Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-17, 19:48   #421
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det siste utspillet fra integreringsministeren om at vi må tørre å utfordre menneskerettighetene!? WTF!

Forferdelig

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

At Erna Solberg ikke tar sterkere avstand fra dette utspillet altså! Og media som ga mer oppmerksomhet til bryggearbeidet til Støre (som han var helt uskyldig i) enn dette ekstreme utspillet fra Listhaug (med støtte fra Jensen).

Jeg -er med deg! Tror man må ha mage til å ete gråstein for å være politiker.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har vært i møte med Erna for en del år tilbake. Mitt inntrykk var knallbra, interessert og gode spørsmål. Også har jeg jobbet for Støre, og det inntrykket var også bra. Meget oppegående mann.

Jeg er helt sikker på at de som blir partiledere har mye å spille på. (uten at jeg vet, jeg har hverken møtt Erna eller Støre). Men jeg må si at personfokuset er leit, fordi jeg opplever at det er ikke det som avgjør. Blir veldig virkelighets TV med den måten det presenteres på, feks Støre i tømmerhoggersjorte.

Gammel 27-08-17, 12:12   #422
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke fan av Listhaug, men jeg ønsker ikke Støre som statsminister, eller en sosialistisk regjering i det hele tatt. Og så er det jo slik at Listhaug kan komme med så mye grums hun vil, hun er likevel forpliktet til å følge regjeringens politikk. Nå er det valgkamp, og hun flesker selvsagt til av alle krefter for å nå fram til hver eneste lille fremmedfryktende rasist i landet, men den offisielle politikken kommer til å bli et godt stykke unna Listhaugs våte drømmer, heldigvis. Å la valgflesk og på spissen- utspill fra politikere bestemme hva jeg stemmer og ikke stemmer, er utenkelig. Jeg må stemme på det partiet som ligger nærmest det samfunnet jeg ønsker og den utviklingen jeg ønsker Norge skal ha, og der er samarbeidspartnerene til AP, Rødt og SV, veldig langt fra det jeg ønsker meg. Skrekken er jo at Støre kommer til makten med et svekket AP og at partiene til venstre for AP får mer makt. Et skrekkeksempel fra hva som mest sannsynlig skjer med skolen: Bort med fraværsgrensen, bort med krav til at mattelæreren skal kunne matematikk, millioner med kroner på varme skolemåltider, noe som er langt bak på listen over hva som skal til for å forbedre skole-Norge.

noen: Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre at noen du kjenner at sett Solberg surfe på telefonen sin? Jeg har hatt besøk av Lysbakken på arbeidsplassen min en gang. Han holdt tale, og fyren framsto ,for å si det rett ut, som mindre oppegående. Jeg har hatt mange VG3-elever som har holdt bedre taler med mye mer mening enn det han lirte fra seg. Enten kan han ikke bedre, eller så har han rett og slett latt være å forberede seg. Det første er ikke spesielt bra, det andre alternativet er vel så usympaktisk som å surfe litt på mobil mellom slagene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 13:03   #423
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner meg overbevist om at en regjering med FrP/Listhaug fører til et kaldere samfunn jeg ikke har lyst være en del av. Det å spille så grenseløst og åpenlyst på fremmedfrykt gjør meg uvel. Det å være villig til å straffe grupper istedet for enkeltindivider, ta fra folk statsborgerskap og drive en politikk der forskjellene blir større mellom fattige og rike. Jeg vil ikke gå den veien. Det skremmer meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 13:10   #424
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

noen: Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre at noen du kjenner at sett Solberg surfe på telefonen sin? Jeg har hatt besøk av Lysbakken på arbeidsplassen min en gang. Han holdt tale, og fyren framsto ,for å si det rett ut, som mindre oppegående. Jeg har hatt mange VG3-elever som har holdt bedre taler med mye mer mening enn det han lirte fra seg. Enten kan han ikke bedre, eller så har han rett og slett latt være å forberede seg. Det første er ikke spesielt bra, det andre alternativet er vel så usympaktisk som å surfe litt på mobil mellom slagene.

Nå var vel noens poeng at dette ikke spilte så stor rolle, fordi politikken burde være viktigere enn hvordan kandidaten fremsto i noen uheldige situasjoner. Politikere er folk, også partilederne, det vil helt sikkert finnes historier om de aller fleste av dem der de fremstår i et uheldig lys, akkurat som det også finnes historier om det motsatte. Og vi som bedømmer politikerne er jo også folk, og faller helt sikkert i skade for å dømme de vi er uenige med hardere enn de vi er enige med. At statsministeren må sjekke telefonen sin innimellom for å følge opp saker som brenner, også når hun er i møter med eksterne aktører, tenker jeg forøvrig ikke er så underlig.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 13:12   #425
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, altså, det kommer jo aldri til å skje at Norge ser bort fra menneskerettigheter og tar fra folk statsborgerskap? Partier på ytterste høyre og venstre fløy har jo en del utspill som heldigvis aldri lar seg gjennomføre RL, bare i valgtaler og partiprogram.

Gammel 27-08-17, 13:25   #426
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Men, altså, det kommer jo aldri til å skje at Norge ser bort fra menneskerettigheter og tar fra folk statsborgerskap? Partier på ytterste høyre og venstre fløy har jo en del utspill som heldigvis aldri lar seg gjennomføre RL, bare i valgtaler og partiprogram.

Tja, jeg regner jo heller ikke at de mest ekstreme variantene av FrPs retorikk er gjennomførbar. Det bekymrer meg likevel at en minister sier slike ting.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 13:27   #427
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Tja, jeg regner jo heller ikke at de mest ekstreme variantene av FrPs retorikk er gjennomførbar. Det bekymrer meg likevel at en minister sier slike ting.

