Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 00:13   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og da kom jeg på et spørsmål til vedr. norske barnehager... Blir det gjennomført potte-trening i barnehagen?

Ja, jeg tror det er vanlig i de fleste barnehager å følge opp det opplegget familien har for do-trening. Poden vår var litt sent ute med dette, og styreren i barnehagen og vi snakket om det ved et par anledninger for å bli enige om hvordan (og når) vi skulle gjøre det.

Gammel 26-06-07, 00:32   #62
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men jeg må si jeg hadde blitt småsur jeg, hvis de hver dag hadde brukt to skift for at jeg skulle få ham ren hjem. Jeg vasker da nok klær....

Enig. Og jeg ville nok ikke likt dusjing heller, men så har jeg et atopisk barn som må smøres godt etter hver dusj, og jeg er i tillegg i overkant nøye på hva det brukes av kjemikalier på huden.

Gammel 26-06-07, 07:13   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, jeg tror det er vanlig i de fleste barnehager å følge opp det opplegget familien har for do-trening. .

Ja, det er mitt inntrykk også. Vi brukte noen fridager hjemme til å slutte med bleie, og det var fortsatt litt uhell og oppfølging de første par ukene i barnehagen. Blant annet trengte han bleie når de skulle være ute i starten, fordi det var kaldt og vinter og dress og masse klær... Alt ble fulgt opp som vi ønsket.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 07:14   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er slett ikke alltid de blir vasket fra topp-til-tå når de kommer hjem heller. :Bekjenner: Hender og litt midt i ansiktet holder frem til kveldsstellet hjemme hos familien sjuske.

Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete.

Gammel 26-06-07, 07:20   #65
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

.
Mens andre bhg. sier de ikke har kapasitet eller tid til å følge opp slikt og nærmest nekter.

Er det sant??? Er det ikke alle som følger opp pottetrening?

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:25   #66
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ikke alltid vi rekker å gjøre mer før neste morgen heller gitt...

Nok en sjuske melder seg. Sovner de i sofaen med svarte fjes bæres de rett i seng.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:25   #67
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete.

Ikke jeg heller... Her skiftes ikke skitne klær med mindre vi skal noe spesielt. Vasker hendene før middag - som oftest - og tar ansiktet hvis det er altfor ille.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:28   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt inntrykk er at om foreldrene ønsker potte/dotrening, så følges det stort sett opp

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:33   #69
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er slett ikke alltid de blir vasket fra topp-til-tå når de kommer hjem heller. :Bekjenner: Hender og litt midt i ansiktet holder frem til kveldsstellet hjemme hos familien sjuske.

I så fall er jeg også sjuske. På denne tiden av året er jo Vesla stort sett ute og blir enda mer møkkete på ettermiddagen.

Jeg tenker på huden også, jeg da. Vesla er lettere atopisk og dusjing hver dag er ikke bra for huden hennes. Nå som vi stort sett må dusje hver dag så ser jeg at hun blir veldig tørr. Hvis hun i tillegg skulle dusjet i barnehagen så tror jeg ikke det hadde vært særlig bra for henne. Saltvannsbading hjelper heldigvis sammen med sol. (jada - avsporing)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:33   #70
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Når jeg hentet gullet på fredag, satt han i våte bukser og spiste ettermiddagsmat... da jeg påpekte det ble personalet litt overrasket, og trodde han kanskje hadde sølt melk på seg. Men nei, det merket jeg at det ikke var. Da jeg sjekket vogna la jeg merke til at dyna var søkkvåt etter alt regnet...
Han hadde vel stått under takrenna igjen. Ja, det har skjedd tidligere også.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Blir du ikke gal når du merker slike ting? Syns du det er greit, og at de barnehageansatte gjør jobben sin? Jeg hadde klikka om vogna hadde blitt stående under takrenna, og om barnet mitt hadde gått i våte klær (over lengre tid). Det er da lov til å bruke litt sunn fornuft på jobben vel?

