|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#581 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Og dit er man jo på vei! Etterkommerne av den første innvandringsbølgen med pakistanere gjør det jo kjempebra, jevnt over. Da vi vokste opp murret man om pakistanerne, det er det ingen som gjør lenger. Neste store (synlige) asylsøkere/flyktninger var somaliere som man begnte å murre over, og nå begynner mange av dem å gjøre det veldig bra også. Den siste gruppen er vel i hovedsak afghanere og folk fra midtøsten, og på sikt går jo det seg til også.
![]() |
#582 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJa, vi er definitivt på vei, og en viktig brikke av det er akkurat disse forbildene vi nå får av leger, politikere, hippe reklamedudes og -dudettes, filmskapere og så videre. Som tar sin plass, er med på å definere norske verdier (hvis jeg hører Vedum si det én gang til, kommer jeg til å kaste opp) og demokratiske verdier og hvilket samfunn vi vil ha.
![]() |
#583 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgKom over denne idag, og den synes jeg var fin.
![]() |
#584 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgVirkelig? Jeg synes den var utrolig flåsete og ikke særlig opplysende; alt de "avslører" er jo velkjent for alle som følger med med et halvt øye.
![]() |
#585 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Fin som i morsom satire, eller fin som i opplysende?
![]() |
![]() |
#586 |
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDenne var et godt forsøk på å forklare valgsystemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Yes, we can!!
|
Fordi det var et tilbakeslag i 2016 (men langt fra tilbake til tallene for 2013) eller at den i alt positive utviklingen fra 2013, også om du tar med 2016, ikke er så bra som den burde være?
![]() |
#588 |
Klare sjøl
Hvor: Oslo
Fin som i morsom og satirisk.
![]() |
#589 |
Glamorøs
|
Fordi det er på oppsving igjen, selvfølgelig.
![]() |
#590 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er vel ikke selvfølgelig.
![]() |
#591 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgNår jeg syns det er selvfølgelig at jeg syns det er ille at tallene er på vei opp betyr jo ikke det at jeg syns de var fin-fine til å starte med heller.
![]() |
#592 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg avskrev det ikke, jeg skrev:
![]() |
#593 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgUansett blir det litt tendensiøst å si at vi har fått et kaldere samfunn, når det tross alt er positiv endring siden 2013? Det jeg tror er riktig, derimot, er at vi går mot et mer polarisert samfunn, der det er mer akseptabelt - for en riktignok marginal, men likevel større gruppe av befolkningen enn tidligere - å hevde grumsete påstander uten sosiale straffer. Og DET tror jeg Listhaug bidrar til, og er hovedgrunnen til at jeg får akutt fylleangst når jeg ser henne på butikken.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 01-09-17 kl 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgUten at tallene i seg selv tyder veldig på det, men det vil de kanskje ikke gjøre så lett. Og så er jeg spent på neste års tall for dette.
![]() |
#597 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgOg nå tenker jeg litt høyt for meg selv, men det er kanskje derfor jeg mener at et sterkt og klart (som i "i vippeposisjon") V som kan kjempe gjennom sine saker og holde den borgerlige politikken på riktig side av anstendighetsgrensen, og samtidig være en klar og tydelig stemme, er bedre enn et V som hadde sagt at FrP er tyfus og vi kan ikke sitte i samme rom som dem ever-ever-ever. Det drar debatten mot midten i stedet for mot kantene. Håper jeg.
![]() |
#598 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Det å finne en forklaring til statistiske endringer, er ikke det samme som å mene at årsaken nødvendigvis er "grei". Folk er folk, og frykt er frykt, og vi skal ikke lenger tilbake enn til 17.mai-tråden her inne, hvor vi diskuterte litt rundt det å gå i barnetog og engstelse for at noe kunne skje i en stor menneskemengde. Det er menneskelig.
![]() |
#599 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg"Det mest skremmende med denne valgkampen er hva den IKKE handler om. Når folk går til urnene, er det for å velge for eller mot Listhaug. Fordi hun har fått et gigantisk mikrofonstativ som holdes oppe for henne hvor hun enn går, av folk på begge sider av sentrum."
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 01-09-17 kl 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|