Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Navnet skjemmer ingen" ...?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-07, 21:14   #41
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Navnet skjemmer ingen" ...?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det er ikke det at Adolf er et så stygt navn, men heller hva det er belastet med.
Men når det er sagt så har jeg mange navn som jeg i utg.punktet synes er nydelige, men som jeg forbinner med ikke fullt så nydelige mennesker. Og da kan jeg ikke klare å kalle ungene mine det. :mulig jeg er rar:

Dette er jeg veldig enig i.
-og for meg er Adolf typisk et navn jeg forbinder med en ikke fullt så nydelig person. :grøss:

Gammel 09-07-07, 21:32   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, heller Adolf og Vidkun enn Glenn Kenneth og Remi André. :fordomsfull:

Vidkun er et nydelig navn i seg selv, men en viss Quisling har jo ødelagt det fine fine navnet. Å kunne mye, betyr det, og er virkelig vakkert. Det burde definitivt tas tilbake. Jeg bare tør ikke begynne. Hvis 5 andre fornuftige menensker med politisk tilknytning på venstresiden gjør det, så skal jeg definitvt vurdere det.

NB: Hvis man vil unngå alle negative assosiasjoner, bør man unngå alle navn som noensinne har vært kongenavn eller lignende. De fleste konger har vært temmelig lurvete.

Gammel 09-07-07, 22:58   #43
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva galt har stakkars Glenn Kenneth og Remi André gjort, annet enn å ringe på og stikke av og smelle kinaputter i postkassa til naboen?!

Adolf og Vidkun, derimot...

Gammel 09-07-07, 23:08   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst? Heller et navn som assosieres med nazismen enn et navn som assosieres med en annen sosial klasse? Da er du faktisk enda mer snobbete enn meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:30   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst? Heller et navn som assosieres med nazismen enn et navn som assosieres med en annen sosial klasse? Da er du faktisk enda mer snobbete enn meg.

Mim bare tøffer seg!
Jeg er sikker på at om hun virkelig måtte velge mellom Vidkun og Glenn Kenneth, hadde hun krøpet til korset og skrevet "Glenn Kenneth" med skjelvende hånd på navneskjemaet!

Gammel 09-07-07, 23:32   #46
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Mim bare tøffer seg!
Jeg er sikker på at om hun virkelig måtte velge mellom Vidkun og Glenn Kenneth, hadde hun krøpet til korset og skrevet "Glenn Kenneth" med skjelvende hånd på navneskjemaet!

:innrømmer:

Gammel 09-07-07, 23:39   #47
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg synes også Vidkun er et pent navn, og det er veldig synd at den godeste Vidkun Abraham Lauritz Jonssøn Quisling skulle gå den veien han gikk. Han mente sikkert bare godt, da. *pakker pent inn*

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:41   #48
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:innrømmer:

Tenkte jeg det ikke.

Gammel 09-07-07, 23:50   #49
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vidkun Mim ble nå da veldig snålt også da, ikke sant. Bedre med Glenn-Kenneth Mim. (Med bindestrek seffern).

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:51   #50
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

En katt vi hadde het Svartepus i starten, den ble dømt om til Adolf.
Og den ble faktisk døpt det pga sin svarte lille bart.
Av min mor som opplevde krigen og omtrent misliker tyskere den dag i dag.

Gammel 09-07-07, 23:57   #51
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Da vår katt ble mor 9 mnd gammel (den tøyta), døpte hun barna sine for Nusse, Saddam, Khatami og Ødipus. Det ble fine puser av dem også.

Gammel 09-07-07, 23:57   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg melder meg inn i gjengen som synes Adolf og Vidkun i seg selv er fine navn.

Men jeg tror nok ikke at det er det jeg kommer til å kalle en eventuell sønn allikevel. Jeg tør i hvert fall ikke være først, og min siste sjangse til å navngi kommer ganske snart.

Gammel 10-07-07, 00:15   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Og den ble faktisk døpt det pga sin svarte lille bart.
Av min mor som opplevde krigen og omtrent misliker tyskere den dag i dag.

Jeg tipper katten taklet det helt fint, jeg.

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Da vår katt ble mor 9 mnd gammel (den tøyta), døpte hun barna sine for Nusse, Saddam, Khatami og Ødipus.

Gjorde hun virkelig det? Oppegående katt, må jeg si.

Gammel 10-07-07, 14:24   #54
anakonda

anakonda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Gjorde hun virkelig det? Oppegående katt, må jeg si.

Ja, til å være så ung, syntes jeg hun tok ansvaret på strak pote. Jeg ble imponert. Hvem skulle trodd det 4 mnd tidligere når hun krafset seg oppover beina mine når jeg stod og lagde mat? God oppdragelse, det er det det kommer an på.

Gammel 10-07-07, 15:21   #55
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser fram til lille Glenn-Kenneth Mim.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 15:21   #56
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av anakonda, her.

Ja, til å være så ung, syntes jeg hun tok ansvaret på strak pote. Jeg ble imponert. Hvem skulle trodd det 4 mnd tidligere når hun krafset seg oppover beina mine når jeg stod og lagde mat? God oppdragelse, det er det det kommer an på.

Gammel 10-07-07, 15:45   #57
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ser fram til lille Glenn-Kenneth Mim.

Roy-Remi Toff kan bli lekekameraten hans?

Gammel 10-07-07, 15:49   #58
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Roy-Remi Toff kan bli lekekameraten hans?

Eller Kjartan Bjarte Leo?

Gammel 10-07-07, 15:57   #59
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Eller Kjartan Bjarte Leo?

Kjartan står på lista mi! Men alene, ikke sammen med noe annet, da.

Gammel 10-07-07, 16:14   #60
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Broren min hadde en katt som het Judas, stakkars.
Judas er vel forresten ett av de bibelske navnene som ikke har slått helt an.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.