen få ganger enda senere, og de kan liksom ikke sitte nydusjet og vente på meg mens de andre ungene er ute og leker. I sommerhalvåret er ungene stort sett ute hele tiden, men om vinteren er de alltid ute etter lunsj og oftest før også. De kles på i 13-tiden og er ute til foreldrene kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Live and let live
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHer er forøvrig støvlettene til storebror en dag i vinter når vi hentet ham i barnehagen. Hele gutten så ut sådan. Vi måtte bare forevige.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 25-06-07 kl 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg skjønner godt det kan være deilig.
![]() |
#50 |
Kontrollfrik
Ikke jeg heller. Jeg synes tvert imot de skifter veldig ofte bleier i barnehagen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Kontrollfrik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg er glad de ikke priorterer dette. Mange nevner personalsituasjonen, men de er jo færre ansatte enn i en norsk barnehage.
![]() |
#53 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg nyter å hente en skitten ztjerne i barnehagen. Så lenge han er tørr innerst og ikke har våt/bæsjebleie er jeg strålende fornøyd. Ofte fortsetter vi leken ute etter barnehagen, så å bytte på han før henting ville være totalt unødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetNyt det mens du kan, Elin - det kan du iallefall bare glemme at skjer i NOrge.
![]() |
#55 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetHar ikke lest hele tråden, men hjelpes meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Kidding, right?
|
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Jeg ser jo helt klart at værforholdene i Norge gjør at dette vanskelig kan la seg gjøre, og det var en av grunnene til at jeg i utgangspunket spurte.
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
Og da kom jeg på et spørsmål til vedr. norske barnehager... Blir det gjennomført potte-trening i barnehagen?
![]() |
#59 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Det spørs hvilken barnehage du har plass i. |
![]() |
![]() |
![]() |
|