Sv: Rosesermoni for de flinkeste elevene
Jeg syns det er greit å fremheve de ekstra flinke, men alle som har 5 og 6 i gjennomsnitt var unødvendig. Da jeg gikk ut av skolen var det en gutt som fikk en ekstra påskjønnelse. Han hadde 6 i alle fag og fikk trampeklapp av oss andre. Syns det var velfortjent.
21 elever var mange og jeg er enig med de som sier at mange som har dårligere karakterer kanskje har slitt vel så mye for sine karakterer. Men jeg tror jeg som mor ville syns det var litt pinlig hvis barnet hadde slitt for ståkarakter og ble dratt frem for det.
Syns det var utrolig dårlig gjort av foreldre og elever som gikk i protest og etterlot gjengen på 21 elever med en flau smak i munnen fordi de ble fremhevet. De kunne tatt det med rektor i etterkant. Samme hva foreldrene sier, dette lukter det jantelov av lang vei.
Skolene i norge er så dårlige at jeg tror elevene har godt av å konkurrere seg imellom.
"Verden ligger åpen og full av muligheter" er omtrent det samme jeg sier til mine barn. De kan bli akkurat hva de vil, hvis de jobber på skolen. Får de dårlige karakterer kan de fortsatt bli masse, men valgmulighetene blir mindre.Samtidig som jeg oppmuntrer ungene til å jobbe på skolen, så vet de også at deres beste er godt nok. Men det er utrolig mange ungdom som gir blaffen i skolearbeidet idag. De lever så absolutt i nuet.
|