Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plagg som dekker ansiktet - "norske" og "utenlandske"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 15:22   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plagg som dekker ansiktet - "norske" og "utenlandske"

Jeg syns distinksjonen er interessant, egentlig.

Jeg har jo mye i mot hijab også, selv om man jo begynner å bli veldig vant til den. Av grunnen nevnt over: Det er påprakking av et sømmelighetskrav jeg misliker.

Likevel oppdaget jeg, da jeg så en nonne på t-banen her om dagen, at hennes "sømmelige" påkledning ikke vekker samme umiddelbare reaksjon hos meg. Jeg måtte grave litt innomhus for å røkke ut hva som var hva i reaksjonene mine da, og tror det bunner i at nonnedrakten er grundig tilvent som "koselig og snill kone"-plagg, mens hijaben har den opprinnelige "dekk deg til for å være sømmelig"-betydningen. Og det handler nok om "fremmed" vs "ikke-fremmed", om ikke "norsk" vs "utenlandsk".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.