|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#421 |
Leser
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Forferdelig
Jeg
Jeg er helt sikker på at de som blir partiledere har mye å spille på.
![]() |
#422 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg er ikke fan av Listhaug, men jeg ønsker ikke Støre som statsminister, eller en sosialistisk regjering i det hele tatt. Og så er det jo slik at Listhaug kan komme med så mye grums hun vil, hun er likevel forpliktet til å følge regjeringens politikk. Nå er det valgkamp, og hun flesker selvsagt til av alle krefter for å nå fram til hver eneste lille fremmedfryktende rasist i landet, men den offisielle politikken kommer til å bli et godt stykke unna Listhaugs våte drømmer, heldigvis. Å la valgflesk og på spissen- utspill fra politikere bestemme hva jeg stemmer og ikke stemmer, er utenkelig. Jeg må stemme på det partiet som ligger nærmest det samfunnet jeg ønsker og den utviklingen jeg ønsker Norge skal ha, og der er samarbeidspartnerene til AP, Rødt og SV, veldig langt fra det jeg ønsker meg. Skrekken er jo at Støre kommer til makten med et svekket AP og at partiene til venstre for AP får mer makt. Et skrekkeksempel fra hva som mest sannsynlig skjer med skolen: Bort med fraværsgrensen, bort med krav til at mattelæreren skal kunne matematikk, millioner med kroner på varme skolemåltider, noe som er langt bak på listen over hva som skal til for å forbedre skole-Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg kjenner meg overbevist om at en regjering med FrP/Listhaug fører til et kaldere samfunn jeg ikke har lyst være en del av. Det å spille så grenseløst og åpenlyst på fremmedfrykt gjør meg uvel. Det å være villig til å straffe grupper istedet for enkeltindivider, ta fra folk statsborgerskap og drive en politikk der forskjellene blir større mellom fattige og rike. Jeg vil ikke gå den veien. Det skremmer meg.
![]() |
#424 |
Fjellpiper
|
Nå var vel noens poeng at dette ikke spilte så stor rolle, fordi politikken burde være viktigere enn hvordan kandidaten fremsto i noen uheldige situasjoner. Politikere er folk, også partilederne, det vil helt sikkert finnes historier om de aller fleste av dem der de fremstår i et uheldig lys, akkurat som det også finnes historier om det motsatte. Og vi som bedømmer politikerne er jo også folk, og faller helt sikkert i skade for å dømme de vi er uenige med hardere enn de vi er enige med. At statsministeren må sjekke telefonen sin innimellom for å følge opp saker som brenner, også når hun er i møter med eksterne aktører, tenker jeg forøvrig ikke er så underlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Halloen!
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMen, altså, det kommer jo aldri til å skje at Norge ser bort fra menneskerettigheter og tar fra folk statsborgerskap? Partier på ytterste høyre og venstre fløy har jo en del utspill som heldigvis aldri lar seg gjennomføre RL, bare i valgtaler og partiprogram. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Fjellpiper
|
Tja, jeg regner jo heller ikke at de mest ekstreme variantene av FrPs retorikk er gjennomførbar. Det bekymrer meg likevel at en minister sier slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Halloen!
Ja, det er jo helt på trynet at en integreringsminister går all in for å splitte folket og få folk til å bli mest mulig skeptiske til de som skal integreres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgAkkurat i år er valget vanskelig for min del. Jeg har alltid stemt samme parti, men i år er ikke det aktuelt. Jeg vet hvem jeg ikke skal stemme på, så håper jeg at jeg klarer å ta et valg på de partiene som er igjen.
![]() |
#429 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det har jo vært veldig mye snakk om folk som har mistet statsborgerskapet etter mange, mange år i Norge den siste tiden. Det mest horrible eksempelet jeg har hørt om var den familien der også barn født i Norge risikerte å miste statsborgerskapet fordi UDI mistenkte at besteforeldrene fikk opphold på falskt grunnlag. Jeg vil vel tørre å påstå at å miste statsborgerskapet sitt på det grunnlaget, er det samme som "vilkårlig". Dessuten finnes det jo mange eksempler på at Norge ser bort fra menneskerettighetene, f.eks. skjer det jo at folk fengsles uten dom. Så spørsmålet er jo i bunn og grunn bare hvor langt vi skal gå.
![]() |
![]() |
#430 |
Leser
|
Norge har jo fått kritikk fra Amnesty (?) på grunn av brudd på menneskerettigene på Trandum (?), så dette er da ikke så "fjernt"? (Sitter på tlf, men kan være mer konkret senere hvis dette er noe du vik vite mer om)
![]() |
#431 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgUansett om det ikke alt er så gjennomførbart, så er det skremmende å ha en minister med de holdningene. Og at det er med på å gjøre folk mer fremmedfiendtlig. At vi må sørge for at de vanlige folkene beskyttes.
![]() |
#432 |
ctrl+z
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg tenker helt motsatt av hele innlegget til Rine, ser jeg. Støre som statsminister med et svekket Ap og et sterkt SV og nokså stort Rødt er mitt drømmescenario. Det ser dog mørkt ut. Spent på andelen sofavelgere i år, jeg er redd mange som vingler velger å sitte hjemme.
![]() |
#433 |
Travelt opptatt
|
Når Frankrike lar være å sende "dublinere" tilbake til Norge, fordi de er bekymra for hvordan det skal gå med dem, så er det noe fryktelig galt. http://www.dagsavisen.no/innenriks/s...norge-1.955837
![]() |
#434 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEtter å ha hørt Slagsvold Vedum på dagens utspørring på Alltid Nyheter, må jeg bare konkludere med at han og jeg sannsynligvis ikke ser verden på samme måte. Når det gjelder stort sett det meste så opplever jeg at han fniser (sic) bort vanskelige spørsmål hvor SP møter seg selv i døra. Han leverer virkelig ikke politikk for et Norge med nesa fremover i 2017, og jeg er livredd for at dette partiet kan snu Norges retning de neste 4 årene. Hjelp.
![]() |
#435 |
Leser
|
Tenkte å legge inn noen linker i dag.
![]() |
#436 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Helt enig, han er virkelig i en klasse for seg selv. Hvorfor lar journalister han slippe unna med dette? En kvinnelig politiker ville aldri sluppet unna med slik oppførsel og unnvikelse uten større konsekvenser.
![]() |
#437 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg tror det er fordi han er så UTROLIG hyggelig og likandes. Jeg hørte ham på Aftenpodden, og de har jo vært kritisk til ham lenge, og, det skal de ha, de prøvde virkelig å være konfronterende, men han sjarmerte seg pikerden unna alt. Det var helt fascinerende.
![]() |
#439 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJa, jeg syns jo han ER det, men han kan også ha en veldig avvæpnende sjarm, bare den klønete, corny latteren!
![]() |
|
|