Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-17, 08:21   #11
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg leste i går slutter 90 % når arbeidsplasser blir flyttet. Og jeg kan minne tilbake om at Oslo har nesten like høy arbeidsledighet som Rogaland, uten å ha mottatt krisepakker fra regjeringen. Dette handler ikke om Oslo, men en dårlig praksis med å flytte på folk.

Arbeidsledigheten i Oslo er ifølge NAV på 3,2%, mens den er 4,9% i Rogaland. Det er enkelte bydeler i Oslo som ligget like høyt, men Oslo som helhet er ikke i nærheten engang. Rogaland er heller ingen enslig svale, Agderfylkene og Hordaland har også hatt vanvittig økning i arbeidsledigheten.

Det er mange arbeidstagere som må flytte på seg, det er vi godt kjent med utenfor Oslo allerede. Jeg innser at det er et nytt scenario for mange Osloborgere, men det er altså verken nytt eller oppsiktsvekkende sånn sett.

Jeg syns det er på tide at dette ble gjort, og håper de får til gode overgangsordninger i prosessen. Så går nok selve overføringen bra tenker jeg. Jeg deler ikke bekymringen om at kompetansemiljøene blir ødelagt. Det er ingen tidligere erfaring som tilsier det.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.