|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?
Der oppsummerte du egentlig det jeg tenker.
![]() |
#42 |
maler
|
Vært litt lite i det siste. Zumba lørdag tror jeg at jeg gir opp, det er så fullt og tidspunktet er litt trasig. jeg har fått til en og annen onsdag. Og så har jeg brukt å få til torsdag zumba. Step har jeg ikke prøvd så mye på, men det kan være verdt å sjekke. Har tenkt å trappe litt opp trening igjen nå.
![]() |
#43 |
Personlig pessimist
|
Jøss, er jeg en firer..! Sjelden jeg kommer så langt opp på listen..!
![]() |
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?Jeg er en sjuer. Men det står ingenting om fedme og grei kondis. Jeg er pr. def. feit når man regner BMI, jeg tipper såvidt 30. Med tanke på at jeg har vært oppe i nærmere 50 så skal jeg si meg meget fornøyd med at jeg har klart å holde denne vekten i de siste årene. Jeg kan ikke jogge, jeg vet simpelthen ikke hvordan jeg gjør det, men jeg klatrer gjerne opp på fjellet her i nærheten, som er passe høyt og har ganske bratte stigninger. Send meg på shopping i London og jeg holder ut i seks timer, minst. Jeg er sterk, har ikke hjerteproblemer, har ikke diabetes eller høyt kolesterol, og vil karakterisere meg som frisk.
![]() |
#45 |
Glad
|
Men det er jo den beste timen! Og zumba søndag på Saupstad. Litt sent på dagen for oss som er tidlig oppe, men veldig gøy.
![]() |
#46 |
i tåkeheimen
|
Ja, lørdagszumba har det blitt dårlig med for meg også, etter at tidspunktet ble flyttet. Step B er gøy! Litt dans, men med hakket høyere puls.
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?Den søndagstimen på Saupstad er vel også litt upraktisk plassert i tid. Men veldig ok program ja. Litt høyere puls er kanskje ikke så dumt. Mulig jeg prøver step selv om jeg kløner. Jeg synes jo de steppene står i veien.
![]() |
#48 |
Introvert textrovert
|
Er du også på Rosten? Du hører jo til på min kant! Karameller danser ikke. :nix:
![]() |
#50 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har stort sett vært normalvektig, men det skulle ikke mer til enn 15 kg overvekt før jeg fikk merkbart dårligere pust og kondis og problemer med kneet. Jeg tror dessverre jeg er et typisk eksempel på en som får merkbart dårligere helse ved bare moderat overvekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Glad
|
Jessica er verdt ukentlige turer til Rosten. Og det samme er de to som har torsdagstimen. Når jeg danser kan også karameller danse.
![]() |
#55 |
villende
|
Hva er egentlig normalvektig? BMI under 25? Og hva er veltrent? Kvalifiserer man som veltrent hvis man trener 3 ganger i uka, litt variert? Og hva med de som er normalvektige og som trener litt, men ikke så mye at det regnes som veltrent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Prettiest mess ever seen
|
Normalvektig klassifiseres opp til BMI 25, ja. Noen generiske spesifisering på veltrent har jeg aldri funnet, utover det som går på oksygenopptak som vanlige folk ikke forholder seg til. Min høyst personlige definisjon er å kunne jobbe med moderat høy puls i over 45 min uten å bli helt pumpa, og at pulsen faller raskt igjen når aktiviteten stopper.
![]() |
#58 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor helsemessig farlig er overvekt?Hva regnes som "lett overvektig", da? Jeg aner heller ikke hva som legges i "moderat høy puls", så jeg vet ikke om jeg er "lettere overvektig og veltrent" eller "overvektig og sånn passe trent".
![]() |
#59 |
finner ut av mye
|
Bmi mellom 25 og 30 vil jeg tro?
![]() |
|
|