|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
flisespikker
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
Ja, jeg tror det er vanlig i de fleste barnehager å følge opp det opplegget familien har for do-trening. Poden vår var litt sent ute med dette, og styreren i barnehagen og vi snakket om det ved et par anledninger for å bli enige om hvordan (og når) vi skulle gjøre det.
![]() |
#62 |
frakoblet
|
Enig. Og jeg ville nok ikke likt dusjing heller, men så har jeg et atopisk barn som må smøres godt etter hver dusj, og jeg er i tillegg i overkant nøye på hva det brukes av kjemikalier på huden.
![]() |
#63 |
Fortynnet
|
Ja, det er mitt inntrykk også. Vi brukte noen fridager hjemme til å slutte med bleie, og det var fortsatt litt uhell og oppfølging de første par ukene i barnehagen. Blant annet trengte han bleie når de skulle være ute i starten, fordi det var kaldt og vinter og dress og masse klær... Alt ble fulgt opp som vi ønsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Fortynnet
|
Det holder som regel fint her også. Og jeg visste ikke engang at det var sjuskete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#67 |
I mål
|
Ikke jeg heller... Her skiftes ikke skitne klær med mindre vi skal noe spesielt. Vasker hendene før middag - som oftest |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Borte
|
I så fall er jeg også sjuske.
![]() |
#70 |
guru advisor
|
Jeg blir irritert og lei meg på gullets vegne, og avd. leder merket på kroppsspåråk at jeg syns det var under pari at han satt våt og spiste.. Forrige gang det skjedde ble jeg møtt av en svært ydmyk ped.leder, som beklaget og gjorde meg oppmerksom på at han hadde vært gjennomvåt da han stod opp tidligere på dagen. Men jeg er nok ikke flink nok til å si i fra på ting jeg reagerer på. Jeg er selv lærer og vet at det inne i mellom kan gå fort i svingene... Jeg er kanskje redd for å bli sett på som en "sur klager". Jeg vet at de gjør sitt beste, og i bunn og grunn er jeg kjempefornøyd med personalet, og måten de møter gutten min på. Men skjer det enda en gang, så tror jeg nok at jeg må ta meg sammen å si klarere i fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De andre svarte for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Truth is in the x-files
|
![]() |
#73 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetMin sönn gaar i halvdagsbhg. i Tyskland. Han blir hentet til fast tid (1245, evt. 1430 de dagene han spiser varm lunsj i bhg.) og har da nyvaskede hender, inkl. skrubbing med neglebörste hvis det er nödvendig. Hender vaskes alltid etter "grisete aktiviteter", för maaltider, etter toalettbesök, og altsaa för henting. I tillegg pusser de tennene etter hvert maaltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg for min del er bare glad til at ikke mellombror blir dusjet i barnehagen. For et eksembarn som han, hadde det betydd store ubehag.
![]() |
#75 |
Ustabil
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetVår opplevelse av barnehagen er nok ganske langt fra din, Elin! Jeg skulle ønske at de var LITT mer nøye på hygiene i barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg har også hørt om unger som går med mat og snørr i ansiktet hele dagen, og ikke blir skiftet bleie på ofte nok i barnehagen. Jeg er veldig glad for at vi ikke har opplevd dette. Jeg syns det er noe ganske annet med sand og søle når de leker ute. Man har det ikke mer gøy med fjeset fullt av gammel makrell i tomat, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetNår jeg snakker om at det er morsomt med skitt, så mener jeg på klærne Bina.
![]() |
#78 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetBarn som er skitne fordi de har lekt med sand og jord og kanskje litt vann er helt greit. Barn som har snørr ned på halsen er ikke greit. Barn som har rester etter frokosten i ansiktet når man henter på ettermiddagen er ikke greit. Barn som har tunge tissebleier eller har gått med en skittbleie lenge er ikke greit.
![]() |
#79 |
Borte
|
Jeg har aldri hørt om noen som henter ungene med fjeset fullt av matrester og snørr.
![]() |
#80 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandetJeg er veldig fornøyd med barnehagen, men det hender støtt at jeg henter minste med snørr hengende nedover og litt tung bleie. Bæsjebleie også. Ute.
![]() |
|
|