Jeg blir irritert og lei meg på gullets vegne, og avd. leder merket på kroppsspåråk at jeg syns det var under pari at han satt våt og spiste.. Forrige gang det skjedde ble jeg møtt av en svært ydmyk ped.leder, som beklaget og gjorde meg oppmerksom på at han hadde vært gjennomvåt da han stod opp tidligere på dagen. Men jeg er nok ikke flink nok til å si i fra på ting jeg reagerer på. Jeg er selv lærer og vet at det inne i mellom kan gå fort i svingene... Jeg er kanskje redd for å bli sett på som en "sur klager". Jeg vet at de gjør sitt beste, og i bunn og grunn er jeg kjempefornøyd med personalet, og måten de møter gutten min på. Men skjer det enda en gang, så tror jeg nok at jeg må ta meg sammen å si klarere i fra.

Er jeg håpløs?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:38   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og da kom jeg på et spørsmål til vedr. norske barnehager... Blir det gjennomført potte-trening i barnehagen?

De andre svarte for meg.
Som sagt, i samarbeid med foreldrene, ja. Eller dotrening, ikke nødvendigvis på potte.

Vær også obs på at barna må ha medbragt mat i mange av barnehagene i landet. Rutinene er forskjellige rundt omkring. Noen steder får de både frokost og lunsj, andre steder, som hos oss, må vi ha det med selv. Til gjengjeld får de middag en gang i uka, de baker en gang i uka og de får frukt og melk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 08:57   #72
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg tenkte det kunne være greit å høre om andres erfaringer. Her er jo også andre som bor i utlandet som sikkert bruker barnehager.

Han kan være rimelig møkkete når jeg henter ham, ja. Men han griser ikke så mye selv, han er bare 16mnd. Ikke er de så mye ute heller, så det er mest snakk om matrester. Jeg har ham bare noen timer i uken, og hentetiden er litt uregelmessige. De pleier å sveipe over ansiktet hans tror jeg.

Men - det er vel litt sånn "You get what you pay for". Fulltid i min barnehage koster 720 euro i mnd, mens andre barnehager kan koste opp mot 1250 euro i mnd. Minst. Til den prisen hadde jeg forventet nybadet unge, ja.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:12   #73
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Min sönn gaar i halvdagsbhg. i Tyskland. Han blir hentet til fast tid (1245, evt. 1430 de dagene han spiser varm lunsj i bhg.) og har da nyvaskede hender, inkl. skrubbing med neglebörste hvis det er nödvendig. Hender vaskes alltid etter "grisete aktiviteter", för maaltider, etter toalettbesök, og altsaa för henting. I tillegg pusser de tennene etter hvert maaltid.

Klaerne er skitne, men ikke sinnsykt mökkete i og med at de ikke er ute hvis det er veldig daarlig vaer. Jeg foretrekker aa skifte klaer selv dersom vi skal noe spesielt. Hvis ikke lar jeg han ha paa seg de skitne klaerne resten av dagen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:34   #74
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del er bare glad til at ikke mellombror blir dusjet i barnehagen. For et eksembarn som han, hadde det betydd store ubehag.

Jeg har vel aldri tenkt over at det er pesete å få møkkete barn hjem, jeg synes det er ganske så sjarmerende med et gullende rent ansikt og klær fulle av gjørme og sand.

Pottetrening ble fulgt godt opp i vår barnehage. Vi ga beskjed når vi hadde sluttet med bleie hjemme og sendte med mer enn nok skift...

Gammel 26-06-07, 10:40   #75
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Vår opplevelse av barnehagen er nok ganske langt fra din, Elin! Jeg skulle ønske at de var LITT mer nøye på hygiene i barnehagen.

