Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Klassetilhørighet og barnehagestart.
Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved ettårsalder. 21 13,73%
Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved toårsalder. 8 5,23%
Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved treårsalder. 17 11,11%
Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Barnehagestart ved fire-femårsalder. 2 1,31%
Jeg/vi tilhører arbeiderklassen. Vi brukte ikke barnehage. 0 0%
Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved ettårsalder. 86 56,21%
Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved toårsalder. 29 18,95%
Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved treårsalder. 7 4,58%
Jeg/vi tilhører middelklassen. Barnehagestart ved fire-femårsalder. 0 0%
Jeg/vi tilhører middelklassen. Vi brukte ikke barnehage. 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-07, 20:45   #41
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men de er ikke på samme plante, jutristen og snekkeren.

Nei, mon tro hvilken plante jutristen er på?

(Ynnsjyll!)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:46   #42
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Selv om man selv kanskje ikke passer, eller kjenner noen som ikke passer, så skal man nok holde sin egen private statistikk utenfor det store statistiske bildet, tror jeg.)

Men jeg mener ikke bare min egen private statistikk eller meg selv jeg tenker på, jeg mener at begrepet er ullent generelt. De fleste i min familie har høyere utdannelse. Det at jeg ikke har det plasserer meg ikke i en annen klasse, ihvertfall opplever ikke jeg det. Så jeg syns hele klassebegrepet er litt, ja, ullent, og det er veldig mange som ikke så lett lar seg plassere.
Jeg ser heller ikke helt poenget i å tenke så veldig mye på hva slags "klassetilhørighet" folk har. Det er ihvertfall ikke båser jeg plasserer folk i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:47   #43
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hun sitter nok og vegeterer, hvor enn hun nå er.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:48   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Ynnsjyll!)

Bare han ikke er på hasjplanta så ...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 20:57   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner jeg blir litt av hele klassebegrepet.
Glad jeg bor i et land hvor man ikke trenger å tenke over sånt til daglig.

Hilsen Zoë - lærer, lavere middelklasse.

Gammel 10-07-07, 21:11   #46
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det blir vanskelig å definere klassebegrep osv. Her har vi tatt et helt bevisst valg vedr. barnehagestart for ungene og de var alle omkring 3 år da de satte sine små føtter i en barnehage. Vi vrikket vår hverdag slik at vi fikk dette til fordi vi mente at dette var det beste for oss.

Gammel 10-07-07, 21:29   #47
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

I motsetning til mange synes jeg klassebegrepet faktisk bare blir mer og mer relevant i det norske samfunnet. Folk ser ut til å ha et økende behov for å markere hvilke klasse de tilhører, vise at de ”vet bedre” eller at de har en eksklusiv smak og stil som ikke hører ”allmennheten” til. Dette vises på forskjellig måte gjennom livsstil, valg av hvor de reiser på ferie, i stor grad hva slags kosthold man har, interiør osv osv. Den enorme økningen i forbruk av luksusvarer, som f. eks design møbler her til lands er vel et godt bevis på dette.

Er ikke også hele "harry" fenomenet en klasse ting? Middelklassens forakt og latterliggjøring av dårlig smak? Hva med navnevalg? Hvem kaller barna sine Remi Andre og Kim Andre? (var det ikke disse eksemplene som ble brukt i en annen tråd? Det er i alle fall ikke ekteparet Ingeborg og Nils August på Frogner. Og hva med litteratur? Det står Toni Morrison, Naipaul, Coetzee osv i bokhyllen til en person eller det står billig krim fra Narvesen?

Selvfølgelig setter vi folk i bås også her til lands ettersom hva slags ”smak” forskjellige mennesker har og dette er jo i bunn og grunn en "klasse" ting ... om vi liker det eller ei!

Forøvrig definerer jeg klasse helt og holdent ut fra kulturell og sosial kapital. Økonomisk kapital er vel en ganske utgått måte å definere klasse på i vestlige land. Jeg synes forøvrig fotballspillere er et godt eksempel på at man kan være god for mange millioner uten nødvendigvis å ha noe særlig "god smak" å skryte på seg. Det beste eksemplet er vel King and Queen of Chavs David og Victoria Beckham eller f. eks norske fotballspillere som Gamst Pedersen som jeg nylig så kjørte rundt i en vulgær sportsbil med navnet på kjæresten sin inngravert på hjulkoppene (blinkende gull selvsagt!)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 21:40   #48
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg aner ikke hvilken klasse jeg tilhører.

