Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-17, 00:28   #681
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Samme her, satt 1. mai, men ville gjerne visst det nå.

Vi satte svarfrist 10. april vi, sånn at alt kan planlegges stort sett ferdig nå i påsken med handlelister og alt. 4 har meldt avbud, så da har vi nok stoler og bord også uten å måtte hente inn noen ekstra enn vi allerede har. Kjekt for noe.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 14-04-17, 00:49   #682
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vi satte svarfrist 10. april vi, sånn at alt kan planlegges stort sett ferdig nå i påsken med handlelister og alt. 4 har meldt avbud, så da har vi nok stoler og bord også uten å måtte hente inn noen ekstra enn vi allerede har. Kjekt for noe.

Smart! her er ingen avbud så langt,men jeg veit om to av de som er bedt som uansett ikke kommer, men det ligger ann til 42-43

Gammel 14-04-17, 00:52   #683
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt kjipt at mest sannsynlig kommer verken moren eller faren til mannen i konfirmasjonen. Bestemor kommer garantert ikke, hun har kuttet all kontakt med alle fire sønnene sine, og de 7 barnebarna sine. Hun bor 5 minutters gange fra oss. Bestefar har enda ikke svart, men jeg blir overrasket hvis han gidder å dra fra Sverige for en konfirmasjon. (Han og later som han ikke har tre sønner og 7 barnebarn som bor her vi bor.)

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-04-17, 01:57   #684
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trist med sånne familiegreier oppi konfirmasjonen. Går jo bare utover ungene
Her har vi en niese som skal stå konfirmant 29 april og her har vi fortsatt ikke fått innbydelse.

Gammel 14-04-17, 03:39   #685
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me blir ti ekstra til kaffi. Dekkar ein på til desse også, og lar det stå tomme plassar innimellom, eller dekkar ein på eit bord på ein av endane?

Jeg tror ikke jeg ville hatt tomme plasser innimellom...

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 14-04-17, 12:31   #686
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg tror ikke jeg ville hatt tomme plasser innimellom...

Gammel 14-04-17, 14:24   #687
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville antagelig satt kaffegjestene samlet, og dekket like før de kom. Trur eg.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 14-04-17, 15:21   #688
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me blir ti ekstra til kaffi. Dekkar ein på til desse også, og lar det stå tomme plassar innimellom, eller dekkar ein på eit bord på ein av endane?

Vi hadde langbord i T-form under middagen og flyttet om til småbord til kaffen, så da unngikk vi hele problemstillingen. Bordkort under middagen, men alle kunne sitte hvor de ville under kaffen.

Jeg var i en konfirmasjon der middagsbordet var blitt stående, og vi som kom til kaffen ble liksom aldri del av selskapet; vi ble sittende utenfor mens alle de som hadde vært i middagen pratet med folkene de hadde begynt å prate med da.

Gammel 14-04-17, 15:24   #689
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi hadde langbord i T-form under middagen og flyttet om til småbord til kaffen, så da unngikk vi hele problemstillingen. Bordkort under middagen, men alle kunne sitte hvor de ville under kaffen.

Jeg var i en konfirmasjon der middagsbordet var blitt stående, og vi som kom til kaffen ble liksom aldri del av selskapet; vi ble sittende utenfor mens alle de som hadde vært i middagen pratet med folkene de hadde begynt å prate med da.

Sånn har det vært i de konfirmasjonene jeg har vært i.

Gammel 14-04-17, 16:35   #690
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg ville antagelig satt kaffegjestene samlet, og dekket like før de kom. Trur eg.

Ja.

Gammel 15-04-17, 01:07   #691
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har faren til mannen sagt at han drar i 80 års lag til broren sin istede for å komme i konfirmasjonen til barnebarnet sitt. Det er selvsagt ikke på samme dag, 80-års lag på lørdag, konfirmasjon på søndag. Men han har sett gutta våre en håndfull ganger i livet deres, så jeg hadde ikke akkurat store forhåpninger. Men utrolig kjipt for mannen at verken moren eller faren hans kommer. (De er ikke gift.)

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 15-04-17, 01:14   #692
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Så leit!

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 15-04-17, 16:33   #693
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så kjipt og leit, Anne C.

Gammel 15-04-17, 16:38   #694
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Leit å høre, Anne C.

Da har jeg bestilt dressbukser og vester til brødrene fra Zalando, så får de prøve i ro og mak her hjemme. Tror jeg dropper dressjakker, da de helt sikkert kommer til å styre rundt og knapt ha de på...

Skal bestille bordkort og ørtogførti pompommer fra Ebay i løpet av dagen.

Har svarfrist i dag, men fortsatt noen som ikke har svart. Purrer opp om noen dager. Greit å vite, spesielt med tanke på at det er familier på 4-5 stk.

Gammel 15-04-17, 17:01   #695
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mangler svar fra en. Og har purret og ikke fåt skikkelig svar. Skal purre igjen etter påske. Jeg så lokalene for første gang i går da. Lyse, nye og fine. Mye vinduer mot sjøen. Men de hadde det så travelt med nyåpning at jeg ikke fikk snakket med noen.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 15-04-17, 17:59   #696
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Så leit, Anne C.

Me manglar svar frå ein person. Han får komme om han kjem. Me dekkar på til han, så får han sjå korleis dagsformen er.

Gammel 17-04-17, 13:07   #697
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ha tapasbuffet i kantinen på jobben min. Vi dekker bord selv, kokken lager mat og setter alt ut.

Så har vi 2 17-åringer som skal fylle på, rydde av bordene, gjøre klart til kaffe og kaker og så være med å rydde etterpå. Hva bør jeg betale dem i timen i grunnen?

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 13:14   #698
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Så har vi 2 17-åringer som skal fylle på, rydde av bordene, gjøre klart til kaffe og kaker og så være med å rydde etterpå. Hva bør jeg betale dem i timen i grunnen?

Hun 18-åringen vi har til det får 150 kroner timen fra hun drar hjemmefra til hun kommer hjem igjen, siden det er en liten bit for henne å kjøre til lokalet vårt også. Vet ikke om det er normal takst? Skulle også gjerne hørt hva andre gir sånn at vi ikke gir for lite i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 16:49   #699
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte å lage en bildefremvisning. Hva slags program eller app ville dere brukt? Noen som har gjort dette og vil dele erfaringen sin?

emm er ikke aktiv  
Gammel 17-04-17, 16:58   #700
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Eg sitter no og plukkar ut bilder til konfimasjon. Tenkte å framkalle dei som polaroidbilder og henge dei i trådar som eg strekker langs veggen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:10.