At barna er skitne betyr ikke at barna har hatt det mer eller mindre morsomt. Skitne barn er skitne barn, kort og godt. Det er selvsagt naturlig at de blir skitne i lek, av sand, jord, gress, maling, plastelina og så videre. Men jeg HADDE satt pris på om jeg kunne hente ungene i barnehagen og slippe å finne rester av frokosten godt blandet med inntørket snørr og sand i ansiktet - klokka 17.

Man kan jo ha det morsomt selv om man vasker seg? Jeg skulle også ønske at de kunne vaske barna litt på slutten av dagen. Da vi enda hadde bleieunger opplevde vi også jevnlig å komme i barnehagen til en stink-bombe, som nødvendigvis måtte skiftes før vi kunne dra hjem. Det hadde vært OK om de skiftet bleier litt oftere.

Jeg er også skuffet over at barnehagen ikke har greid å følge opp håndvask etter toalettbesøk. Når ungene går på do selv er det ingen som følger med på om de verken tørker seg ordentlig eller vasker seg. Jeg syns det grenser til ekkelt. Dessuten er toalettene ofte tomme for både såpe og tørkepapir, og utpå dagen bærer de preg av småskvetting.

Hvis barna hentes til faste tider syns jeg det ville vært naturlig at de er noen lunde rene og tørre når de blir hentet. I de fleste norske barnehager har man jo bare kjernetid, og så kommer og går barna resten av dagen, så da er det vanskelig å få til i praksis.

Men 8 timer etter frokost burde det vært mulig å vaska vekk makrell i tomat fra ansiktet...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 10:43   #76
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har også hørt om unger som går med mat og snørr i ansiktet hele dagen, og ikke blir skiftet bleie på ofte nok i barnehagen. Jeg er veldig glad for at vi ikke har opplevd dette. Jeg syns det er noe ganske annet med sand og søle når de leker ute. Man har det ikke mer gøy med fjeset fullt av gammel makrell i tomat, nei.

Gammel 26-06-07, 10:43   #77
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg snakker om at det er morsomt med skitt, så mener jeg på klærne Bina.
I barnehagen "vår" er de veldig nøye med håndhygiene og det å vaske barna i fjeset. Det synes jeg er en selvfølge.
(pluss ren bleie for bleiebarn)

Gammel 26-06-07, 10:46   #78
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn som er skitne fordi de har lekt med sand og jord og kanskje litt vann er helt greit. Barn som har snørr ned på halsen er ikke greit. Barn som har rester etter frokosten i ansiktet når man henter på ettermiddagen er ikke greit. Barn som har tunge tissebleier eller har gått med en skittbleie lenge er ikke greit.

Det første opplever jeg stadig vekk i barnehagen vår. Resten av tingene er unntakene, og oppleves veldig, veldig sjelden.

Gammel 26-06-07, 11:07   #79
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har også hørt om unger som går med mat og snørr i ansiktet hele dagen, og ikke blir skiftet bleie på ofte nok i barnehagen. Jeg er veldig glad for at vi ikke har opplevd dette. Jeg syns det er noe ganske annet med sand og søle når de leker ute. Man har det ikke mer gøy med fjeset fullt av gammel makrell i tomat, nei.

Jeg har aldri hørt om noen som henter ungene med fjeset fullt av matrester og snørr. Om det hadde skjedd i vår barnehage skulle det vel blitt månelyst. :sjokkert og vantro: Søle og sand derimot ...

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:13   #80
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det hender støtt at jeg henter minste med snørr hengende nedover og litt tung bleie. Bæsjebleie også. Ute.
Jeg er nok av de som ikke klager i hytt og pine, jeg synes det er naturlig at de ikke kan løpe etter min ene unge absolutt hele tiden for snørrtørking, selv om de selvfølgelig tørker snørr. Bæsjebleie lukter ikke alltid og når de er ute er det ikke alltid de har hatt tid til å sjekke hvis hun ikke sier ifra.
Matrester i fjeset forekommer også, tenker ikke at det er fra frokost, de spiser jo brødmat til ettermiddagsmat i 14-15-tiden også, og da er de ofte ute.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.