Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jordbær og hygiene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 13:41   #10
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jordbær og hygiene

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Urk, ja. Takket være overivrige folk i 99% av markedsavdelingene til krydderileverandørene etter et EU-direktiv som påbød merking av bestrålt mat.

Jeg har ikke egentlig fulgt mer nøye med på dette enn å observere at det nå går veldig klart frem på posen at krydderet er "varmebehandlet" (underforstått: ikke bestrålt), men jeg tenkte meg forsåvidt at dette var grunnen til endringen ja.

Men selv om jeg gjerne vil ha både krydder og bær bestrålt, så kan jeg se poenget med kontroll og restriksjoner på dette området da. Hvis jeg var bonde tror jeg f.eks ikke det ville være veldig ansvarlig av meg å la akkordbetalte øst-europeiske jordbærplukkere, som ikke kan lese, betjene utstyr som avgir kraftige gammastråling. Men det ville jo klart være den billigste måten å få det gjort på. Norsk krydder ble vel bestrålt i veldig kontrollerte former så vidt jeg har forstått, og da er det jo ingen spesiell helserisiko for de som utfører det.

Men jeg skjønner naturlgivis også at mange har vanskelig for å forstå at bestrålt mat ikke er farlig selv om stråling kan være det, og at rasjonelle argumenter og opplysning virker ganske fremmed for de fleste som jobber med markedsføring.

Ben "glow in the dark" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.