Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rååsa

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-07, 14:50   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Rååsa

Jeg vil gjerne at vi diskuterer dette med rosafargen litt. En del kvinner synes det er viktig å poengtere at de ikke liker rosa. Det virker for meg som om det er politisk korrekt å mislike rosa om man tilhører et spesielt lag av befolkningen.

Jeg for min del har alltid likt rosa, og jeg føler meg ganske uvanlig... dette fordi jeg er godt voksen, velutdannet og akademiker... og samtidig liker rosa.

Burde ikke vi feminister nettopp like den mest feminine fargen av alle... heller enn å forakte den fordi den er så ultrajentete?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 14:51   #2
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rååsa

Jeg syns rett og slett at rosa er småjente-farge. Greit til småjenter, men ikke til voksne - og SLETT IKKE til menn!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 14:53   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns rett og slett at rosa er småjente-farge. Greit til småjenter, men ikke til voksne - og SLETT IKKE til menn!

Det finnes jo mange forskjellige rosafarger, og jeg synes ikke alle er småjentete.

Mannen min er forresten dødslekker i lyslys rosa (Han er mørk).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 14:56   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Jeg liker rosa jeg, godt voksen, akademiker og høyt utdannet. Og har ofte på meg rosa topper, rosa sko eller rosa vesker. Jeg har også rosa bling-bling-smykker som jeg pynter meg innimellom. Men jeg prøver å begrense det litt, for det kan bli litt mye innimellom. Det finnes jo andre fine farger også.

Men rosa til menn er jeg litt mer skeptisk til, selv om jeg har sett menn som er råkule med rosa.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 14:59   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det finnes jo mange forskjellige rosafarger, og jeg synes ikke alle er småjentete.

Mannen min er forresten dødslekker i lyslys rosa (Han er mørk).

Jeg er muligens firkantet, men rosa - i alle nyanser - er småjentefarger.

Jeg ser enkelte voksne kvinner som kler seg i rosa - og noen av dem har nyanser og klær som absolutt er kledelig, det skal jeg medgi, selv om jeg selv aldri ville iført meg rosa. Men en god del ser rett og slett simple ut. De ser ut som om de har prøvd å se ut som de er 14, eller de ser horete ut.

Og når det gjelder voksne menn.... rosa er for homser!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:01   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Jeg har ikke noe imot rosa som farge. Jeg liker bare ikke helt forventningene som jeg føler følger med det, spesielt på småjenter. Rosa = pen og pyntelig, ren i tøyet, høy prinsessefaktor.

Men jeg er gjerne med på både kamelsvelging og å ta fargen tilbake. Jeg har forøvrig flere fine rosa topper i skapet som jeg bruker uten blygsel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:01   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Rhett er dessuten flott i rosa skjorter. Så får jeg leve med at bina vil anta at han har andre seksuelle preferanser.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:03   #8
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Jeg har et par rosa plagg, og noe rosa dilldall. Jeg kler fargen når jeg blir bittelitt brun, og syns mange rosatoner er fine. (Og jeg har høyere utdanning)

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:05   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg liker bare ikke helt forventningene som jeg føler følger med det, spesielt på småjenter. Rosa = pen og pyntelig, ren i tøyet, høy prinsessefaktor.

Ingenting er så søtt som lillesøster når jeg kommer for å hente henne i barnehagen og hun er skitten fra topp til tå og det som en gang var rosa og pent og pyntelig er nå grått, brunt, rødt og alle andre farger man kan tenkes å få på seg i løpet av en lang barnehagedag. Jeg har enda ikke møtt en flekk jeg ikke klarer å få bort, og klarer jeg ikke å få det bort er det heller ikke verdens undergang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:05   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Jeg er ikke spesielt glad i rosa. Jeg syns det er en litt kvalmende farge, rett og slett. Jeg har en rosa t-skjorte selv, som jeg liker godt, men jeg er mer glad i rødt.
Eneste grunnen til at jeg har sterke meninger om fargen rosa er fordi det er enormt mye av den. Jenteklær finnes jo omtrent ikke i noen annen farge. Og når alle jenter under 18 år, + endel over går kledd i samme farge som pepto-bismol blir jeg litt kvalm. Det er så ensformig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:07   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ingenting er så søtt som lillesøster når jeg kommer for å hente henne i barnehagen og hun er skitten fra topp til tå og det som en gang var rosa og pent og pyntelig er nå grått, brunt, rødt og alle andre farger man kan tenkes å få på seg i løpet av en lang barnehagedag. Jeg har enda ikke møtt en flekk jeg ikke klarer å få bort, og klarer jeg ikke å få det bort er det heller ikke verdens undergang.