Ja, det er jo helt på trynet at en integreringsminister går all in for å splitte folket og få folk til å bli mest mulig skeptiske til de som skal integreres.

Gammel 27-08-17, 13:48   #428
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Akkurat i år er valget vanskelig for min del. Jeg har alltid stemt samme parti, men i år er ikke det aktuelt. Jeg vet hvem jeg ikke skal stemme på, så håper jeg at jeg klarer å ta et valg på de partiene som er igjen.

Gammel 27-08-17, 14:51   #429
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jo vært veldig mye snakk om folk som har mistet statsborgerskapet etter mange, mange år i Norge den siste tiden. Det mest horrible eksempelet jeg har hørt om var den familien der også barn født i Norge risikerte å miste statsborgerskapet fordi UDI mistenkte at besteforeldrene fikk opphold på falskt grunnlag. Jeg vil vel tørre å påstå at å miste statsborgerskapet sitt på det grunnlaget, er det samme som "vilkårlig". Dessuten finnes det jo mange eksempler på at Norge ser bort fra menneskerettighetene, f.eks. skjer det jo at folk fengsles uten dom. Så spørsmålet er jo i bunn og grunn bare hvor langt vi skal gå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 15:07   #430
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, altså, det kommer jo aldri til å skje at Norge ser bort fra menneskerettigheter og tar fra folk statsborgerskap?

Norge har jo fått kritikk fra Amnesty (?) på grunn av brudd på menneskerettigene på Trandum (?), så dette er da ikke så "fjernt"? (Sitter på tlf, men kan være mer konkret senere hvis dette er noe du vik vite mer om)

Gammel 27-08-17, 15:16   #431
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett om det ikke alt er så gjennomførbart, så er det skremmende å ha en minister med de holdningene. Og at det er med på å gjøre folk mer fremmedfiendtlig. At vi må sørge for at de vanlige folkene beskyttes. Oss (vanlige) mot dem (innvandrere/flyktninger).

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-17, 15:36   #432
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker helt motsatt av hele innlegget til Rine, ser jeg. Støre som statsminister med et svekket Ap og et sterkt SV og nokså stort Rødt er mitt drømmescenario. Det ser dog mørkt ut. Spent på andelen sofavelgere i år, jeg er redd mange som vingler velger å sitte hjemme.

Gammel 27-08-17, 15:36   #433
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Norge har jo fått kritikk fra Amnesty (?) på grunn av brudd på menneskerettigene på Trandum (?), så dette er da ikke så "fjernt"? (Sitter på tlf, men kan være mer konkret senere hvis dette er noe du vik vite mer om)

Når Frankrike lar være å sende "dublinere" tilbake til Norge, fordi de er bekymra for hvordan det skal gå med dem, så er det noe fryktelig galt. http://www.dagsavisen.no/innenriks/s...norge-1.955837

Gammel 28-08-17, 07:58   #434
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha hørt Slagsvold Vedum på dagens utspørring på Alltid Nyheter, må jeg bare konkludere med at han og jeg sannsynligvis ikke ser verden på samme måte. Når det gjelder stort sett det meste så opplever jeg at han fniser (sic) bort vanskelige spørsmål hvor SP møter seg selv i døra. Han leverer virkelig ikke politikk for et Norge med nesa fremover i 2017, og jeg er livredd for at dette partiet kan snu Norges retning de neste 4 årene. Hjelp.

Gammel 28-08-17, 08:29   #435
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Når Frankrike lar være å sende "dublinere" tilbake til Norge, fordi de er bekymra for hvordan det skal gå med dem, så er det noe fryktelig galt. http://www.dagsavisen.no/innenriks/s...norge-1.955837

Tenkte å legge inn noen linker i dag.
Norge fikk kritikk av FN i forbindelse med returen til Russland - lenke
Enslige asylbarn - lenke

Den saken jeg tenkte spesielt på var denne. Hvor staten faktisk ble dømt.

Jeg ville vært veldig forsiktig med å anta at det Listhaug sier er utopiske tilstander.

Gammel 28-08-17, 08:35   #436
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Etter å ha hørt Slagsvold Vedum på dagens utspørring på Alltid Nyheter, må jeg bare konkludere med at han og jeg sannsynligvis ikke ser verden på samme måte. Når det gjelder stort sett det meste så opplever jeg at han fniser (sic) bort vanskelige spørsmål hvor SP møter seg selv i døra. Han leverer virkelig ikke politikk for et Norge med nesa fremover i 2017, og jeg er livredd for at dette partiet kan snu Norges retning de neste 4 årene. Hjelp.

Helt enig, han er virkelig i en klasse for seg selv. Hvorfor lar journalister han slippe unna med dette? En kvinnelig politiker ville aldri sluppet unna med slik oppførsel og unnvikelse uten større konsekvenser.

For en klovn.

Gammel 28-08-17, 08:42   #437
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er fordi han er så UTROLIG hyggelig og likandes. Jeg hørte ham på Aftenpodden, og de har jo vært kritisk til ham lenge, og, det skal de ha, de prøvde virkelig å være konfronterende, men han sjarmerte seg pikerden unna alt. Det var helt fascinerende.

Gammel 28-08-17, 10:23   #438
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyggelig og likandes? Jeg synes han fremstår som inkarnasjonen av Alle Verdens Skumle, Onde Klovner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-17, 10:25   #439
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg syns jo han ER det, men han kan også ha en veldig avvæpnende sjarm, bare den klønete, corny latteren!

Gammel 28-08-17, 10:27   #440
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke likt å høre den latteren i et mørkt smug altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.