Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-17, 09:33   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alenemamma med to barn (11 og 9) - sol og bad på budsjett-tips?

Harriet: Jeg sier ikke at det er vanskelig med flybytte. Vi bytter fly hver eneste ferie i Sør-Europa. Men det er ikke sammenlignbart med direkte, det sier seg jo selv. Ungene mime er veldig vant til å reise, jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver det du gjør om reising og læring.

Heldige dere, får jeg vel si da. Vi var i Spania sommeren -15, flyet kostet i underkant av 20, muligens 15, husker ikke helt. Sånne billige boliger du nevner føler jeg "alle andre" snakker om. Vi finner dem ikke. Dette har jeg holdt på med i minst ti år, minst. Så jeg kjenner at det er et sårt punkt.

Og når du sier "per familie", så regner jeg med at dere deler hus med andre. Det er selvsagt mye billigere, jeg klarer også å finne slike boliger. Men da må man jo ha noen å dele utgiftene med.

Toffskij: Det er like ubegripelig for meg. Derfor har jo aldri dratt slike steder. Jeg regner med at du vet at charterteising også innebærer mye annet. Vi kom oss for eksempel nokså billig til Preveza for noen år siden, og vi dro fra fastlandet til en øy og bodde rimelig ganske for oss selv. Vi hadde ikke kommet oss dit med rutefly, og ikke så mange andre steder heller. Hele turen tok i tillegg 2 1/2 time, det var jo en bonus. Ofte bruker vi rundt 12 timer fra dør til dør, gjerne mer, ved reiser til Sør-Europa.

Vi reiser nesten aldri charter (og iallfall ikke til et stereotypt chartersted!) fordi det er et prinsipp for oss, men det irriterer meg at det oftest er billigere.

Sist redigert av Hyacinth : 06-01-17 kl 09:49.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.