|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distrikteneÅ flytte små spesialiserte virksomheter ser jeg ikke det store poenget i, med mindre det finnes andre veldig gode grunner til flytting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene
Men så bor det også flere mennesker i Oslo enn i Rogaland, så forskjellen ligger på i underkant av 2000 arbeidsledige mennesker. Det var for øvrig ikke ment som noe argument for at Oslo skal ha krisepakker, men bare som et eksempel på at det ikke er slik at Oslo får ALT.
Jeg er såpass raus at jeg hadde syns det var tåpelig uansett hvor etablerte fagmiljøer plutselig fikk beskjed om å flytte på seg, når det ikke er faglig begrunnet.
Kom gjerne med eksempler.
Hovedargumentet er ikke imot etablering av en ny avdeling et annet sted, men at ministeren fra Trøndelag har gått i mot fagvurderingene som anbefalte Stavanger eller Bergen.
Det er heller ingen som argumenterer for at alt skal ligge i Oslo, eller at nyetableringer også skal ta distriktspolitiske hensyn i tillegg til de faglige. Dette er snakk om flytting av allerede etablerte miljøer. Save
![]() |
#3 |
heimføing
|
![]() Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distrikteneHvis dere mener det er Oslo-hat her, så kan man like (usaklig) mene at flere av Oslo-folkene bedriver distriktshat. Men det er skyttergravsretorikk og ingen vits i.
Enig med Guava, og takk for et ellers bra innlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ad astra
|
![]() Sv: Flytte statlige arbeidsplasser til distriktene
![]() |
|
|