Deilig. Jeg gleder meg. For min lille prinsesse har jo fått råååsa kjoler i gave over en lav sko.


Ellers er jeg litt enig med Glitter ang. ensformigheten i det hele. Jeg håper jeg kan overtale Knøttet til andre kule farger også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:13   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Jeg har ikke noe i mot rosa og synes rosa kan være fint på noen. Det avhenger veldig av hvilke farger man ellers har og kler.
Jeg passer ikke rosa særlig godt.

Det kunne ikke falle meg inn å bruke rosa (eller andre farger)for å markere min feminisme

Rosa er en farge som har blitt blåst opp enten som en farge "man liker" eller ikke liker og som har hatt en ganske dominerende rolle i motebildet i perioder. Det har rett og slett vært vanskelig å få tak i jenteklær i andre farger enn rosa . Jeg tror kanskje noen av holdningene mot rosa kan stamme fra dette.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:15   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er ikke spesielt glad i rosa. Jeg syns det er en litt kvalmende farge, rett og slett. Jeg har en rosa t-skjorte selv, som jeg liker godt, men jeg er mer glad i rødt.
Eneste grunnen til at jeg har sterke meninger om fargen rosa er fordi det er enormt mye av den. Jenteklær finnes jo omtrent ikke i noen annen farge. Og når alle jenter under 18 år, + endel over går kledd i samme farge som pepto-bismol blir jeg litt kvalm. Det er så ensformig.

Måtte du minne meg på Pepto-bismol? :grøss:

Den linken framkalte minner jeg trodde var fortrengt for lengst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:15   #14
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rååsa

Jeg er enig i at det blir mye rosa til småjenter... akkurat som det er mye lyseblått til smågutter (jeg byttet mye av det barna mine fikk i disse fargene). Fargen i seg selv synes jeg imidlertid er fin (med unntak av en hel del nyanser selvsagt).

bina: Du ville ikke mistenkt mannen min for å være homofil .

Er det forresten noen som kan være tilbøyelig til å være enig i at fargen er utskjelt fordi det ikke er politisk korrekt å like den?


Sist redigert av Nooria : 25-06-07 kl 15:41.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:17   #15
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Eg elskar rosa.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Princess.jpg (34,3 KB, 14 visninger)
__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:19   #16
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rååsa

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

bina: Du ville ikke mistenkt mannen min for å være homofil .

Er det forresten noen som kan være tilbøyelig til å være enig i at fargen er utskjelt fordi det ikke er politisk korrekt å like den?

Prøver du å si at homofile har et spesielt lettgjenkjennelig utseende?

Nei, jeg er ikke enig i at fargen er utskjelt, og heller ikke enig i at det er politisk ukorrekt å like rosa. Hvorfor i all verden skulle det være det?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:19   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Forøvrig, eg har ingen politiske eller seksuelle preferansar til den, eg syns berre den er søt, feminin, kledelig og sommarish.

Og enkelte menn er virkelig fine i rosa!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:20   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa

Mannen min kler rosa veldig godt!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:21   #19
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rååsa



Syns dette er fint eg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 15:22   #20
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rååsa

Fargeanalysen min viser at jeg kler rosa godt, spesielt den helt lyse, duse. Så jeg har et par topper i den fargen. Heldigvis har min datter arvet mine farger, så glad som hun er i rååsa...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no