Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Navnet skjemmer ingen" ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 15:57   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Eller Kjartan Bjarte Leo?

Kjartan står på lista mi! Men alene, ikke sammen med noe annet, da.

Gammel 11-07-07, 15:45   #2
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kjartan står på lista mi! Men alene, ikke sammen med noe annet, da.

Kjartan er fint det. Så lenge det ikke er slått sammen med Bjarte.

Gammel 11-07-07, 20:24   #3
samra
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hørte en historie om en mann med et spesielt etternavn. Særlig i kombinasjon med fornavnet..... Her er historien:

Hans skulle gifte seg og presten spør hans kommende frue: "Tar du, Astrid Olsen, Hans Lem som ved din side står........?"

Hans LEM!!!!! Den er ufin synes jeg.

Ellers må jeg si meg enig med flere her at navnet skjemmer i noen tilfeller. Det er låv å bruke vett mener jeg.

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:30   #4
samra
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
samra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg tror forøvrig at vi om kort tid tar helt av i norge ang navn vi også. Se på usa. Der kaller jo kjendiser barna sine Rocket, Racer, Denim, Diesel, Tullulah, Pilot Inspector og enda verre navn.....

Hva tenker man egentlig når man kaller ungen for Pilot Inspektør? Jeg bare spør

Jeg tror jeg skal gå for SkinnjakkeJohnny hvis jeg får en gutt. Eller TøydukkeAnna hvis jeg får en datter

samra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 20:36   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke så glad i engelske eller andre utelandske navn uttalt på Norsk, og da gjerne bredt trøndersk heller.

F.eks.

Mange som har tatt navn fra dårlig kiosklitratur. I England er det jo vanlig å bruke forkortelser i dagligtale mens en har fulle navn som "døpenavn". Det er ikke så mange som er døpt Steve, Chris, Rob, Robbie osv. Når da denne forkortelsen blir egennavn på nors synes jeg det er pussig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.