![]() |
#701 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Eller livet til eldre magilærere - ingen av dem har vel partnere. Men jeg ser poenget ditt, altså. Det var jo derfor jeg elska Isak-sesongen - 00-erne har aldri sett noe sånt. Min generasjon hadde Fucking Åmål, i det minste. Det var på tide med Isak og Even og med Eskild.
![]() |
#702 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Tja, overveldende heteroseksuelle i Harry Potter, som i det meste av skjønnlitteratur og tv-serier og filmer. Tror nok det er det han mener. Det er få til ingen å se mot når man er skeiv. Jenter skal drømme om prinsen, og guttene blir sammen med jenter. Det er normalen, og er du skeiv blir du fra eventyrenes verden fortalt at det ikke er normalt. Det begynner å bli bedre, og det er bra. Det er et stort framskritt når jeg kan overhøre i skolegården: "Kan du ikke fortelle navnet hans da? Eller hennes?" |
![]() |
![]() |
#703 |
One of These Days
|
Ja, men kun Fucking Åmål. Det var absolutt på tide med Isak, Even og Eskild! Er nok derfor den sesongen tok av også. Bare se hvor den har tatt av mest; Spania, Russland og Kina, og tenk på hvordan homofile har det der. (Regner ikke med Danmark, siden der fikk serien hjelp av TV-sendinger.) |
![]() |
![]() |
#704 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Det ser ut til at Sana er en KEJEMPEhit blant muslimske jenter over hele verden? Jeg ser utallige Youtubehyllester. Det er jo fint om de som introduseres til Sana gjennom serien kanskje også ser forrige sesong?
#705 |
One of These Days
|
Det er jo heller ikke supervanlig at muslimske jenter og damer portretteres positivt eller blir gitt en ledende rolle i serier og filmer. For å sitere Magdi fra Karpe Diem: Jeg kan ikke huske sist jeg hørte arabisk i en positiv sammenheng. Og muslimske jenter og damer portretteres ofte som undertrykte og uten mening. |
![]() |
![]() |
#706 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Gleder meg til bussmøte i kveld, her kan alt skje! |
![]() |
![]() |
#708 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Å hjelpes, to kriser på ein gong!! Stakkar Sana, ja!
#710 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Au.
#711 |
Sånn passe sane
|
Samme her.. Hvordan skal dette gå tro??
#713 |
Sånn passe sane
|
La merke til det jeg også. De spiller veldig på sort/hvitt denne sesongen, ref. også klærne til Ballonggutta.
#714 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Eg fekk litt vondt i magen på Sana sine vegne på slutten der.
Ja, det blei veldig tydelig.
![]() |
#715 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg leste nettopp: Sana er i hvitt hver gang hun er myk og sårbar. Når Vilde drikker seg sanseløst full og Sana bærer henne i dusjen - Sana i hvitt. Samme når Sana snakker med mor i senga i denne uken. Sana i sort - steinansikt og ute i verden.
#716 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Tja, det er vel også rent praktisk - Sana vil jo ikke bruke hijab hjemme med mamma eller bare med venninnene på badet, mens skuespilleren som spiller henne bruker hijab i det offentlige rom (altså når hun filmes)? Og da er håndkleturban en praktisk måte rundt det når hun er hjemme. Mammaen ser du bare har hijab når det er andre der, hun har løst hår når de er hjemme bare de.
#717 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Men hijaber trenger jo ikke bare være svarte. De muslimske hijabbrukerne jeg kjenner har hijaber i alle regnbuens farger. Iman Meskini selv er jo også avbildet med lyse hijaber IRL. Så det er ingenting som hindrer henne i å ha lyse klær på skolen sånn sett. Så jeg tror ikke det er tilfeldig. Det virker også som om hun har hardere sminke/mørkere leppestift når hun sjefer over jentene enn når hun f.eks chatter med Yosef.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-04-17 kl 10:31. |
![]() |
![]() |
#718 |
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Hadde ikke mammaen hennes også lyseblå hijab i det klippet med matlagingen?
![]() |
#719 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Ja, jeg ser det med fargene, altså, at de bruker dem, men tenker at hun liksom har svart som sin farge, og det med hvitt som sårbart var litt overtolket. For svarte håndklær ville vært veldig corny.
#720 |
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg har håndklær i mange farger, også svart. Men ingen hvite. Visste ikke at svarte håndklær var corny.
![]() |
|
|