|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Epikur
|
Sv: - Demp ammepresset
Og det var hovedsaklig Skremmerns respons. Men den kom fra et sted, ikke sant?
|
|
|
#222 |
|
Absolut ateist
|
Sv: - Demp ammepressetSå du klager altså på bruk av smilie? Når ble det forbudt i reglene å være syrlig, som du kaller det?
|
|
|
#223 |
|
Epikur
|
Neida. Helt greit å være både syrlig og spydig.
|
|
|
#224 |
|
Absolut ateist
|
Så hvor kom den moderatoriske advarselen fra da? Er det slik at når du føler for å legge bånd på noen, så gjør du det som det passer deg selv om det er så langt unna regelbrudd som det går an å komme?
|
|
|
#226 |
|
Epikur
|
Sv: - Demp ammepressetNei, jeg synes at dere kan fortsette å bidra til å holde den fine tonen som har preget denne tråden inntil nå.
|
|
|
#228 |
|
Absolut ateist
|
Den som du ødelegger, mener du?
|
|
|
#230 |
|
By the Sea
|
Jeg er opptatt av å ta ansvar for min egen helse.
|
|
|
#231 |
|
Fola Blakken
|
Sånn var det!
|
|
|
|
#232 |
|
Ringskrømt
|
Nå er dette et diskusjonsforum, så du må nesten finne deg i at folk sier ting rett frem. Jeg ser på ingen måte ned på de som ikke klarer å ta ansvar for egen helse, men jeg gidder ikke dikkedarie med dem heller. Av og til må man dessverre kjempe litt for det som er (og burde være) sin rett. Legen er kanskje uenig med deg og ikke interessert i å høre på hva du har å si. Det betyr nok at legen bør irettesettes, men det enkleste er å gjøre noe med en selv. Hører han ikke etter, så snakker du høyere, helt til du har hans fulle oppmerksomhet. Det hjelper å øve foran speilet, samt å møte menneskers svake sider, (og, ja, selvsagt har jeg svake sider jeg også, jeg er f.eks. ikke så flink å tippe Lotto), med en gnist og en optimisme som gjør at de kanskje vil forandre på staus que og heller gjøre noe med problemet. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Live and let live
|
Hvis man ikke vet om at tilbudet finnes, så er det jo vanskelig å spørre etter noe en ikke engang vet om at fins.
|
|
|
#234 |
|
Live and let live
|
DET var en svak side det!
|
|
|
#235 |
|
Ringskrømt
|
Som sagt, det hjelper ikke å sitte med henda i fanget. Man må gjerne lete litt, spørre litt. Sette seg inn i ting, lese alle skriv man får utlevert, snakke med andre barselkvinner osv. Ikke misforstå, jeg mener absolutt at jordmødrene har et ansvar de også og at de bør være de som tilbyr, men det er ikke alltid sikkert at de gjør det, det kan jo hende de ikke vet at det er et problem engang. Da må man være den som spør etter hjelp, og er jordmora bedriten og frekk, spør man en annen. På samme måte som du oppsøker legekontoret med et eller annet nyoppstått problem, tar du initiativet. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Live and let live
|
Javisst. Jeg er enig i at det er den riktige måten å gjøre det på. Det er bare det at det finnes ikke så mange optimale mennesker. Det finnes mennesker, med alt det det rommer.
|
|
|
#238 |
|
Ringskrømt
|
Og da bør de innse sitt ansvar, er du ikke enig? Vi trenger vel ikke alltid finne oss i at sånn er det, og det er ingenting vi kan gjøre med det? |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Live and let live
|
Jeg er enig ja,og selvfølgelig skal man ikke sette seg ned å deppe med en veninne med ammeproblemer, man får henne til kyndig hjelp. Men der er du inne på noe vesentlig. Når venninnen din ikke strekker til, så hjelper du henne. Da er du den ressursen som vf-staten skulle vært. Uheldige dem som ikke har en venn som du. Men man kan ikke si at mennesker burde noe de ikke kan. Griser burde ikke fly feks. Men det burde være slik at mennesker kunne alt ,men det er ikke det er ikke slik. Og det burde være slik at velferdsstaten ordner opp, men den svikter ofte, og det burde være slik at alle har venner og familie som stiller opp, osv osv.
|
|
|
#240 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: - Demp ammepresset
Vet du noe om det? |
|