|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Jeg har ikke smakt disse, men smakt fjørti andre sojaprodukter som liksom skal funke som kjøtterstatning. Jeg har fremdeles ikke funnet noe jeg liker og noe av det jwgharamakt kan passe inn i beskrivelsen din. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 04-10-16 kl 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Jeg har lurt veldig på hva greia er med de kjøtterstatningene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jo, jeg krydret det noe, men jeg synes det var kvalmende og ekkel konsistens. Og at de ytterste fibrene ble helt harde selv om jeg bare stekte det sånn passe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
villende
|
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Jeg skjønner ikke helt greia med alle disse kjøtterstatningene, og jeg foretrekker vegetarretter som ikke later som de er kjøtt fremfor "liksomprodukter", men jeg er villig til å prøve det, hvis familiens vegetarianere ønsker det. Sannsynligvis gjør de ikke det, da de stort sett er veldig fornøyde med vegetarretter som er nettopp vegetarretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Denne har jeg forsøkt såvidt. Jeg, kjøtteteren, syns det var greit nok. Veggisen rynket på nesen, men der har jeg en teori om at når man lar være å spise kjøtt så venner man seg av med smaken og strukturen på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Jeg smakte noe soyaprodukt i Finland og syntes det smakte kylling, så jeg er fascinert og må prøve dette.
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
Fordi mange (de fleste?) veggiser ikke er veggiser fordi de ikke LIKER kjøtt, men fordi de ikke vil spise dyr og støtte den industrien. Men de fleste av oss er oppvokst med, og glad i tradisjonelle kjøttretter, og da er det jo klart vi og vil fortsette å spise dette, men uten at vi støtter den industrien vi er imot? Det er jo ikke smaken og konsistensen vi er imot, men selve drapet av et levende individ. Og når vi kan få den samme smaken og konsistensen vi er glad i, uten at dette individet må dø, er det jo veldig bra at det finnes slike produkter. Jeg er oppriktig overrasket over hvor mange som later til å tro at veggiser er det pga. at de ikke liker smaken av kjøtt. Jeg tror det gjelder et ytterst fåtall.
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Smakstest i Dagbladet i dag:
![]() |
#31 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Åja det fikk jeg ikke med meg, så bare på terningkastene. De er ikke veganere da, men driver en veganerrestaurant som ikke var vegansk før (den ble det nettopp). De har ikke så mye erfaring med slike produkter da.
![]() |
#33 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Har du smakt "Oumph!"?Det er jeg enig i. Nå har Oumph vært land og strand rundt i hele Europa og delt ut gratisprøver til folk og tilbakemeldingene har vært enorme (i positiv forstand). Kjenner flere kjøttetere som har kjøpt dette i stedet for kylling og svin feks. Min samboers familie er full av jegere og bønder og kjøtt står ganske sentralt i deres kosthold, flere av dem har begynt å kjøpe Oumph nå pga at de har fått det servert og elsker det. Hehe. Veldig gøy da.
![]() |
|
|