Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jordbær og hygiene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 13:47   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jordbær og hygiene

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men selv om jeg gjerne vil ha både krydder og bær bestrålt, så kan jeg se poenget med kontroll og restriksjoner på dette området da. Hvis jeg var bonde tror jeg f.eks ikke det ville være veldig ansvarlig av meg å la akkordbetalte øst-europeiske jordbærplukkere, som ikke kan lese, betjene utstyr som avgir kraftige gammastråling.

Bestrålingen foregår på autoriserte anlegg (les: Kjeller) av autorisert personell. Tidligere ble "alt" krydder bestrålt. Nå er det bare krydderlukten igjen på Kjeller.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Men jeg skjønner naturlgivis også at mange har vanskelig for å forstå at bestrålt mat ikke er farlig selv om stråling kan være det, og at rasjonelle argumenter og opplysning virker ganske fremmed for de fleste som jobber med markedsføring.

Hadde markedsavdelingene vært litt mer kreative (de får betalt for å være kreative også?) så kunne de hostet opp et nyord på stråling som ga gode vibber hos folk flest. Akkurat som svært mange næringsmiddelleverandører ellers ikke bruker det entydige E-stoffnummereringen fordi folk tror at 15 E-er på varedeklarasjonen er verre enn en varedeklarasjon med navnet stavet helt ut på ørtifjørti måter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.