Ikke jeg heller.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 21:51   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Ynnsjyll!)

De jutristene jeg har møtt har vært på "trodde jeg skulle bli skrankeadvokat, men ble byråkrat"-planten i hvertfall.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kjenner jeg blir litt av hele klassebegrepet.
Glad jeg bor i et land hvor man ikke trenger å tenke over sånt til daglig.

Hilsen Zoë - lærer, lavere middelklasse.

Og nettopp der fikk FrP enda en stemme. Og enda en. Og enda en...Ikke at det er din skyld, men det er disse holdningene som har fått Ap til å rase i oppslutning og fått FrP til å vokse.

Ettersom vi fremdeles har en arbeiderklasse, som middeklassen blir litt til, så føler de seg ikke akkurat tatt på alvor, gjør de vel? Arbeiderpartiet er fullt av nettopp jurister og andre byråkrater fra øvre middelklasse, som ikke akkurat kan sies å representere en mekaniker eller en stuepike. Det blir ovenfra og ned, det blir arroganse og avstand mellomde styrte og de styrende, de blir sinne mot styringsapparatet (fremfor mot kapital, brød og sirkus).

Ikke siden rett etter krigen har færre med foreldre uten høyere utdanning, selv tatt høyere utdanning. Klassene sementeres. Forskjellene vokser. Jada, alle har tilgang til nogenlunde de samme materielle goder. Men det ER forskjell på folk. Og de forskjellene er ikke tilfeldige. De følger klasse. Kulturell og økonomisk kapital.

Gammel 10-07-07, 22:27   #50
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nettopp der fikk FrP enda en stemme. Og enda en. Og enda en...Ikke at det er din skyld, men det er disse holdningene som har fått Ap til å rase i oppslutning og fått FrP til å vokse.

Ettersom vi fremdeles har en arbeiderklasse, som middeklassen blir litt til, så føler de seg ikke akkurat tatt på alvor, gjør de vel? Arbeiderpartiet er fullt av nettopp jurister og andre byråkrater fra øvre middelklasse, som ikke akkurat kan sies å representere en mekaniker eller en stuepike. Det blir ovenfra og ned, det blir arroganse og avstand mellomde styrte og de styrende, de blir sinne mot styringsapparatet (fremfor mot kapital, brød og sirkus).

Ikke siden rett etter krigen har færre med foreldre uten høyere utdanning, selv tatt høyere utdanning. Klassene sementeres. Forskjellene vokser. Jada, alle har tilgang til nogenlunde de samme materielle goder. Men det ER forskjell på folk. Og de forskjellene er ikke tilfeldige. De følger klasse. Kulturell og økonomisk kapital.

Du misforstår mitt gjesp!

Jeg er fra en solid arbeiderklassefamilie (ja,ja - vi har en funksjonær blant forfedrene vi skammer oss litt over ; ), og i min kropp banker et sosialistisk hjerte!

Det jeg mener er at stor fokus på klasse er stigmatiserende. Og der er jeg nok ganske farget av min erfaring med det engelske samfunnet, der det finnes mye aggresjon og fientlighet mellom de ulike klassene, og der det for mange ligger en resignasjon og begrensninger i å tilhøre arbeiderklassen.

Jeg tror langt fra at klasseindeling er hensiktsmessig i mange sammenhenger. Har omgangsvenner som ser ned på arbeiderklassens manglende kulturelle kapital. Selv om deres akademiske ferdigheter er innenfor biologi, og de aldri har åpnet en skjønnlitetterær bok, og slett ikke er interessert i samfunn og politikk. Mine foreldre - som begge er "arbeiderklasse" har lest mer enn de fleste og er meget godt orientert om samfunnet rundt seg.

Det er dette jeg tenker på med mitt
Har ikke behov for å plassere andre i forhold til klasse.
Skjønner det er relevant for samfunnsforskere o.l.

Men ikke særlig relevant for meg.

Gammel 10-07-07, 22:30   #51
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg har yrke i fattigkassa: hjelpepleier. Sambo er i militæret + er tømrer.
Hva er vi da. Barnehagestart ved 3 års alder her. Grunnen er at JEG ikke ønsker dem så tidlig i barnehagen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 22:38   #52
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg har yrke i fattigkassa: hjelpepleier. Sambo er i militæret + er tømrer.
Hva er vi da. Barnehagestart ved 3 års alder her. Grunnen er at JEG ikke ønsker dem så tidlig i barnehagen.

