Sv: Alle kjenner en lesbisk akademiker. Ingen kjenner en uføretrygdet kassadame
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Selvfølgelig finnes noe venstrevridd journalistikk, mens er aller neste er nøytralt og noe er høyrevridd.
Jeg synes i grunnen ikke at det er så mye venstrevridd journalistikk, for meg går det mer i:
a) Jeg savner andre stemmer. Feks når jeg leser Dag&Tid (nynorsk ukesavis) er det mange muslimer som skriver. Når så du sist en innlegg fra en muslim i en "ordinær" avis? (spørsmålet er ikke rettet mot deg Tallulah, selv om jeg quotet deg. Mer et åpent spørsmål i diskusjonen)
b) Jeg savner økonomistoff. Jeg synes ikke det som skrives er feil eller galt, men jeg synes det er lite og veldig ensidig vinklet. Bor i Trondheim og synes det er leit at Ivar Koteng som betyr veldig mye for byen økonomisk er mest i media som styremedlem i RBK. For all del - hurra for RBK - men jeg hadde foretrukket å se Koteng mest på økonomisidene og ikke sportssidene.
c) Jeg savnet dypere artikler. Men der synes jeg det kommer mer! Både som "vanlig" stoff og også som podcast. Abonementstallet går jo opp og det lover bra!