Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal vi ikke snakke om Nobel?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-16, 23:40   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ikke snakke om Nobel?

Dagbladets oppsummeringer er ganske fornøyelig lesing. Med militærfaglig kompetanse på slutten. Han hadde ikke mye pent å si om den siste episoden, bortsett fra dette:

Sitat:

- Jeg ble glad for å se at de tok seg av den ensomme geita. Det ville gode soldater ha gjort. Så tar jeg forbehold om at det kanskje ble stelt i stand barbecuefest i den framskutte operasjonsbasen den kvelden. Det ville også gode soldater gjort.

http://www.dagbladet.no/kultur/bista...isode/63982575

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 06:50   #2
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Morsomt fra Dagbladet, takk Tallulah.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 08:38   #3
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sigrud tilberedte vel geit til middag sånn rett før det siste oppdraget, gjorde han ikke? Var i hvertfall det jeg tenkte, da jeg så de tok geita med seg.

Husener jeg ikke tenkt over, annet enn at jeg syns de er dødsfine og er litt misunnelig.

Eg var òg innom den tanken. Dei sa jo at ddt var eit av dei siste oppdraga til Sigurd.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dagbladets oppsummeringer er ganske fornøyelig lesing. Med militærfaglig kompetanse på slutten. Han hadde ikke mye pent å si om den siste episoden, bortsett fra dette:

http://www.dagbladet.no/kultur/bista...isode/63982575

Herlig samandrag.

Ein av dei tinga Marie Kleve trekk fram, som eg og stussa over då eg såg episoden (men som i ettertid drukna litt i Johanne-historien) er dette:

Sitat:

Jeg stusser forresten litt på at forsvarsministeren så raskt avskriver Sharif Zamani som mannen som organiserte Taliban-møtet: «Hvis han var så viktig for ministeren din, så ville du vel ikke drept ham, Erling?» Eh – forsvarsministeren vet meget godt at Erling prøvde å drepe Zamani allerede i Afghanistan, på oppdrag fra NATO, det var jo den jobben han ble belønnet med en bronsjestjerne for i forrige episode. Uansett er dette en dialog som er godt egnet til å få fram hvor viktig Sharifs onkel Heydar Zamani er for både Norge og USA. Ikke bare er han «fan av vestlig demokrati», han kan også hjelpe dem å komme i kontakt med Taliban. Sharif Zamani derimot, han var det mange som tjente på å få ryddet av veien.

Og dette:

Sitat:

Erling blir kalt inn på teppet, samtidig får vi vite at det var Ekeberg som bestemte at funnet skulle holdes hemmelig: Han ville ha Zamani «i spill». Var Zamani viktig likevel, altså?

Vi har jo bare Ekeberg sitt ord for at det ikkje var han som sendte sms-en. Og vi veit at telefonen var i rommet under medaljeutdelinga. Og kva med Burås? Han har gitt ordre om å ta Sharif Zamani og redde Wasima og så vidare utan å vere klar på kor ordren kjem frå. Det drukna litt i Hektor-dramaet, men det dr eigentleg meir interessant enn huset til Hektor.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.