Vel hvis du leser lenken så er jo du og din familie da helt 100% etter det resultatet NOVA undersøkelsen viste. Arbeiderklasse og med et helt klart valg basert på at du tror det er best for barna dine å ikke gå i bhagen før de er 3 år. Akkurat det undersøkelsen sier

Sist redigert av Lisa : 10-07-07 kl 22:51. Årsak: god forbid og/å feil
Gammel 10-07-07, 22:50   #53
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vel hvis du leser lenken så er jo du og din familie da helt 100% etter det resultatet NOVA undersøkelsen viste. Arbeiderklasse og med et helt klart valg basert på at du tror det er best for barna dine og ikke gå i bhagen før de er 3 år. Akkurat det undersøkelsen sier

Supert. Leste ikke hele tråden heller jeg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 22:53   #54
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Lisa, jeg tror klassetilhørighet kommer til å bli viktigere og viktigere igjen. Jeg tror den mest røde sosialdemokratiske tiden er over. Jeg tror vi beveger oss mer og mer i retning av privatisering med tilhørende "eliteskoler", "elitesykehus" og "elitesykehjem". Jeg tror også at vi kommer til å få flere goder via arbeidsgiver; frynser som vaskehjelp, barnevakt, tilgang til psykolog og lege etc. Jeg tror også at vi holder på å skape en "ny" form (egentlig eldgammel) for klasse med au-pairer, vaskehjelper, gartnere etc.

Gammel 10-07-07, 23:58   #55
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg antar vi tilhører middelklassen? Jeg har høyere utdannelse, men Nobus har ikke det. Lillemor begynte i barnhagen da hun var 2 år, men det var primært fordi hun ikke fikk plass før. Tok ut litt mer enn ordinær permisjon, men hun var hos dagmamma på deltidsplass fra hun var 15 mnd og frem til hun begynte i barnehagen. nobalille kommer til å begynne i barnehagen når han blir 15 mnd.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 00:18   #56
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middelklasse her, som den høyere funksjonæren jeg er.
Poden ble søkt inn i barnehage fra den høsten han fylte 1 år. Fikk plass året etter.

Gammel 11-07-07, 00:22   #57
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg anser meg selv og gubben som medlemmer av arbeiderklassen.
Hvor vi egentlig hører hjemme er jeg ikke sikker på, men valgte å anse oss som arbeiderklasse mennesker, med unger som startet i barnehagen når de var 1,5 (de to eldste var det), minste derimot var 3 år.

Gammel 11-07-07, 13:06   #58
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Marsdal er selv en sånn uutdannet, men belset, røver. Han har ingen utdanning etter videregående, men har lest mer sosiologi enn halvparten av dem som har tatt det.

"røver" er en utrolig god beskrivelsen av han he he. Stakkars, det blir bare komisk når han sitter i debatter og er så jævla eplekjekk fordi "æ har ittje høyere utdanning" og nesten slår selv selv på brystet av stolthet - HENCE, jeg har "bevis" for at jeg er ekte arbeiderklasse

Dog, jeg liker kjekkasen og tror jeg tar med boka hans på feire. Har du lest den?

Gammel 11-07-07, 15:54   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Middelklasse med barnehagestart ved 2,5 år, 3,5 og 1 års alder. Hehe.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-07, 16:05   #60
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nytt forsøk: Klassetilhørighet og barnehagestart.

Tja, klassetilhørigheten er litt difus her, jeg leser jo at når jeg er ferdig med utdanningen kommer jeg til å høre inn under øvre middelklasse.
Nå er vi vel i middelklassen, lavere middelklasse kanskje.
Jeg holder på med utdanning, skal begynne på høyere utdanning. Og har ikke kroppsarbeid.
Og har en passe inntekt, når jeg er ferdig med den høyere utdannelsen kommer jeg til å tjene mye bedre.
Akkurat nå er vel forsåvidt all klasse satt på vent hos oss, nå er vi i en egen "sykehusklasse" eller noe i den duren. Med et barn med spesielle behov som trenger to øyne på seg 24/7 og derav en mor som har det som arbeidsdagen sin.

Ja, også glemte jeg nesten poenget.
Bhg. start ved 20 mnd. fordi legene "satt på meg" nærmest, ellers hadde jeg ventet et år til.

Sist redigert av lil'c : 12-07-07 kl 00:17.
lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.