Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rååsa

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 19:00   #61
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rååsa

Jeg har hatt en mild rosaallergi når det gjelder min datter, først og fremst fordi jeg irriterer meg over manglende valg. Alt av småjentetøy er rosa, sukkersøtt og dillete, og jeg er hverken rosa, sukkersøt eller dillete selv. Faktisk kler jeg ikke rosa spesielt godt, men det betyr ikke at jeg ikke eier rosa klær. Det gjør jeg. Jeg ser også at dattera mi har helt andre farger enn sin mor, og er ganske søt i rosa.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:12   #62
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker godt roså, men har bare to-tre tskjorter selv faktisk.

Menn kan være stilig med rosa, men mannen min liker det ikke på menn.

Ellers har jeg bare to gutter og ingen av de har noe rosa.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:17   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker rosa, både til meg selv og vesla. Har faktisk en rååsa jakke fra B-Young som jeg kjøpte forrige helg, og min mann er veldig fin i rååsa:

Gammel 26-06-07, 19:18   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Jeg lastet opp et bilde men det kom jo ikke? Jaja.

Gammel 26-06-07, 19:21   #65
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det har du rett i. Når jeg tenker på gammelrosa så tenker jeg på den rosa fargen som er i dette bildet, og den syns jeg er fæl. Men det kan godt hende du har rett, at det er fargen på hjertene dine som egentlig er gammelrosa. Den syns jeg er fin.

Jeg skal ikke påberope meg å ha definisjonen altså, det er bare sånn jeg har oppfattet at gammelrosa ser ut (fargen på hjertet het dessuten gammelrosa, så derfor tror jeg ikke at jeg er fullstendig på bærtur heller da). Når du sier gammelrosa farge er som fargen på saftsuppe så tenker jeg mer på en slags dvask bringebærrød, men det kan være jeg tar feil der. Og bare for å si det - jeg prøver ikke å frelse deg til å like gammelrosa altså, jeg prøver bare å få en oppklaring på hvordan gammelrosa egentlig ser ut

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 19:50   #66
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes det er påfallende mange jeg har truffet rundt på ulike nettfora som sterkt poengterer at de liker "råsa" - f.eks. i signaturene sine og slikt. Kanskje noen kan opplyse meg om hvorfor?

Jeg for min del liker ikke hverken rosa eller råsa og har aldri likt det - ei heller som lita tomboy-jente. Da var rødt yndlingsfargen. Ellers fikk jeg meg en sterk motvilje mot pastellfarger i alle varianter på begynnelsen av 80-tallet da jeg helte mer mot det svartkledte og punkete. Pastell representerte framfor alt den fisefine og sossete vestkant (hvor jeg jo selv kom fra ). Denne motviljen henger enda i, og jeg tror neppe vekttallene fra universitet har noe med saken å gjøre.

Gammel 26-06-07, 20:13   #67
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg syns råååsa er kvalmere enn rosa. Hvorfor må man kalle det det?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:19   #68
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til Glitterchick igjen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:22   #69
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må innrømme at jeg syns råååsa er kvalmere enn rosa. Hvorfor må man kalle det det?

Aner ikke, men jeg er helt enig med deg.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 20:42   #70
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Glemte jo å si det: rosa er yndlingsfargen til min eldste gutt. Trodde jeg var heldig og slapp unna rosa-styret, men den gang ei. Hvis han får velge farge på noe, så er det alltid rosa.

Gammel 28-06-07, 00:44   #71
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Rååsa

Jeg har aldri likt rosa, ikke som liten engang.
Og min datter har omtrent 3 rosa ting, som hun selv har plukket ut (3,5 år), og det kommer nok til å bli mer, hun har ikke arvet sin mors rosa-hat.
Men inntil hun var 3 år omtrent hadde hun ikke en eneste rosa ting fordi jeg bestemte.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 00:46   #72
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns rosa kan være søtt på små jenter, men personlig syns jeg rosa er en grusom farge. Jeg kan aldeles ikke forstå hva som gikk av meg i tenårene når jeg hadde et ultrarosa pikerom - for ikke å snakke om hvor hjernedød jeg må ha vært på 80-tallet da jeg brukte rosa øyenskygge.

Gammel 28-06-07, 01:28   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overvettes begeistret for rosa, men kler fargen og ifører meg den derfor ved noen anledninger. Man skal lide for skjønnheten.

Jeg eide faktisk ikke en eneste rosa ting før jeg begynte å jobbe i en ungdommelig klesbutikk da jeg var 21, og måtte passe inn med klientellet.

Mannen min er lekker i rosa. Han er ikke homse heller, som jeg vet om ihvertfall!

Eldstemann synes rosa er nyyyyydelig, men noen ganger er det en æsjete jentefarge. Da kommer mor frem med pekefingeren og forklarer at ingen farger har kjønnstilknytning.

Oppsummering av egen vimsete tankegang: Rosa brukt i riktige mengder, toner og på riktige mennesker er helt ok og ofte kledelig. Små og store piker overlesset med råååååsa i alle nyanser er jeg ikke like begeistret for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 02:15   #74
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

- for ikke å snakke om hvor hjernedød jeg må ha vært på 80-tallet da jeg brukte rosa øyenskygge.

Rosa øyeskygge kan være riktig pent - ja, jeg snakker da RIKTIG rosa-farge ikke rosahvit med perlemor. Jeg er ganske sikker på at jeg kunne sminket deg skikkelig fin i rosa øyeskygge

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.